Bekijk volle/desktop versie : Huis en inrichting (slaapkamer, woonkamer, keuken) samenvoeg



06-06-2010, 16:22

Citaat door Zina_TangaOuiia:
Wij zijn net even bij de boerderij gaan kijken. Nu ook binnen en in de schuren. Van binnen is het vrij 'netjes', maar de schuren achter pfffffff.... Nog volledige melkmachines(voor koeien) staan er in. Melkputten met melk en water (iiieeuuww dat STONK), daken van de schuren moeten worden vervangen en deuren, alles is OUD!! Deze week krijgen we een brief met wat de provincie zelf gaat opknappen en wat wij zelf moeten doen. Ik hoop zo dat zij de schuren onder handen gaan nemen, dat zal voor ons heel wat tijd en geld minder zijn Rondom het huis is het een oerwoud (er moet bijna 1,5 hectare ofzo gesnoeid, gemaaid worden etc.:stoned

En toen we er aankwamen stond er ook gewoon een lammetje bij de boerderij Was weggelopen van een weiland verderop. Toen ik het lammetje zag wist ik zeker, ik wil straks als we er wonen ook schaapjes

Ik zal binnenkort foto's maken en plaatsen.

Wat leuk zeg! Wat een ruimte hebben jullie straks!
Hoe kwamen jullie er op om een boerderij te kopen..? Is niet zo marokanish..

06-06-2010, 22:37


Wat leuk allemaal om die verbouwingen en verhuizingen met jullie mee te maken

Ik had gevraagd of jullie nu al de before-foto's wouden zien, maar heb me laten overtuigen dat het toch leuker is om die pas te showen als ik ook de after foto's heb, dus nog ff geduld


Wat wij in de afgelopen week hebben gedaan:

- keuken eruit gesloopt
- keuken strak laten stuccen, volgende week maandag wordt de nieuwe keuken geplaatst
- hele huis gestript van lambrisering en behang
- inbouwkasten in 2 kamers weggehaald, de kamers lijken een stuk groter!!
- wastafels verwijderd
- gasaansluiting laten maken in de keuken (vorige bewoners kookten electrisch)
- radiatoren losgeschroefd en die zitten nu te wachten op een opknapbeurt
- deuren beneden verwijderd, 2 daarvan worden vervangen, 2 worden opgeknapt
- alle 5 deuren boven zijn geschuurd en worden volgende week gelakt
- woensdag afspraak om de rest van het huis te stuccen en er komt een mannetje kijken naar de schouw. Het is een enorm ding en ik wil m wat strakker laten maken.

Hmm.. ja dat was het een beetje. Woensdag komt ook een loodgieter om wasmachine aansluiting op de zolder te maken ipv badkamer.

De muurverf voor de kamer van mijn dochtertje hebben we gehaald: lila En de tapijt op de 1e verdieping en trap is besteld. Die van mijn dochtertje wordt een gestreept tapijt met hele blije kleurtjes Lijkt me best een vrolijk kamertje straks

Mijn kamer laat ik voorlopig zitten... prioriteit gaat naar benedenverdieping en kamer van mijn dochter. Zelfs de babykamer moet nog even wachten.

Zo, een update waar je U tegen zegt

06-06-2010, 22:56

Citaat door dikra1980:
Wat leuk allemaal om die verbouwingen en verhuizingen met jullie mee te maken

Ik had gevraagd of jullie nu al de before-foto's wouden zien, maar heb me laten overtuigen dat het toch leuker is om die pas te showen als ik ook de after foto's heb, dus nog ff geduld


Wat wij in de afgelopen week hebben gedaan:

- keuken eruit gesloopt
- keuken strak laten stuccen, volgende week maandag wordt de nieuwe keuken geplaatst
- hele huis gestript van lambrisering en behang
- inbouwkasten in 2 kamers weggehaald, de kamers lijken een stuk groter!!
- wastafels verwijderd
- gasaansluiting laten maken in de keuken (vorige bewoners kookten electrisch)
- radiatoren losgeschroefd en die zitten nu te wachten op een opknapbeurt
- deuren beneden verwijderd, 2 daarvan worden vervangen, 2 worden opgeknapt
- alle 5 deuren boven zijn geschuurd en worden volgende week gelakt
- woensdag afspraak om de rest van het huis te stuccen en er komt een mannetje kijken naar de schouw. Het is een enorm ding en ik wil m wat strakker laten maken.

Hmm.. ja dat was het een beetje. Woensdag komt ook een loodgieter om wasmachine aansluiting op de zolder te maken ipv badkamer.

De muurverf voor de kamer van mijn dochtertje hebben we gehaald: lila En de tapijt op de 1e verdieping en trap is besteld. Die van mijn dochtertje wordt een gestreept tapijt met hele blije kleurtjes Lijkt me best een vrolijk kamertje straks

Mijn kamer laat ik voorlopig zitten... prioriteit gaat naar benedenverdieping en kamer van mijn dochter. Zelfs de babykamer moet nog even wachten.

Zo, een update waar je U tegen zegt

Wow! Wat een werk! Die deuren lakken en radiatoren enzo doen jullie dat zelf of besteden jullie dat ook uit?
Maar jullie zijn al aardig opgeschoten sinds je laatste update..

07-06-2010, 11:42

Citaat door Boot-je:
waarom geen foto's van nu?
Plaats ik ook van mijn beesten,alleen heb ik helaas geen 1,5 hectare, maar een kleine 500 are 3x raden welk beestjes!

Ik wilde daar foto's maken, maar was mijn camera vergeten
Dus de eerstvolgende keer dat we er heen gaan maak ik foto's.
500are is ook meer dan genoeg
Jij hebt schaapjes??


Citaat door Niesj_:
Wat leuk zeg! Wat een ruimte hebben jullie straks!
Hoe kwamen jullie er op om een boerderij te kopen..? Is niet zo marokanish..

Ja ik ben er ook heel blij mee, het bezorgd me gewoon kriebeltjes in mn buik
Nou en of, ik mag nu al niet klagen qua ruimte maar straks al helemaal niet.
We gaan de boerderij huren, nee is niet echt 'marokanish' he, maar mijn is dan ook geen Marokkaan
Hoe we er op kwamen, tja vooral omdat we allebei van dieren houden en we daar alle ruimte hebben om dieren te nemen. En mijn man heeft in zijn jongere jaren veel tijd doorgebracht op de boerderij van zijn oom en sindsdien was het zijn 'droom' om ooit eens een eigen boerderij te hebben. Nu eerst maar huren kijken hoe het zal zijn en of het allemaal meevalt of niet en misschien is er later een optie om die boerderij te kunnen kopen.

07-06-2010, 12:20



Citaat door Zina_TangaOuiia:
Ik wilde daar foto's maken, maar was mijn camera vergeten
Dus de eerstvolgende keer dat we er heen gaan maak ik foto's.
500are is ook meer dan genoeg
Jij hebt schaapjes??



Volgende keer dan maar... ik heb geduld. Maare nee geen schaapjes joh, ik heb niet zo veel grond. Maar foto's volgen nog wel. Want ik heb mijn foto toestel niet hier

Ik ben nu even thuis maar wat plaag aan stof en puin

07-06-2010, 12:41

Citaat door Boot-je:
Volgende keer dan maar... ik heb geduld. Maare nee geen schaapjes joh, ik heb niet zo veel grond. Maar foto's volgen nog wel. Want ik heb mijn foto toestel niet hier

Ik ben nu even thuis maar wat plaag aan stof en puin

Kennis van ons heeft ook niet veel grond en die hebben 3 schaapjes dus het kon wezen
Nu ben ik heel nieuwsgierig naar welk voor diertjes je hebt

Ghehe ja geloof ik best, dat is voor mij het meest vervelende aan verhuizen & verbouwen, de puin en stof pfffff, SUCCES!

07-06-2010, 13:20
Ik kan geen puin en stof meer zien

07-06-2010, 13:25

Citaat door Nounousa:
Ik kan geen puin en stof meer zien

Als je straks alles af hebt en alles is naar wens dan zul je de stof en puin zo vergeten zijn. Nog eventjes volhouden

07-06-2010, 13:32

Citaat door Zina_TangaOuiia:
Als je straks alles af hebt en alles is naar wens dan zul je de stof en puin zo vergeten zijn. Nog eventjes volhouden


Ja, dat is ook wel weer zo. Alleen het is zoveel werk! Maar walhamdoeliAllaah ben heel erg blij met ons nieuwe huisje, nu nog alles af krijgen en dan ben ik SUPER blij

07-06-2010, 14:26
bij iedereen gaat het goed zo te zien!
even een kleine update.

Alles is netjes gewit.
Vandaag zijn ze alle slaapkamers met glasvliesbehang aan het plakken. Morgen wordt alles geverfd.
Dan ga ik het mevrouwtje bellen om de kinderkamers en hun hoekje te verfen. Kan niet wachtten. Ik ben benieuwd hoe alles er straks uitziet, ben al een paar dagen niet geweest.
Ik heb foto's dames, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid op de pc begrijp er niks van

07-06-2010, 16:45

Citaat door Niesj_:
Wow! Wat een werk! Die deuren lakken en radiatoren enzo doen jullie dat zelf of besteden jullie dat ook uit?
Maar jullie zijn al aardig opgeschoten sinds je laatste update..





Deuren en radiatoren doen we idd zelf. Mijn broer doet de deuren, hij kan dat heel goed. En radiatoren, tja, ik weet nog niet wie dat voor z'n rekening gaat nemen. In de woonkamer ga ik de vensterbank doortrekken en over de radiator een strakke ombouw maken, dus met die radiator doen we niets. Ombouw laten we doen door een timmerman.

Verder hebben we ook zelf behang weggehaald. En inbouwkasten eruit gesloopt. De rest is/wordt uitbesteed.

Vandaag is de keuken afgeleverd, die wordt maandag gemonteerd. Ik ben daar zooooo benieuwd naar

Woensdag komen de loodgieter en de stuccadoor om de rest af te maken. Ik heb nog een timmerman nodig voor een paar andere klussen, dus ga weer verder zoeken op werkspot.nl


E niesjinoe, ik voel me echt een projectmanager zehma

07-06-2010, 16:48

Citaat door HappyMom84:
bij iedereen gaat het goed zo te zien!
even een kleine update.

Alles is netjes gewit.
Vandaag zijn ze alle slaapkamers met glasvliesbehang aan het plakken. Morgen wordt alles geverfd.
Dan ga ik het mevrouwtje bellen om de kinderkamers en hun hoekje te verfen. Kan niet wachtten. Ik ben benieuwd hoe alles er straks uitziet, ben al een paar dagen niet geweest.
Ik heb foto's dames, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid op de pc begrijp er niks van




Jij bent ook druk bezig zie ik

Hee maar ik zie dat je eerst alle kamers gaat behangen en daarna een muurschildering gaat maken? Is het niet zonde dat daar dan een behang onder zit ipv een strakke muur? Straks zie je de naden van de verschillende banen lopen...
Of laat je die muur níet behangen?

07-06-2010, 17:23



Citaat door dikra1980:
Jij bent ook druk bezig zie ik

Hee maar ik zie dat je eerst alle kamers gaat behangen en daarna een muurschildering gaat maken? Is het niet zonde dat daar dan een behang onder zit ipv een strakke muur? Straks zie je de naden van de verschillende banen lopen...
Of laat je die muur níet behangen?



Ja glasvlies is een soort onderlaag om mooi op te verfen je hebt gladde of met structuur. Ik heb waar niet overheen wordt geschildert(,uurschildering) gewoon met structuur. En waar de muurschilderingen komen, glad glasvliesbehang dan ziet het er net uit als gestukte muren. het zijn geen kleine rollen net als behang maar hele brede rollen.
Verder komt in onze slaapkamer op de andere muur ook zwart barokbehang. En in het trappenhuis de 2e trap naar boven komt ook zwart/Wit barokbehang. ik heb nog niets gezien ben zo benieuwd, ik zit alleen maar af te wachtten om erheen te gaan en te kijken hoe het is geworden morgenochtend heb ik een afspraak met die vrouw van de muurschilderingen dus ben benieuwd.

dit kan ik erover vinden, zo is het wat duidelijker

Glasvliesbehang
Glasvliesbehang is net zo vlak als stucwerk.

Voordeel is echter dat als je een nieuwe woning hebt geen scheuren ziet.

Omdat dit behang scheuroverbruggend en stootvast is.

Ideaal op gipskarton, metalstud of betonnen wanden in de renovatie of de nieuwbouw.

De nieuwe soort glasvliesbehang de VPP 130 zuigt niet.

Dus u kunt hier een mooie egale verflaag op zetten.

Het is milieuvriendelijk en levert geen huidirritaties op.

Het materiaal is ook goed te gebruiken in grote gebouwen zoals bejaarden huizen omdat het onbrandbaar is.

Glasvliesbehang is ook machinaal te verwerken.

De rollen zijn te verkrijgen in 100 cm breed en 50 meter lengte.

07-06-2010, 17:30


Uploaded with ImageShack.us

voor de muren met structuur hebben wij die waar zwart streepje staat

07-06-2010, 17:57
Wij hebben ook glasvezel behang.
De woonkamer is nu klaar daar mee, straks gaan ze de slaapkamers/hal behangen..

Ben benieuwd..
Kan niet wachten om er in te wonen inchallah..

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127