Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid IJzertabletten en thee?



15-03-2010, 09:46
Salam m.nl-leden,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want na een tijd googlen weet ik het ook niet meer.
Ik heb vanwege mijn behoorlijke ijzertekort in m'n bloed, ijzertabletten voorgeschreven gekregen. Nu heb ik van mijn zusje gehoord dat thee de opname van ijzer tegen kan houden. Dit staat trouwens niet vermeld in de bijsluiter...

Nu ben ik op mn werk, en heb zoooooo'n zin in thee! Anders kom ik mn dag echt niet door. En koffie is ook geen optie, want daar drink ik melk bij, en calcium heeft ook zo'n remmende werking.

Enige experts in tha house?

Alvast bedankt!

15-03-2010, 10:33


jou zus heeft gelijk ik heb dat ook gehoord

15-03-2010, 13:44

Citaat door lala007:
Salam m.nl-leden,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want na een tijd googlen weet ik het ook niet meer.
Ik heb vanwege mijn behoorlijke ijzertekort in m'n bloed, ijzertabletten voorgeschreven gekregen. Nu heb ik van mijn zusje gehoord dat thee de opname van ijzer tegen kan houden. Dit staat trouwens niet vermeld in de bijsluiter...

Nu ben ik op mn werk, en heb zoooooo'n zin in thee! Anders kom ik mn dag echt niet door. En koffie is ook geen optie, want daar drink ik melk bij, en calcium heeft ook zo'n remmende werking.

Enige experts in tha house?

Alvast bedankt!



jaaa dat is inderdaad waar wat je zus zegtt,bij innemen van ijzertabb geen melk/thee/koffiee.wat je wel kan doenn is met sinassappelsap innemen dat zorgt ervoor dat de ijzer snel wordt opgenomen in je bloed.

je kan wel thee drinken na een half uur..

16-03-2010, 08:51
hey thx!

In mijn bijsluiter staat t niet, maar heb effe een bijsluiter op internet gezocht wat daar op lijkt en er staat dit:

Thee, koffie, eieren, voedsel, melk en melkproducten, volkorenbrood, graanproducten en vezelrijke voeding kunnen de opname van ijzer verminderen.
Fero Gradumet dient daarom één uur voor of twee uur na dergelijke voedingsmiddelen te worden ingenomen.

My GOD! Is dit wel haalbaar? Ik slik m nu een half uur voor t ontbijt, want er staat dat het op een lege maag het best werkt. Ik weet dat ik dit niet lang kan volhouden in de middag... En ik ontbijt met boterhammen....
Ik slik nu al een week deze ijzertabletten en ik merk niet heel veel verschil. Heb nog steeds ijskoude handen en voel me nog steeds moe.