Bekijk volle/desktop versie : Geen extra onderzoek naar studiefinanciering.



10-03-2010, 18:43
Demissionair staatssecretaris Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) wenst geen aanvullend onderzoek naar de toekomst van het systeem van studiefinanciering. Dat zei zij woensdag in de Tweede Kamer in reactie op moties waarin werd gevraagd om meer onderzoek.


Deskundigen studeren momenteel op de vraag of en hoe bezuinigingen in het hoger onderwijs mogelijk zijn. Een van de ideeën is om het huidige systeem om te bouwen tot een volledig leenstelsel. Tweede Kamerleden zijn bang dat hierdoor het hoger onderwijs minder toegankelijk wordt. D66'er Boris van der Ham wees naar ervaringen op dit gebied in Engeland. Hij vindt dat het kabinet eerst goed kennis moet nemen van dergelijke buitenlandse ervaringen voordat er een beslissing wordt genomen. SP'er Jasper van Dijk sloot zich aan bij die vraag, die in een motie was neergelegd.

Van Bijsterveldt ziet er echter niets in. ,,We moeten geen onderzoek op onderzoek stapelen. Er is al heel veel bekend over dit onderwerp en dat is op dit moment voldoende'', aldus de bewindsvrouw.

Bron

10-03-2010, 18:46


Ik vind het een heel slecht idee om de stufie volledig af te schaffen. Dan word studeren weer iets voor rijkelui kinderen.

10-03-2010, 18:48

Citaat door City_Sister:
Ik vind het een heel slecht idee om de stufie volledig af te schaffen. Dan word studeren weer iets voor rijkelui kinderen.


Ja inderdaad. Motivatie zal ook niet meer zo aanwezig zijn.

10-03-2010, 18:50
gelukkig !

zou anders stoppen met mijn studie

10-03-2010, 18:51



Citaat door Mocro_Styl0:
gelukkig !

zou anders stoppen met mijn studie


Jij en nog duizenden andere.