Bekijk volle/desktop versie : Mohammed Tantawi, hoofd al-Azhar, overleden



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

10-03-2010, 14:46
CAIRO - Groot-sjeik Mohammed Sayed Tantawi, het hoofd van een van de meest prestigieuze islamitische instellingen, de al-Azhar in Caïro, is woensdag op 81-jarige leeftijd in Saudi-Arabië overleden. Dit meldden Egyptische media.

De hoge geestelijke kreeg een hartaanval tijdens een bezoek aan Riyad.

Tantawi leidde sinds 1996 het instituut al-Azhar, waar onder meer een universiteit toe behoort. Hij werd toen door de Egyptische regering benoemd. Het instituut is een van de invloedrijkste instellingen voor de meerderheid van de islamieten, de soennieten.



http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1357494.ece/Mohammed_Tantawi,_hoofd_al-Azhar,_overleden

10-03-2010, 14:58


Hij wordt misschien opgevolgd door de moefti van egypte Ali goma of de huidige voorzitter van de Azhar universiteit Ahmed Tajieb. Dat wordt later bekend gemaakt want mobarak moet eerst kiezen wie hij als shaikh Al-azhar wilt. Jammer Alazhar hoort gewoon onafhankelijk te zijn, ze horen intern de nieuwe shaikh te benoemen.

10-03-2010, 14:58
Ina li Lahi wa ina Ilayhi raji3oun. Allahi rehmou bi Rahmatieh.

10-03-2010, 15:00

Citaat door aziz20007:
CAIRO - Groot-sjeik Mohammed Sayed Tantawi, het hoofd van een van de meest prestigieuze islamitische instellingen, de al-Azhar in Caïro, is woensdag op 81-jarige leeftijd in Saudi-Arabië overleden. Dit meldden Egyptische media.

De hoge geestelijke kreeg een hartaanval tijdens een bezoek aan Riyad.

Tantawi leidde sinds 1996 het instituut al-Azhar, waar onder meer een universiteit toe behoort. Hij werd toen door de Egyptische regering benoemd. Het instituut is een van de invloedrijkste instellingen voor de meerderheid van de islamieten, de soennieten.



http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1357494.ece/Mohammed_Tantawi,_hoofd_al-Azhar,_overleden


Ik heb het nog van de week over deze Seikh gehad.
Ina lilahi wa ina lilahi radji3oen...




Barbarian...........................

10-03-2010, 15:18


Ina lilahi wa ina ilaihi raji3oen

10-03-2010, 15:23
Ina Lilahi Wa Inna Ilaihi Raji3oen.

10-03-2010, 15:50
Salaam Alaykoem,

Jammer alleen van zijn uitspraken afgelopen jaren. Zo heeft ie veel dwaze dingen gezegd!

Maar anyway, enige wat ik hierop kan zeggen: Allah y Rahmoe! Moge Allah swt hem genadig zijn.

10-03-2010, 16:19

Citaat door AMINAMEN:
Salaam Alaykoem,

Jammer alleen van zijn uitspraken afgelopen jaren. Zo heeft ie veel dwaze dingen gezegd!

Maar anyway, enige wat ik hierop kan zeggen: Allah y Rahmoe! Moge Allah swt hem genadig zijn.


Allah irahmou...

Wat waren volgens jou dan die o zo "dwaze" uitspraken..?

10-03-2010, 16:32

Citaat door maghrebia_NL:
Allah irahmou...

Wat waren volgens jou dan die o zo "dwaze" uitspraken..?


rahimahoe allah

wat dacht je van tegen de niqaab en dat voor zo iemand die aan het hoofd stond van een "islamitische universiteit" waarschijnlijk moest hij dat zeggen van die vieze kakkerlak mubarak. Al azhar heeft nu al een tijdje zijn geloofwaardigheid verloren vroeger waren ze tenminste onafhankelijk nu zijn ze bij wijze van spreke de overheid.

Moge allah hem hiervoor vergeven ameen.

10-03-2010, 16:46

Citaat door Bananenpluk:
rahimahoe allah

wat dacht je van tegen de niqaab en dat voor zo iemand die aan het hoofd stond van een "islamitische universiteit" waarschijnlijk moest hij dat zeggen van die vieze kakkerlak mubarak. Al azhar heeft nu al een tijdje zijn geloofwaardigheid verloren vroeger waren ze tenminste onafhankelijk nu zijn ze bij wijze van spreke de overheid.

Moge allah hem hiervoor vergeven ameen.



De niqaab mag van mij ook afgeschaft worden...

10-03-2010, 16:50

Citaat door maghrebia_NL:
De niqaab mag van mij ook afgeschaft worden...


Dan weet je niet waar je het over hebt, de vrouwen van de profeet vzmh droegen ook een niqaab. En er is een meningsverschil tussen de grote geleerde of het verplicht is of niet maar zelfs de geleerden die zeggen dat het niet verplicht is vinden het een aanbevolen iets. Heb deze discussie talloze keren gevoerd met bewijs maar heb geen zin om het weer te doen google maar ff vind je hele discussies hierover.

Moge allah hem vergeven ameen.

10-03-2010, 17:17
Hij wordt misschien opgevolgd door de moefti van egypte Ali goma of de huidige voorzitter van de Azhar universiteit Ahmed Tajieb. Dat wordt later bekend gemaakt want mobarak moet eerst kiezen wie hij als shaikh Al-azhar wilt. Jammer Alazhar hoort gewoon onafhankelijk te zijn, ze horen intern de nieuwe shaikh te benoemen













moefti die mobarak uit kiest is geen moetfi maar rabyn

10-03-2010, 19:10



Citaat door Al-Gharieb:
Wat is er mis met de manier van onze andere moeders? Namelijk de Oemmahaat Al-Moe'minien (waarbij ik mijzelf of iemand anders natuurlijk nu niet direct de satus van Moe'mien wil en durf te geven maar khair Inshaa' Allaah), zoals 'Aisjaa radia Allaahoe 'anhoe. Je kunt het niet mooi vinden ofzo maar ninja gewaden wat een belachelijke benaming zeg. Vrees Allaah.

Met betrekking tot Sheikh At-Tantaawie, moge Allaah hem genadig zijn.



Weet je wat ik belachelijk vind; al die huppeltrutjes die zich "oemmahaat el moe'minien"wanen

10-03-2010, 19:15

Citaat door maghrebia_NL:
Weet je wat ik belachelijk vind; al die huppeltrutjes die zich "oemmahaat el moe'minien"wanen

Hoe bedoel je?

10-03-2010, 19:38

Citaat door Al-Gharieb:
Hoe bedoel je?



Het gaat niet om het stukje stof of de benaming van zo'n stukje stof, maar meer om de persoon die er onder zit. Dat zijn meestal meiden die in het verleden helemaal van god los waren en zich nu voordoen als heilige maria. Om vervolgens na een aantal jaar de ghimaar of de niqaab weer aan de wilgen te hangen. Ik zie het maar al te vaak gebeuren en dan denk ik waarom zo extreem... of hoge hakken, make-up en alle remmen los, of zo'n alles bedekkende ghimaar/niqaab en daarna weer terug bij af. Waarom niet gewoon de gulden middenweg. Het lijkt alsof zulke meiden altijd willen opvallen en in mijn ogen heeft dat helemaal niets met religie te maken maar meer jezelf elke keer in de belangstelling willen zetten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9