Bekijk volle/desktop versie : Geef mij kennis.



Pagina's : [1] 2 3 4

11-03-2010, 00:59
Geef mij 'n lezing of 'n verhaal, maakt niks uit wat! Waarmee ik mijn kennis kan opdoen. Een site is ook goed.. zodat ik het morgen tijdens mijn vrije uren in Verweggistan het kan opdoen.

Alles is welkom.

Wat moet en hoor ik als beginner te weten, volgens jou?

11-03-2010, 01:03


Vooruit dan. Ik raad je deze twee sites aan. Heb je heel veel goede lezingen en boeken.

http://www.kalamullah.com/
http://www.hoor-al-ayn.com/

Luister vooral naar de lezingen van Muhammad Al-Shareef, Anwar Al-Awlaki, Bilal Assad en Yasir Qadhi.

11-03-2010, 01:05
http://www.al-yaqeen.com

11-03-2010, 01:06
Cool hoor. Vooral de tweede link.

Góh. Wist niet dat je zo vrijgevig bent Abu. Vriendelijk bedankt. En het is menens gezegd.

11-03-2010, 01:08



Citaat door tetouani79:
http://www.al-yaqeen.com



Zeker 'n handige site. Heb alle lezingen van Aboe Ismael op mijn I-pod staan. Echt handig als je dagelijks een lange reis moet voortzetten.

Jij ook bedankt! En nog mabrouk met je 3de engel.

11-03-2010, 01:11
Kun je jouw Engels ook een beetje bijspijkeren.

11-03-2010, 01:15
Hoe goed is jouw Arabisch?

11-03-2010, 01:17
@ Abu; Aangezien jijzelf toegeeft dat jouw domheid mij zal infecteren, ben ik zeker genoodzaakt om het bij anderen te zoeken. Dummy.

11-03-2010, 01:18

Citaat door Mother_Teresa:
@ Abu; Aangezien jijzelf toegeeft dat jouw domheid mij zal infecteren, ben ik zeker genoodzaakt om het bij anderen te zoeken. Dummy.


Die sites hebben niks met mij te maken hoor, maak je maar geen zorgen.

11-03-2010, 01:19

Citaat door Insia.:
Hoe goed is jouw Arabisch?



Vroeg of laat zal ik toch uit de kast moeten komen. Ik geef mezelf een dikke vettige 2[/SIZE]! Als het om Arabisch gaat. What a shame. I know.


[SIZE="1"]-Ik ga maar eens gauw dekking zoeken, Abu zal mijn Engels weer doen aftimmeren-

11-03-2010, 01:20

Citaat door Abu_Khuzaymah:
Die sites hebben niks met mij te maken hoor, maak je maar geen zorgen.


Wal7amdoelilah. Wat 'n opluchting zeg.

Meer sites of onderwerpen die ik simpelweg kan googlen?

11-03-2010, 01:21

Citaat door Mother_Teresa:
Vroeg of laat zal ik toch uit de kast moeten komen. Ik geef mezelf een dikke vettige 2[/SIZE]! Als het om Arabisch gaat. What a shame. I know.


[SIZE="1"]-Ik ga maar eens gauw dekking zoeken, Abu zal mijn Engels weer doen aftimmeren-



Hehe, zolang je engels goed is dan heb je niks te vrezen.

11-03-2010, 01:34



Citaat door Mother_Teresa:
Wal7amdoelilah. Wat 'n opluchting zeg.

Meer sites of onderwerpen die ik simpelweg kan googlen?


Mijn tip is, begin met veertig ahadeeth An-Nawawi en Al-Qudsi lezen en bestuderen, dit is een goede basis, ook riyad as-saliheen. Naast de Quran lezen en bestuderen natuurlijk. Maar dat is een levenslange taak, dat moet standaard in het curriculum zitten. Leer het gebed, leer dua waarmee je Allah kan smeken, dat is heel belangrijk, zonder dua is er niks, en leer ook suwar die je in het gebed kan reciteren. Leer alles wat vooral praktisch is, dua voor aankleden, dua voor naar buiten gaan, dua voor het slapen, bij het wakker worden etc. En probeer routine matig dikr te verrichten, dat is iets wat vele verwaarlozen. Gegarandeerd gaat je Imaan omhoog.

11-03-2010, 01:42

Citaat door Insia.:
Hehe, zolang je engels goed is dan heb je niks te vrezen.


Klopt. Klopt.. Hehe.


Citaat door Abu_Khuzaymah:
Mijn tip is, begin met veertig ahadeeth An-Nawawi en Al-Qudsi lezen en bestuderen, dit is een goede basis, ook riyad as-saliheen. Naast de Quran lezen en bestuderen natuurlijk. Maar dat is een levenslange taak, dat moet standaard in het curriculum zitten. Leer het gebed, leer dua waarmee je Allah kan smeken, dat is heel belangrijk, zonder dua is er niks, en leer ook suwar die je in het gebed kan reciteren. Leer alles wat vooral praktisch is, dua voor aankleden, dua voor naar buiten gaan, dua voor het slapen, bij het wakker worden etc. En probeer routine matig dikr te verrichten, dat is iets wat vele verwaarlozen. Gegarandeerd gaat je Imaan omhoog.




Ahadeeth An-Nawawi en Al-Qudsi.
Riyad as-Saliheen? What's that? ;$
Quraan lezen/bestuderen. Op langere termijn, oftewel je hele leven.
Leer smeekgebeden die in praktijk genomen kan worden.
Dhikr.



Duidelijk. Behalve de tweede punt voor me. Zou je misschien dat voor mij meer willen verduidelijken wat dat exact inhoudt?

Insha'Allaah.

Nogmaals; Bedankt Abu. Als ik 'n zuster was, dan heb ik het met jou zeker wel geweten. -niet naast je schoenen lopen hé-

11-03-2010, 01:59

Citaat door Mother_Teresa:


Ahadeeth An-Nawawi en Al-Qudsi.
Riyad as-Saliheen? What's that? ;$
Quraan lezen/bestuderen. Op langere termijn, oftewel je hele leven.
Leer smeekgebeden die in praktijk genomen kan worden.
Dhikr.



Duidelijk. Behalve de tweede punt voor me. Zou je misschien dat voor mij meer willen verduidelijken wat dat exact inhoudt?

Insha'Allaah.

Nogmaals; Bedankt Abu. Als ik 'n zuster was, dan heb ik het met jou zeker wel geweten. -niet naast je schoenen lopen hé-


Riyadu Saliheen is een boek, met verschillende ahadeeth voor een goede basis. Je kunt het online lezen in het Engels, hierzo: link. Of koop de Nederlandse vertaling, maar dat kost je wel wat: link. Die drie ahadeeth boeken, zijn trouwens allemaal van dezelfde geleerde Imam An-Nawawi.


En als ik een vrouw was had ik het ook wel geweten, dan had ik de wereld verlost en zelfmoord gepleegd.

Pagina's : [1] 2 3 4