Bekijk volle/desktop versie : kaarsen als versieren op tafel



10-03-2010, 20:35
salem,kan iemand mij vertelen of het haram is om kaarsen als versiering op tafel te zetten,

10-03-2010, 21:03


voor zo ver ik het zie lijkt het mij niet harm om ze op een schaal als versiering te gebruiken maar mijn man zegt dat het harm is

10-03-2010, 21:03
Wat is daar verkeerd aan? Indien je het niet met een bepaalde niyya doet die niet islamitisch verantwoord is, zie ik daar de maani' van niet in.

10-03-2010, 21:06
ja het is niet om ze aan te doen maar om de kleur die bij interuier past

10-03-2010, 21:09


maar heb wel meer gehoord dat kaarsen voor ongelovigen is,maar voor versiering weet ik er geen bewijs voor

10-03-2010, 21:23

Citaat door Folklore:
Een stelregel in de fiqh is dat iets toegestaan is totdat het tegendeel bewezen is. Ik denk dat je man dus met bewijs moet komen. Ik heb wel es gehoord dat mensen het imitatie van de ongelovigen noemen, maar dat vind ik persoonlijk grote onzin, omdat het moeilijk is om een grens te trekken in dat soort zaken.


Vandaar dus mijn reactie. Daarom zeg ik ook, het is maar net wat jouw niyya is. Als ze nou zegt:' de christenen die doen dat altijd op nieuw jaar, en vind dat uiterst gezellig'. Dan ligt het antwoord voor de hand.

10-03-2010, 21:24

Citaat door 4kinderen:
maar heb wel meer gehoord dat kaarsen voor ongelovigen is,maar voor versiering weet ik er geen bewijs voor



Denk je dat de sahaba elektriciteit hadden?