Bekijk volle/desktop versie : Koopziekte...herken jij jezelf hierin?



Pagina's : [1] 2 3

11-03-2010, 14:52
Kenmerken (koop)verslaving

xJe kunt je niet verzetten tegen de drang iets te kopen.
xVoordat je shopt neemt de spanning toe.
xEen opgelucht gevoel na de aankoop.
xJe koopt steeds duurdere spullen.
xJe verstopt aankopen voordat anderen ze zien.
xJe besteed minimaal 1 uur dagelijks in winkels.
xJe hebt een voldaan gevoel als je wat hebt gekocht.
xAchteraf raak je toch onrustig en voel je je schuldig.
xJe liegt over de prijs.
xJe zoek excuusjes om iets te kopen. (bijv. vandaag heb k niks gegeten, vandaag ben ik zo verdrietig, vandaag heeft hij niks van zich laten horen etc.)
x Je shopt ookal weet je dat het problemen kan veroorzaken hoge schulden niet meer kunnen rondkomen de rest van de maand.

Persoonlijk begin ik me een beetje zorgen te maken

11-03-2010, 15:00



Citaat door Lauren_V:
Kenmerken (koop)verslaving

xJe kunt je niet verzetten tegen de drang iets te kopen.
xVoordat je shopt neemt de spanning toe.
xEen opgelucht gevoel na de aankoop.
xJe koopt steeds duurdere spullen.
xJe verstopt aankopen voordat anderen ze zien.
xJe besteed minimaal 1 uur dagelijks in winkels.
xJe hebt een voldaan gevoel als je wat hebt gekocht.
xAchteraf raak je toch onrustig en voel je je schuldig.
xJe liegt over de prijs.
xJe zoek excuusjes om iets te kopen. (bijv. vandaag heb k niks gegeten, vandaag ben ik zo verdrietig, vandaag heeft hij niks van zich laten horen etc.)
x Je shopt ookal weet je dat het problemen kan veroorzaken hoge schulden niet meer kunnen rondkomen de rest van de maand.

Persoonlijk begin ik me een beetje zorgen te maken





Het beste shoppen, doe ik als ik me klote voel.

11-03-2010, 15:02
Jij bent een emotionele shopper

11-03-2010, 15:10
Hier zijn ze allemaal manverslaafd

11-03-2010, 15:11



Citaat door Lauren_V:
Kenmerken (koop)verslaving

xJe kunt je niet verzetten tegen de drang iets te kopen.
xVoordat je shopt neemt de spanning toe.
xEen opgelucht gevoel na de aankoop.
xJe koopt steeds duurdere spullen.
xJe verstopt aankopen voordat anderen ze zien.
xJe besteed minimaal 1 uur dagelijks in winkels.
xJe hebt een voldaan gevoel als je wat hebt gekocht.
xAchteraf raak je toch onrustig en voel je je schuldig.
xJe liegt over de prijs.
xJe zoek excuusjes om iets te kopen. (bijv. vandaag heb k niks gegeten, vandaag ben ik zo verdrietig, vandaag heeft hij niks van zich laten horen etc.)
x Je shopt ookal weet je dat het problemen kan veroorzaken hoge schulden niet meer kunnen rondkomen de rest van de maand.

Persoonlijk begin ik me een beetje zorgen te maken


Ik heb juist precies het tegenovergestelde,, ik kan niet kopen,, ik moet smoesjes bedenken voor mezelf om nieuwe schoenen te kopen bijvoorbeeld ,,

Voor anderen koop ik dan weer wel gemakkelijk,, dus gierig ben ik niet Eerder ecologisch,,

11-03-2010, 15:14
koop een keer een masker

11-03-2010, 15:15

Citaat door Captain.Egg:
Ik heb juist precies het tegenovergestelde,, ik kan niet kopen,, ik moet smoesjes bedenken voor mezelf om nieuwe schoenen te kopen bijvoorbeeld ,,

Voor anderen koop ik dan weer wel gemakkelijk,, dus gierig ben ik niet Eerder ecologisch,,



Oww ik wilde bijna concluderen dat je gierig bent, maar aangezien je voor andere wel allerlei dingen koopt...is dat dus niet het geval...

Ik hoop ook niet dat je een minderwaardigheids complex hebt en jij jezelf het niet waard vind om iets te kopen, je gunt het jezelf niet ofzo...

Ik vind het namelijk wel vreemd...

11-03-2010, 15:16

Citaat door vulgairr:
koop een keer een masker



Omdat jij dat ook hebt gedaan (zie o.t)

Nee ik heb geen maskers of andere accounts nodig...

11-03-2010, 15:17
shoppen is heeeeerlijk, badday? go shopping!! word ik happie van waarom werken en jezelf verwaarlozen hell no

11-03-2010, 15:20

Citaat door Lauren_V:
Oww ik wilde bijna concluderen dat je gierig bent, maar aangezien je voor andere wel allerlei dingen koopt...is dat dus niet het geval...

Ik hoop ook niet dat je een minderwaardigheids complex hebt en jij jezelf het niet waard vind om iets te kopen, je gunt het jezelf niet ofzo...

Ik vind het namelijk wel vreemd...


Sommigen zijn materialistisch en sommigen weer niet,, denk daar maar ss over na

11-03-2010, 15:22
Ik koop ook veel, ik ben ceinturen en sierraden verslaafd!

Niet sierraden als in een simpel zilver armbandje of goud.. echt de meest aparte dingen!

Maaaar ik let wel op mijn portemonnee, het is niet zo dat ik elk dag winkel ofzo, ik vind het belangrijk om er goed uit te zien. Maar ik haat het om door de stad te slenteren, want ik kom nooit thuis met lege handen!

Daarom heb ik het mezelf verboden om de stad in te gaan, tenzij ik werk... in een overdekt winkelcentrum, dan doe ik ffe een rondje in mijn pauze, maar daar zit toch niet echt een winkel waar ik wat koop op douglas na.

'T is by the way echt een ziekte hoor, als je bij mij thuis een la opent en ziet wat voor riemen ik heb, in welke kleuren en maten.. je gaat me voor gek verklaren!

11-03-2010, 15:22

Citaat door Captain.Egg:
Sommigen zijn materialistisch en sommigen weer niet,, denk daar maar ss over na



Die spullen betekenen niks voor mij het gaat om het kopen zelf...die spullen kunnen we gestolen worden ik lig er niet van wakker...

Maar ik viel je niet aan hoor...

11-03-2010, 15:25



Citaat door Feminino:
Ik koop ook veel, ik ben ceinturen en sierraden verslaafd!

Niet sierraden als in een simpel zilver armbandje of goud.. echt de meest aparte dingen!

Maaaar ik let wel op mijn portemonnee, het is niet zo dat ik elk dag winkel ofzo, ik vind het belangrijk om er goed uit te zien. Maar ik haat het om door de stad te slenteren, want ik kom nooit thuis met lege handen!

Daarom heb ik het mezelf verboden om de stad in te gaan, tenzij ik werk... in een overdekt winkelcentrum, dan doe ik ffe een rondje in mijn pauze, maar daar zit toch niet echt een winkel waar ik wat koop op douglas na.

'T is by the way echt een ziekte hoor, als je bij mij thuis een la opent en ziet wat voor riemen ik heb, in welke kleuren en maten.. je gaat me voor gek verklaren!


Heb meelij met je man later

11-03-2010, 15:27

Citaat door Captain.Egg:
Sommigen zijn materialistisch en sommigen weer niet,, denk daar maar ss over na


Tjah, de een kan goed sparen voor iets groots waar die van droomt.

& de ander.. daar blijft het slechts een droom voor en die kan dus niet sparen !

Misschien vat ik het verkeerd op.. maar dat je van die dingen houdt als vrouw zijnde, wil niet per definitie zeggen dat ze -mocht ze een vent hebben- het allemaal van hem wil ofzo...

Bedoel ik werd gewoon voor mijn centen en verdien echt geen drol, maar koop toch dingen die best duur zijn. Ben niet afhankelijk van een ander en dat wil ik ook niet zijn, de spullen die ik thuis heb staan, daar heb ik gewoon voor gewerkt en ik ben er voorzichtig mee!

11-03-2010, 15:29

Citaat door Captain.Egg:
Heb meelij met je man later


Ach man, overdrijf niet!

Het is slechts een fase... ik heb dat lang met schoenen gehad en met kleding, met kleding heb ik het nog steeds wel een beetje, maar schoenen heb ik afgeleerd! (moest wel, mijn moeder gooide elke keer schoenen weg als ik met nieuwe thuis kwam).

Pagina's : [1] 2 3