Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse kleding leren naaien



12-03-2010, 20:14
Salaam Wa Alaikoum..

Ik vroeg me af of iemand hier misschien weet waar ik hier in Nederland anders in Belgie een opleiding en/of cursus kan volgen in het maken van Marokkaanse kleding..

En dan heb ik het over wat ze ongeveer in Marokko doen..

Aangezien ik nooit in mn eentje in Marokko kan verblijven moet ik de opleiding hier wel volgen..

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen..

Alvast bedankt..

Maa Salama

12-03-2010, 22:53


hetgeen wat je misschien kunt doen is cursus naad en snit volgen, en dan vanzelf je eigen aanleren hoe je sfifa moet aannaaien, uiteindelijk als je een patroon kunt opstellen en knippen ga je ook ongeveer kunnen schatten hoe je een marokkaanse kleed kunt naaien, spreek uit ervaring, heb kleding gevolgd in middelbaar, en heb ooit een marokkaanse kleed genaaid, aangezien ik ni echt graag naai, heb ik het in de helft gelaten, enkel de mouwen moeten afgewerkt worden, en zien wie me een riem kan maken....

13-03-2010, 01:01
bedankt voor jullie reacties...

Maar ik weet niet of een cursus naad en snit genoeg is..

Ik ken ook niemand die daar verstand van heeft dus ik weet niet wat ervoor nodig is om marokkaanse kledij te leren maken..

Want als je ziet in hoe ze het in Marokko doen lijkt het in mijn ogen toch wel anders dan wat ze hier leren en dan heb ik het niet over de apparatuur die ze gebruiken..

Maar goed misschien kan het wel.. ik ben wel van plan om hier een naaicursus te volgen.. beter iets dan niets... en dan maar zo mn eigen weg te creeren in marokkaanse kledij...

maar ik zou het heel erg fijn vinden als er hier toch wel mensen zijn die er verstand van hebben en dat ik ook gewoon hier in nl een cursus kan volgen specifiek in de trant..

dus.... UPPPPPP

14-03-2010, 14:42

Citaat door Farahh:
bedankt voor jullie reacties...

Maar ik weet niet of een cursus naad en snit genoeg is..

Ik ken ook niemand die daar verstand van heeft dus ik weet niet wat ervoor nodig is om marokkaanse kledij te leren maken..

Want als je ziet in hoe ze het in Marokko doen lijkt het in mijn ogen toch wel anders dan wat ze hier leren en dan heb ik het niet over de apparatuur die ze gebruiken..

Maar goed misschien kan het wel.. ik ben wel van plan om hier een naaicursus te volgen.. beter iets dan niets... en dan maar zo mn eigen weg te creeren in marokkaanse kledij...

maar ik zou het heel erg fijn vinden als er hier toch wel mensen zijn die er verstand van hebben en dat ik ook gewoon hier in nl een cursus kan volgen specifiek in de trant..

dus.... UPPPPPP



Wel die machines die ze daar gebruiken vind je hier ook terug, namelijk industriële naaimachines, je hebt er elektrische en manuele machines, en persstrijkijzer en veel handwerk ook, maar zoals sfifa enz.. kun je tegenwoordig hier ook verkrijgen... Maar veel succes nog met je zoekwerk en hoop dat je het zult vinden ook hier of iemand die er duidelijke kennis van heeft en u misschien ook beter kan verhelpen

14-03-2010, 20:11


thnx upppppp