Bekijk volle/desktop versie : Coca Cola, is het nou waar of niet?!



Pagina's : [1] 2

12-03-2010, 02:29
Assalaam Aleykum,

Ik wilde graag iets weten over Coca Cola. Vandaag had ik bezoek, dus ik zet zo drinken neer. Coca Cola fles natuurlijk, dus die dame zegt zo van: Nee, dat drink ik niet. Ik kijk haar zo aan en vraag waarom ze het niet drinkt. Zij vertelde mij dat Coca Cola een product is van een Joodse bedrijf en dat ze het daarom niet drinkt, want zo geef je support aan de joodse bedrijven. Maar ze zei ook het is haram om je vijanden te supporten, want zei voeren weer oorlog met de palestijnen (moslims) En ze had nog een hele verhaal, maar de helft ervan weet ik niet meer om heel eerlijk te zijn Dus mijn vraag aan jullie is: Is Coca Cola werkelijk een joodse product? En is het haram om joodse producten te benuttigen? Ben toch wel in de war, nooit bij stil gestaan. Kan iemand mij hierover uitleggen. Ik weet niet of Coca Cola daadwerkelijk van de Joden is, maar ik moet heel eerlijk zijn, ik ben verslaafd aan Coca Cola. En alle andere cola's vind ik zo nep, Coca Cola is niet vervangbaar. Zou toch wel jammer zijn als ik niet meer kan/mag drinken

Wa Aleykum Salaam.

12-03-2010, 02:32


Als je het in de spiegel bekijkt ofso.. staat er la mohamed la mekka..maar allahoe3lem.

12-03-2010, 02:39
Echt?! Dus volgens mij moet ik maar afkicken met Coca Cola, gaat echt superdupermoeilijk worden. Maar alles kan

12-03-2010, 02:41


Als je arabisch kun tlezen kun je zien hierzo.

12-03-2010, 08:35


en neppe cola lidl aldi

12-03-2010, 11:17
ahahha koop gwn deze joh


12-03-2010, 16:12
van de aldi is ook lekker maar als we cola boycotten kunnen we net zo goed alles boycotten zoals hema, fanta, huggy's enz enz

12-03-2010, 16:40
Oh nee, I'm in love with Coca Cola

12-03-2010, 17:00
In 1949, Coca-Cola attempted to open a plant in Israel but was refused a permit. Eager to avoid the Arab League boycott and sell to the much larger Arab market, Coca-Cola was content not to sell in Israel. In 1961 the issue came up again when an Egyptian civil servant mistook Amharic writing on a Coca-Cola bottle for Hebrew, and accused Coca-Cola of doing business with Israel. The manager of Egypt's Coca-Cola bottling operations quickly informed the press that Coca-Cola would never do business with Israel; forced to explain this, Coca-Cola officials explained that Israel was too small a market for a Coca-Cola operation.

The issue arose again on April 1, 1966 when Moshe Bronstein, a Tel Aviv businessman, accused Coca-Cola of boycotting Israel to appease its Arab market. The Anti-Defamation League took up this cause in the United States, and questions were raised about Coca-Cola's previous explanation for not operating in Israel: If Coca-Cola could have an operation in Cyprus, whose market was one-tenth the size of Israel's, why then was Israel too small for a Coca-Cola operation? Pressure on Coca-Cola grew, and faced with potential American boycotts, Coca-Cola promised to open a bottling plant in Tel Aviv. In response, the Arab League boycotted Coca-Cola from August 1968 to May 1991, as part of the economic boycott of Israel.[44]

Along with McDonald's, Coca-Cola has become an international symbol of American culture, and especially of American consumerism. While the company still enjoys widespread popularity, some backlash has occurred, mostly in the form of boycotts in the Middle East. One such instance in 2000 saw a claim that the Coca-Cola label, created in 1886, actually contained hidden anti-Islamic phrases "[45][46]) in its mirror image in Arabic. The Coca-Cola Company claimed sales dropped 10 to 15% in Egypt after the rumor began spreading in 2000. The controversy became so widespread that the Grand Mufti of Egypt — who has proudly admitted in related interviews that he himself indulges in at least one Coke daily — publicly addressed it, declaring that the logo "does not injure Islam or Muslims."[45]

Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Coca-Cola#Israel_and_the_Middle_East_controversies

12-03-2010, 17:35
Jaa k heb heel vaak en ja is ook waar.
Want k was in egypte en heel veel mensen drinken pepsi

12-03-2010, 20:20
Ja dat heb je in mijn land ook, pepsi is daar echt in of sprite. Maar goed, ik denk dat ik Coca Cola, mijn grote geliefde, maar moet laten varen Ik denk dat ik maar over ga op 7up, of is dat ook can de joden ? En ik woon in Engeland, dus Aldi heb je hier niet voor zover ik het weet. Wel Lidl, ga dan vandaar maar neppe cola halen, of ik probeer wel een neppe merk bij Tesco of Asda, moet toch wat drinken wat een beetje een cola smaak heeft Of ik kan natuurlijk over gaan naar de concurrent van Coca Cola, namelijk: Pepsi Cola. Ik kijk wel . Eerst maar afscheid nemen van Coca Cola. Kan je dat geloven dat ik het echt supererg vind om nooit meer echte Coca Cola te drinken, ben er mee opgegroeid En sinds de laatste 8 jaar er gewoon verslaafd aangeraakt!

Anyways bedankt voor de informatie

Nog een vraagje? Wat moet ik dan doen met 3 volle flessen Coca Cola die ik nog in de schuur heb liggen? Ik zou echt pijn in mijn hart krijgen als ik die door de gootsteen moet legen.

12-03-2010, 22:01

Citaat door Nabila786:
Ja dat heb je in mijn land ook, pepsi is daar echt in of sprite. Maar goed, ik denk dat ik Coca Cola, mijn grote geliefde, maar moet laten varen Ik denk dat ik maar over ga op 7up, of is dat ook can de joden ? En ik woon in Engeland, dus Aldi heb je hier niet voor zover ik het weet. Wel Lidl, ga dan vandaar maar neppe cola halen, of ik probeer wel een neppe merk bij Tesco of Asda, moet toch wat drinken wat een beetje een cola smaak heeft Of ik kan natuurlijk over gaan naar de concurrent van Coca Cola, namelijk: Pepsi Cola. Ik kijk wel . Eerst maar afscheid nemen van Coca Cola. Kan je dat geloven dat ik het echt supererg vind om nooit meer echte Coca Cola te drinken, ben er mee opgegroeid En sinds de laatste 8 jaar er gewoon verslaafd aangeraakt!

Anyways bedankt voor de informatie

Nog een vraagje? Wat moet ik dan doen met 3 volle flessen Coca Cola die ik nog in de schuur heb liggen? Ik zou echt pijn in mijn hart krijgen als ik die door de gootsteen moet legen.



Coca cola is niet "van de Joden". (zoals je in bovenstaande reactie van mij had kunnen lezen)

Maar 7up is wel van Coca Cola, net als Fanta trouwens.

Edit:
Sprite is van Coca Cola, niet 7up.

12-03-2010, 22:11


Dat van MEKKA en Mohamed ha ik ook in marokko gehoord, maar ik dacht altijd dat pepsi van de joden was. Ik drink altijd freeway proef gen verschil met echt coca

12-03-2010, 22:16
Als je geen cola meer gaat drinken omdat het joods is.
Dan maakt het geen verschil want de meeste porducten die wij gebruiken zijn joods.

12-03-2010, 22:54
Weet je wat het is, Coca Cola is niet van de Joden...maar de joden hebben er aandelen in dus verdienen ze er wel geld aan.

Pagina's : [1] 2