Bekijk volle/desktop versie : overspel/zina



Pagina's : [1] 2

11-03-2010, 01:00
salaam alaikoum beste broeders en zusters. kan iemand mij vertellen met bewijzen wat het islamitisch oordeel is over iemand die overespel pleegt en een kind verwekt?
is het toegestaan om te trouwen? en als zij een niet moslima is, is het toegestaan om te trouwen met haar.

graag ook bewijzen leveren om die gene te kunnen overtuigen.

wassalaam alaikoum

11-03-2010, 01:07



Citaat door tetouani79:
salaam alaikoum beste broeders en zusters. kan iemand mij vertellen met bewijzen wat het islamitisch oordeel is over iemand die overespel pleegt en een kind verwekt?
is het toegestaan om te trouwen? en als zij een niet moslima is, is het toegestaan om te trouwen met haar.

graag ook bewijzen leveren om die gene te kunnen overtuigen.

wassalaam alaikoum

Salamoe 3alykoem wa ra7matoe Allahi wa barakaatoeh

Ik zal wat zoeken in shaa Allah

Maar neem alvast een kijk op deze site. Er staan verschillende fataawa van shuyoekh over vershillende ondewerpen. Het is wel in het engels. Ik kan helaas niet op de site, geeft een error-fout.
http://www.islamqa.com/en/

11-03-2010, 01:15
site laadt niet. kom er niet op.
jammer genoeg zijn dit soort fouten de realiteit. we moeten wel volgens de islamitische wijze hiermee omgaan. dat is wat ik zoek.

11-03-2010, 01:21
Zina

Door Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (http://www.islam-qa.com)
Vertaald door http://www.AlMutaqqun.tk



Zina betekent in het Arabisch immoraliteit en wordt in de shar’ met twee betekenissen gebruikt: een algemene betekenis en een specifieke betekenis.

De algemene betekenis omvat datgene wat de bestraffing (hadd) draagt en datgene wat dit niet draagt. De islam geeft de naam van zina niet alleen aan datgene wat de bestraffing draagt, wat slechts één van de vele soorten zina is. Ibn ‘Abbas (radiAllahu anhu) heeft gezegd: “Ik heb nooit een betere definitie van ‘kleine fouten’ [al-Najm 53:32] gehoord dan wat Abu Hurayrah (radiAllahu anhu) overgeleverd heeft van de Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam): ‘Allah heeft voor elke zoon van Adam zijn aandeel van zina verordend en er is geen manier om eraan te ontsnappen. De zina van het oog is een blik, de zina van de tong is spreken en de zina van de geest is verlangen en hopen. Het geslachtsdeel handelt hier vervolgens naar of doet dit niet.’” (Overgeleverd door al-Bukhari, 11/26; Muslim, 4/2046)

Al-Bukhari heeft deze hadith ingesloten in een hoofdstuk getiteld Bab zina al-jawaarih doon al-fari (Hoofdstuk over de zina van andere lichaamsdelen dan het geslachtsdeel).

Al-Hafiz Ibn Hajar (rahimahullah) heeft gezegd: “Zina wordt niet altijd geassocieerd met het geslachtsdeel zelf, maar kan te maken hebben met andere lichaamsdelen zoals de ogen enzovoorts.” Ibn Battal (rahimahullah) heeft gezegd: “Kijken en spreken worden zina genoemd omdat ze tot echte zina leiden. Dit is waarom hij gezegd heeft dat het geslachtsdeel er naar handelt of niet.”

Zina is één van de verboden daden, één van de ernstigste grote zonden (kabaa’ir) na shirk en moord. Allah zegt (interpretatie van de betekenissen):

En zij die geen andere goden naast Allah aanroepen noch iemand doden, wat Allah heeft verboden, tenzij met recht, noch overspel plegen; en hij die dat doet zal een straf ondergaan. De straf zal hem verdubbeld worden op de Dag der Opstanding, en hij zal daar vernederd in vertoeven. Met uitzondering van hen die berouw hebben en geloven en goede daden doen, voor dezulken zal Allah de slechte daden in goede daden veranderen, want Allah is Vergevensgezind, Barmhartig! [al-Furqaan 25:68-70]

En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg. [al-Isra’ 17:32]

Imam al-Qurtubi (rahimahullah) zei: “De ‘ulama’ hebben gezegd dat de zin ‘En houdt u verre van overspel’ veelzeggender is dan slechts ‘Pleeg geen zina’ te zeggen, want de betekenis is ‘Kom zelfs niet dichtbij zina.’” Dit betekent geen enkele daad verrichten die dichtbij zina zou kunnen komen of ertoe zou kunnen leiden, zoals het alleen zijn met iemand van het andere geslacht, aanraken, kijken, naar slechte plekken gaan, op een manier spreken die haram is tot een vrouw van wie men geen familie is, denken over en het plannen van immorele handelingen enzovoorts.

‘Abd-Allah ibn Mas’ood heeft gezegd: “Ik vroeg de Boodschapper van Allah (sallAllahu alaihi wa salaam): ‘Welke zonde is het slechtst in de ogen van Allah?’ Hij zei: ‘Een rivaal aan Allah maken wanneer Hij jou heeft gecreëerd.’ Ik vroeg: ‘Wat dan?’ Hij zei: ‘Je kind vermoorden uit vrees dat hij met jou mee zal eten.’ Ik vroeg: ‘Wat dan?’ Hij zei: ‘Zina begaan met de vrouw van je buur.’” (Overgeleverd door al-Bukhari, 8/492; Muslim, 1/90)

Alle religies zijn het er over eens dat zina haram is; geen enkele religie staat het toe. De bestraffing voor zina is de meest zware bestraffing omdat het de eer en afkomst van de persoon schendt.

De zonde van zina kan op verschillende niveaus zijn en de zwaarte van de misdaad hangt af van de aard en de omstandigheden van de daad, hoewel alle zina haram is, een grote zonde en een daad van immoraliteit is. Zina met een mahram (m.a.w. incest – moge Allah het verhoeden) of met een getrouwde vrouw is veel erger dan zina met een vrouw van wie men geen familie is of met een ongetrouwde vrouw omdat het te maken heeft met het schenden van de rechten van de echtgenoot, het vervuilen van zijn bed, een kind aan hem toeschrijven dat niet van hem is en andere soorten misdaad en kwaad. Als haar echtgenoot een buur is, wordt de zonde van het zijn van een slechte buur aan de misdaad toegevoegd. Als haar echtgenoot een broer of familielid is [van de man die zina met haar begaat], dan wordt de zonde van het verbreken van familiebanden toegevoegd. De Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: “Degene wiens buur niet veilig is voor zijn kwade handelingen, zal het Paradijs niet betreden.” (Overgeleverd door Muslim, 1/68). Er is geen kwade handeling die erger is dan zina en als de echtgenoot afwezig is omwille van Allah, zoals in aanbidding, jihad of op zoek naar kennis, dan wordt de zonde vergroot. Buraydah (radiAllahu anhu) heeft overgeleverd dat de Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) zei: “De vrouwen van de mujahideen zijn zo heilig en verboden voor degenen die achterblijven als hun eigen moeders. Er is geen man onder degenen die achterblijven aan wie de zorg voor de familie van de mujahideen toevertrouwd is en hem dan verraadt (door zina te plegen), of hij zal vastgehouden worden op de Dag der Opstanding en (degene die hij verraden heeft) zal zoveel van zijn goede daden nemen als hij wil. Dus wat denken jullie?” (Overgeleverd door Muslim, 3515). Als de ontuchtpleger getrouwd is, is de zonde groter en de bestraffing is steniging en als hij een oude man is, is de zonde groter en de bestraffing is zoals de Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) genoemd heeft in de hadith over de drie die door Allah noch bekeken noch geprezen zullen worden op de Dag der Opstanding en die een pijnlijke bestraffing zullen krijgen. (Sahih Muslim, 156). Als de daad ook nog begaan wordt gedurende een heilige maand of op een heilige plek of op een tijd die speciaal is voor Allah, wordt de zonde vergroot.

De fuqaha’ hebben verklaard dat de basishandeling van zina die de bestraffing draagt seksuele gemeenschap is, waarbij de twee “besneden delen” [m.a.w. de genitaliën] samenkomen en er penetratie plaatsvindt met de top van de penis, want dit is daadwerkelijke penetratie (die de voorgeschreven hadd of bestraffing draagt).

Een persoon moet slechte daden en alles wat daartoe kan leiden, vermijden. Allah heeft ons opgedragen om de vallen van de Shaytaan te vermijden, want als een man één stap in die richting neem, zullen zijn shaytaan en zijn ego (nafs) hem ertoe aansporen om kwaad te doen totdat hij immorele daden begaat.

Men zou na moeten denken over hoe ernstig het is om een vrouw aan te raken met wie men niet verwant is, zoals de Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) verklaard heeft: “Als iemand van jullie in het hoofd gestoken zou worden met een stuk ijzer, zou dat beter voor hem zijn dan wanneer hij een vrouw aan zou raken die niet toegestaan is voor hem om aan te raken.” (Overgeleverd door al-Tabaraani; zie ook Sahih al-Jaami’, 5045). Dit verwijst naar de bestraffing voor aanraken, dus hoe zit het dan met ergere daden zoals omhelzen en kussen en zelfs ergere soorten van ongeoorloofde activiteiten? De moslim qaadi (rechter) is gemachtigd om een gepaste bestraffing te bepalen voor elke bewezen daad naast daadwerkelijke gemeenschap; in het geval van gemeenschap is de bestraffing die door de islam opgesteld is honderd zweepslagen en een jaar verbanning voor degene die ongehuwd is en steniging voor degene die getrouwd is. Dit is de bestraffing in deze wereld en de bestraffing in het Hiernamaals is veel erger.

Eén van de belangrijke principes die de salaf aangehaald hebben is dat de oprechte gelovige die echt hoopt op Allah en het Hiernamaals, niet zou moeten kijken of de zonde groot of klein is en of het een bestraffing (hadd) draagt of niet. Het is overgeleverd dat Ibn ‘Abbas (radiAllahu anhu) heeft gezegd: “Er is geen grote zonde als men om vergeving vraagt en er is geen kleine zonde als men doorgaat met het herhalen ervan.” Iemand anders heeft gezegd: “Als je Allah ongehoorzaam wil zijn, denk dan niet aan de kleinheid van de zonde maar denk aan de grootheid van Degene aan wie je ongehoorzaam bent.”

11-03-2010, 01:21


Dingen die tot zina leiden

Bron: http://www.islamqa.com
Vertaald door http://www.AlMutaqqun.tk



Zina (overspel, ontucht) verwijst niet alleen naar penetratie, er is ook zina van de handen (het aanraken van datgene wat verboden is) en zina van de ogen (het kijken naar datgene wat verboden is) hoewel zina die gepleegd wordt met de geslachtsdelen de zina is die te bestraffen is met de hadd-bestraffing.

Er is overgeleverd van Abu Hurayrah dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) gezegd heeft: “Allah heeft voor elke zoon van Adam zijn aandeel in zina verordend, die hij onvermijdelijk zal begaan. De zina van de ogen is kijken, de zina van de tong is spreken, men kan wensen en verlangen en de geslachtsdelen bevestigen of ontkennen dat.” (Overgeleverd door al-Bukhaari, 5889; Muslim, 2657)

Het is voor een moslim niet toegestaan om te verlangen naar de dingen die leiden tot zina zoals kussen, alleen zijn, aanraken en kijken want al deze dingen zijn haraam en leiden tot een groter kwaad: zina.

Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg. {al-Isra’ 17:32}

Kijken naar datgene wat verboden is, is één van de pijlen van de Shaytaan die een persoon tot de verdoemenis, zelfs als hij het aanvankelijk niet met opzet deed. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven.

En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen. {al-Noer 24:30-31}

Denk na over hoe Allah in deze verzen de kwestie van het neerslaan van de blikken verbindt aan de kwestie van het beschermen van de privé-delen (het bewaken van de kuisheid) en hoe het neerslaan van de blikken eerst wordt genoemd, voor het beschermen van de privé-delen, omdat het oog het hart beïnvloedt.

Shaykh ‘Abd al-‘Aziz ibn Baz (rahimuAllah) heeft gezegd:

In deze twee verzen beveelt Allah de gelovige mannen en vrouwen om hun blikken neer te slaan en hun kuisheid te bewaken vanwege de ernstige aard van zina en de corruptie waar het toe leidt onder de moslims. Het vrijelijk laten ronddwalen van de blikken is één van de oorzaken van ziekte in het hart en het bestaan van immorele handelingen terwijl het neerslaan van de blikken één van de manieren is om jezelf daarvoor te beschermen. Daarom zegt Allah (interpretatie van de betekenis):

Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven. {al-Noer 24:30}

Het neerslaan van de blikken en het beschermen van de kuisheid is zuiverder voor de gelovige in deze wereld en in het Hiernamaals terwijl het vrijelijk rond laten dwalen van de blikken en het niet bewaken van de kuisheid onder de grootste oorzaken van verdoemenis en bestraffing zijn in deze wereld en in het Hiernamaals. We vragen Allah om ons veilig en ongeschonden te houden.

Allah heeft ons verteld dat Hij Alwetend is van hetgeen de mensen doen en dat niets voor Hem verborgen is. Dit is een waarschuwing voor de gelovige tegen het doen van datgene wat Allah verboden heeft en tegen het afwenden van datgene wat Allah voorgeschreven heeft en het is een herinnering aan hem dat Allah hem ziet en alles weet wat hij doet, of het nou goed is of niet. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

Hij (Allah) kent het verraad van de ogen en wat de harten verbergen. {Ghaafir 40:19}

Einde citaat. Uit al-Tabarruj wa Khataruhu.

De moslim moet zijn Heer vrezen in het geheim en in het openbaar en zich onthouden van datgene wat Allah verboden heeft van het alleen zijn met iemand van het andere geslacht, kijken, handen schudden, kussen en andere handelingen die haraam zijn en die leiden tot de immorele daad van zina.

De zondaar zou niet bedrogen moeten worden door te denken dat hij geen zina zal plegen en dat hij zal stoppen bij deze handelingen die haraam zijn en dat hij zover niet zal gaan, want de Shaytaan zal hem nooit met rust laten. Er is geen hadd-bestraffing voor deze daden die haraam zijn zoals kussen omdat de hadd-bestraffing alleen voor seksuele betrekkingen (zina) is, maar de rechter kan hem straffen met een ta’zeer-bestraffing om hem en anderen af te schrikken van het begaan van deze zondes.

Ibn al-Qayyim heeft gezegd:

Ta’zeer-bestraffingen mogen voorgeschreven worden voor elke zonde waar geen hadd-bestraffing of specifieke compensatie (kafaarah) is, want er zijn drie soorten zondes: zondes waar een hadd-bestraffing voor vereist is maar geen kafaarah; zondes waar kafaarah voor vereist is maar geen hadd-bestraffing; en zondes waar geen hadd-bestraffing en ook geen kafaarah voor vereist is. Het eerste type omvat misdaden als stelen, alcohol drinken, zina en laster. De tweede omvat het hebben van seksuele betrekkingen tijdens de Ramadan of wanneer men in staat van ihraam is. Het derde type omvat het hebben van seksuele betrekkingen met een slavin die samen met een ander bezeten wordt, het kussen van een niet-mahram vrouw en alleen met haar zijn, de publieke baden bezoeken zonder omslagdoek, dood vlees, bloed en varkensvlees eten enz.

I’laam al-Muwaqqa’een, 2/77

De persoon die één van deze handelingen begaan heeft, moet berouw tonen aan Allah want Allah accepteert het berouw van degene die berouw toont en degene die berouw toont is als degene die niet gezondigd heeft.

Eén van de beste middelen van compensatie voor dergelijke zondes is het op tijd verrichten van de vijf dagelijkse gebeden. De Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: “De vijf dagelijkse gebeden en van de ene Jumu’ah tot de volgende en van de Ramadan tot de volgende, compenseert voor de zondes die er tussenin komen, zolang je de grote zondes vermijdt.” (Overgeleverd door Muslim, 1/209)


En Allah weet het het beste.

11-03-2010, 01:24

Citaat door tetouani79:
site laadt niet. kom er niet op.
jammer genoeg zijn dit soort fouten de realiteit. we moeten wel volgens de islamitische wijze hiermee omgaan. dat is wat ik zoek.

Na3am, bij mij ook niet. Spijtig, ondanks een heel goede site is voor V&A.
Misschien komt het door drukte van de server. De site is internationaal zeer bekend.

Maar ik heb wat geplaatst, maar ik zal blijven zoeken in shaa Allah

11-03-2010, 01:34
djazak Allahou gairan.

ben moet na alles. wens een ieder een gezegende nacht toe bi idni'Llah.

11-03-2010, 01:35
Allah Subhanahoe Wa Ta'ala zegt namelijk:

"En zij die geen andere goden naast Allah aanroepen noch iemand doden, wat Allah heeft verboden, tenzij met recht, noch overspel plegen; en hij die dat doet zal een straf ondergaan.
De straf zal hem verdubbeld worden op de Dag der Opstanding, en hij zal daar vernederd in vertoeven."
(Soerah Al-Forqaan vers 68-69)

En Allah Subhanahoe Wa Ta'ala zegt ook:

"En nader het overspel niet, Waarlijk, het is een zedeloosheid en een kwade weg."
(Soerah Al-Israa vers 32)

En velen denken ook dat de man geen maagd hoort te zijn. Degenen die zo denken,...die raad ik aan om volgende vers goed te bestuderen want Allah Subhanahoe Wa Ta'ala zegt namelijk ook:

"Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen.
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen."
(Soerah A-Noer vers 30-31)

Eén ieder die problemen heeft om zich in te houden voor zina ed. Herinner je dan de woorden van de profeet salla Allahu 'alayhi wa sallem die hij zijn Ummah heeft meegedeeld:

"O jonge mensen, ga trouwen, want trouwen bestrijdt wellustige blikken en beschermt het geslachtsdeel (tegen drang naar zina). Wie niet kan trouwen, laat hem dan vasten. Het vasten remt ongetwijfeld de drang af (naar geslachtsgemeenschap)"
(Overgeleverd door Tirmizie)

Aboer Hoerairah radiya Allahu ‘anhu vertelde dat de profeet salla Allahu ‘alayhi wa sallem zei:

“Wanneer iemand zina (overspel) pleegt, treed zijn Imaan uit zijn lichaam en blijft als een wolk boven zijn hoofd hangen. Zijn Imaan keert terug wanneer hij stopt met zina.”
(Overgeleverd door Muwatta Malik)

Eén ieder persoon die dit heeft gelezen en die nog steeds zina pleegt. Wallahi deze woorden zullen tegen je gebruikt worden op Dag Des Oordeels wanneer jullie verantwoording moeten afleggen bij Allah Subhanahoe Wa Ta’ala…

Bron:http://forums.xxxxxx.nl/showthread.php?t=12770;( xxxx= a n s a a r )

11-03-2010, 10:22
Interessant, helaas geeft niemand gehoor aan.
Moge Allah de moslims leiden.

11-03-2010, 12:10
wacht nog op een antwoord insha'allah

11-03-2010, 12:32

Citaat door tetouani79:
salaam alaikoum beste broeders en zusters. kan iemand mij vertellen met bewijzen wat het islamitisch oordeel is over iemand die overespel pleegt en een kind verwekt?
is het toegestaan om te trouwen? en als zij een niet moslima is, is het toegestaan om te trouwen met haar.

graag ook bewijzen leveren om die gene te kunnen overtuigen.

wassalaam alaikoum


Wa Aleikoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu

Een tijd terug heb ik deze vraag voorgelegd aan de moskee. Wat het overspel betreft daar dient apart berouw voor worden getoond. Als die persoon geen moslima is mag je niet met haar trouwen. Je dient dan afstand te nemen van de relatie omdat dat een voorwaarde is van berouw. Als die persoon wel moslim is dienen zij zo snel mogelijk het huwelijk in te treden. Ik heb begrepen dat een kind uit overspel een kind van zina is. Ook als de ouders na de verwekking trouwen. Sheikh Ibn Utaymien ra7matu Allaahi 3aley heeft echter gezegd dat als de ouders trouwen het geen kind meer is van zina. Anders wordt het teveel voor de ouders maar ook voor het kind om een last te dragen dat je een bastaard kind bent. Wa Allaahoe A3lem.

Ik heb helaas geen bewijzen voor je bij de hand. Maar ik raad je in dit geval aan om contact op te nemen met de moskee. En Inscha Allaah kunnen zij je voorzien van daliel.

Moge Allaah ons allen leiden en onze intenties zuiveren Ameen.

Wa Allaahu A3lem.

11-03-2010, 12:39
Misschien kun je hier wat antwoorden uithalen:

http://www.islam-qa.com/en/search2/zina%20and%20is%20pregnant/AllWords/t,q,a

In de meeste gevallen zijn de vragen anders gesteld.

11-03-2010, 19:55



Citaat door AmmatoelAziz:
Misschien kun je hier wat antwoorden uithalen:

http://www.islam-qa.com/en/search2/zina%20and%20is%20pregnant/AllWords/t,q,a

In de meeste gevallen zijn de vragen anders gesteld.


11-03-2010, 20:25
ik heb het al gevonden. heb de link even niet bij de hand. een huwelijk in dit geval is dus niet toegestaan.

11-03-2010, 20:55

Citaat door tetouani79:
ik heb het al gevonden. heb de link even niet bij de hand. een huwelijk in dit geval is dus niet toegestaan.
Al7amduLilah dat je het antwoord hebt gevonden.
Zou je misschien later de link kunnen plaatsen? Anderen kunnen er namelijk ook weer baat bij hebben inscha Allaah.

Barak Allaahoe feek.

Pagina's : [1] 2