Bekijk volle/desktop versie : Wat Vinden Jullie Ervan Meisjes Als Je Slecht Wordt Behandelt Door Je Man?????????

Pagina's : [1] 2 3 4

03-12-2002, 11:09
SALLEM ALLEMAAL,

WAT ZOUDEN JULIE MEISJES ER VAN VINDEN ALS VB; GETROUWD BENT EN DIE JONGEN/MAN BEHANDELT JOU NIET GOED TERWIJL HIJ EIGENLIJK VAN JE HOUD.

EN VOLGENS DE ISLAM MOET DE VROUW HAAR MAN GOED BEHANDELEN(MAAR HIJ OOK) MAAR HOE MOET JE ZO'N SITUATIE OPLOSSEN?????//OM TE SCHEIDEN IS TOCH VOLGENS ONS CULTUUR NORMEN EN WAARDEN NIET ACCEPTABEL!!!!!!!!!!!

IS DAT LIEFDE OF WAT????????!!!!

WAT VINDEN JULLIE ERVAN LAAT HET MIJ WETEN.

SALLEM ALEIKOM WA RAHMATOE ALLAH WA BARAKATOE.

OUJDAZINA

03-12-2002, 11:27

As Salaam Aleikoem

Allereerst zou ik met mijn patner gaan praten, tenslotte zijn we getrouwd en zullen we het SAMEN moeten oplossen. Als we dat niet kunnen is er al iets verkeerds in ons huwlijk.

Ik zou dan met zijn familie gaan praten om te zien of het op te lossen is, een moeder kan soms goede raad geven. Toch dan zou ik het SAMEN met mijn patner proberen op te lossen.

Mocht het dan nog niet lukken zou ik daarna een week naar mijn ouders gaan om mijn patner te laten nadenken en weer praten totdat het niet anders kan.

Door praten en SAMEN oplossingen te zoeken betrek je er mensen bij en als mijn patner dan nog niet wil luisteren naar de Imam gaan met een ultimatum en wil mijn patner niet veranderen er niets anders overblijft dan scheiden hoe de familie daar ook over denkt

Wa Aleikoem as Salaam

03-12-2002, 11:29
Ik weet niet wat je verstaat onder slecht behandelen, maar als het gaat om slaan...

dan leeft deze idioot niet volgens de Normen en Waarden...

Liefde is mijn Chickie liefhebben in alles, mijn alles...

Maar vaak heeft alles een reden... dusszz ik weet niet wat voor reden hij heeft om jou slecht te behandelen???

Begrijp me goed, want zijn reden zal niet ons reden zijn...

03-12-2002, 11:32
SALLEM UITGEBLUST,

BEDANKT VOOR JE REACTIE

EN IK BEN HET MET JOU EENS JE MOET ALTIJD PROBEREN MET JE MAN UIT TE PRATEN EERST EN DAN ALS HET NIET LUKT,,NAAR EEN ANDERE OPLOSSING ZOEKEN!!!! :hammer:

BESLAMMA

OUJDAZINA

03-12-2002, 11:38

SALLEM OVERSPEL,

MET SLECHT BEDOEL IK ALLES DUS DAAR VALT ERONDER:
xSLAAN
xJOU VOOR SCHUT ZETTEN
xGROTE MOND TEGEN JE EIGEN FAMILLIE(FAMILLIE VAN DE VROUW)
xNIET THUIS KOMEN ALLEEN TIJDENS ETEN
xGEEN BELANGSTELLING IN JOU.....................................

xxxxEN MAAR ZO VERDER MET VOORBEELDENxxxx

BESLAMMA

03-12-2002, 15:20
In z´n situatie zou ik eerst met mijn partner een heel goed gesprek voeren dat het zo niet langer kan. Dat ik ook mijn rechten en plichten heb en hij ook. Want meestal als je iemand van de familie erbij gaat betrekken dan krijg je nog meer ruzie, geloof me je partner vindt het niet fijn als jan en alleman met je huwelijk gaat bemoeien. Daarna nog een gesprek en als hij dan niet wilt luisteren dan moet hij het maar voelen dan ben ik weg! God heeft niet gezegd dat je je vrouw als een dier moet gaan behandelen. Wederzijdse respect voor elkaar daar gaat het om!

03-12-2002, 19:19
ik zou zeggen probeer je problemen samen met je man oplossen en zo niet,

haha geintje, en zo niet dan moet je er maar wat anders op vinden, wat weet ik niet

kuzziess

04-12-2002, 09:25
salaam oe aleikoem,

Dat is een hele goeie vraag.

Wat zou ik doen als mijn vrouw mij slecht zou behandelen.

Dat is inderdaad afhankelijk van wat het is.

Als ze bijvoorbeeld op een dag zou zeggen van, ik ga een avondje uit met mijn vriendinnen, dan zou ik met haar praten, daarna nog een keer praten, dan nog een keer goed, duidelijk en helder praten, dan zou ik nog een stuk schrijven via mail en haar het versturen vanuit mijn werk. Als ze dan nog niet luistert dan zou ik niet naast haar slapen in de nacht(dat ze goed gaat nadenken), dan zou ik geen kadootjes meer voor haar kopen(dan gaat ze ook nadenken), en als dat dan ook niet lukt. dan plan Z. en dat is haar een corrigerende tik geven( ik zal dan erg boos op haar zijn en haar laten merken dat wat ze zegt ten koste gaat van ons en van de toekomst.

plan z hoeft meestal niet, ik denk dat bij een vrouw over het algemeen als je goe praat en duidelijke argumenten geeft, dat ze wel gaan luisteren. Vrouwen hebben vaak van die kinderachtige trekkies. Ewa wij moeten er maar mee leren leven, want vrouwen hebben ook hele goede dingen.

Dit was optie 1 m.b.t. als het echt erg is, dus openingen voor fitnah en pogingen doen om de regels van de islam in extreme mate te overschrijden.

Maar als het iets lichters is, bijvoorbeeld ik kom thuis en ze gaat me in elkaar slaan, dan zal ik gewoon meespelen, ja ik bedoel als ik haar daar gelukkig meemaak, waarom nie. Dat is toch keigoe.

En als ze niet meer voor me wil koken, nou ja dan lopen we gewoon naar beneden en haal ik een paar pizza's, patat, appelmoes, calve pindakaas, yokidrink, kip en feesten maar thuis.

Dit was mijn mening

04-12-2002, 10:55

Citaat:
Origineel gepost door superjlo
als hij je slaat ga je scheiden dat is duidelijk wat moet je met zo een man gewoon scheiden dan ben je daar ook van af ik weet dat het makkelijk klinkt maar als je slim bent dan doe je wat goed voor je is
maar de rest valt wel uit te praten
Inna Abghada Al-7alaal 3ienda Allah Altalaaq
scheiden is de laaste oplossing

04-12-2002, 12:12
Salaam warah matoela wabara katoe ...

Een meid die word mishandeld door haar man heeft het recht om te gaan scheiden.IK zelf zou ook wegggaan van hem .... niemand heeft het recht om een vrouw zo te behandelen ...

Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk" (Moesliem en Boekhari
Aboe Hoeraira verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het
meest perfect van hen zijn degenen die zich
het beste tegenover hun vrouwen gedragen
(overgeleverd door At-tirmidhi

04-12-2002, 12:23

Citaat:
Origineel gepost door Chaima84
Wat als eerst in je opkomt is scheiden, maar helaas zoals Oujdazina zegt mag dat niet.
Als je man je mishandeld heb je het recht om te scheiden !!!

04-12-2002, 21:30
asalaam aleikoem warahamatoe alah wabarakatoeh,
je hebt misschien wel recht om te scheiden als je man je mishandelt maar wat ik zou doen is sbar hebben en veel doea doen tot allah om mn man op de rechte pad te zetten en hem te laten inzien dat wat hij doet niet goed is.
want inna allahoe maha elsabirien dus het is natuurlijk wel goed om wat sbar te hebben en inscha-alah zal allah je belonen voor de sbar die je hebt getoond.
wasalaam aleikoem warahamtoe allah wabrakatoeh

04-12-2002, 21:51

MET HEM PRATEN ALS DAT NIET HELPT,
DAN HEM OOK SLECHT BEHANDELEN.

04-12-2002, 23:26
Als je hetzelfde doet als wat hij of zij zou doen. Dan bestrijdt je gif met gif. En dat is geen oplossing.

Doe je hetzelfde als wat hij zou doen, dan ben je bezig met oorlog voeren i.p.v. de relatie te verbeteren. Ik ga ervan uit dat je ook nog kinderen wilt. Stel je bent elkaar slecht aan het behandelen, de jongkies gaan op een gegeven moment partij kiezen. En dat is nie goed, nee dat is zeker nie goed. Sterker nog, het is zeer slecht voor de opvoeding.

Kijk om even duidelijk te zijn. Geef elkaar kansen, probeer elkaar te verbeteren en te motiveren. Tuurlijk is er geen enkele relatie waar geen problemen in zijn of meningsverschillen. De kunst is hem juist dat als je erover praat, en water bij de thee doet, en allebei geven en delen, dat je de beproeving dan positief aflegt. En het resultaat, je gaat meer van elkaar houden. En dat is de bedoeling in een huwelijk. Als alles makkelijk zou zijn, geen problemen. Dan zou het huwelijk saai zijn.

af en toe mondeling tekeer gaan tegen elkaar maakt het spannend. Waarom, omdat je na zo'n onenigheid een tijdje afstand van elkaar neemt. Bij komt en vervolgens weer tot elkaar komt en elkaar vergeeft.

05-12-2002, 19:48
allah zal degene met geduld inschAllah rijkelijk belonen in het hiernamaals.

Wat is Uw definitie van een slechte behandeling?
Als er dagelijks hoeken worden uitgedeeld zonder geldige reden, dan vind ik het terecht dat de vrouw gaat scheiden. En als de man niet zo spraakzaam is, dus niet met haar communiceert, dan vind ik dat zij haar best moet doen om het huwelijk te redden door het gesprek continue aan te gaan. Als hij haar slecht behandelt doordat hij geen behoefte heeft aan gezelschap, dan raad ik aan, laat hem met rust totdat hij daar wel behoefte aan heeft en zelf naar haar toe gaat.
Als hij psychisch gestoord is raadpleeg dan een psychiater voor hem!
EN VOOR JE LEVEN! hahaha

Pagina's : [1] 2 3 4