Bekijk volle/desktop versie : vraagje



Pagina's : [1] 2

09-03-2010, 10:10
Een vriendin van mij is een jaar geleden betrokken geweest in een vechtpartij....zij is eigenlijk geslagen en heeft zichzelf moeten verdedigen,waardoor ze letsel heeft opgelopen(arm in het gips).

Nu heeft zowel zij als de ander aangifte gedaan,binnenkort moeten ze verschijnen voor de politierechter.weet iemand wat ze kan verwachten?(ze heeft geen advocaat)

ze heeft eerder een boete opgelegd gekregen,maar ze weigerde dit te betalen,omdat het niet haar schuld is,vandaar dat ze nu moet verschijnen bij de politierechter.

kan iemand mij vertellen wat haar te wachten staat,ze is namelijk erg zenuwachtig!!

09-03-2010, 10:20


tja, is het een beroep op een od of een strafrechtelijke zaak?

09-03-2010, 10:22
en er waren geen getuigen bij dit gevecht?
normaal gezien zou ze toch ergens gratis juridisch advies kunnen krijgen,niet?

een vriendin haar broertje heeft dit ook een keer gehad,maar zij zijn er door middel van een bemiddelingsdienst kunnen uitkomen.

09-03-2010, 12:42
nou ja ik was getuige en ben toenertijd opgeroepen op het politieburo en heb mijn verhaal gedaan,verder was er niemand!

dit gebeurde namelijk allemaal vroeg in de ochtend,mijn vriendin werd aangevallen door een gefrustreerde vrouw met rasistische opmerkingen,maar nu is het haar woord tegen die van mijn vriendin....
bemiddelingsdienst daar is het nu misschien een beetje te laat voor toch?

en SAMIRA222,ik begrijp niet echt wat je bedoelt

09-03-2010, 12:59



Citaat door nisrina78:
nou ja ik was getuige en ben toenertijd opgeroepen op het politieburo en heb mijn verhaal gedaan,verder was er niemand!

dit gebeurde namelijk allemaal vroeg in de ochtend,mijn vriendin werd aangevallen door een gefrustreerde vrouw met rasistische opmerkingen,maar nu is het haar woord tegen die van mijn vriendin....
bemiddelingsdienst daar is het nu misschien een beetje te laat voor toch?

en SAMIRA222,ik begrijp niet echt wat je bedoelt


ik bedoelde: doet ze aangifte wegens mishandeling? of wegens onrechtmatige daad(aan iemands lijf zitten kan worden bestempeld als onrechtmatige inbreuk van lijf).
rasistische opmerking? ik denk niet dat het wordt aangenomen als je noodweer aanvoert.

09-03-2010, 13:05
wat dat rasistische opmerking betreft,ik wou je alleen een beeld geven hoe de vechtpartij begon,ze schelde haar zomaar uit voor kutmarokkaan en pakt haar meteen bij de keel....dus voor we het wisten kreeg mijn vriendin rake klappen!
en de aangifte is mishandeling zover ik weet,maar maakt het wat uit dan??

09-03-2010, 13:06
en mijn vriendin heeft ook geen advocaat ingeschakeld,omdat ze ervan overtuigd is dat ze niks verkeerds gedaan heeft

09-03-2010, 13:07

Citaat door nisrina78:
wat dat rasistische opmerking betreft,ik wou je alleen een beeld geven hoe de vechtpartij begon,ze schelde haar zomaar uit voor kutmarokkaan en pakt haar meteen bij de keel....dus voor we het wisten kreeg mijn vriendin rake klappen!
en de aangifte is mishandeling zover ik weet,maar maakt het wat uit dan??



Wat vaag, dus ze word zomaar bij de keel gegrepen en als kutmarokkaan uitgemaakt

09-03-2010, 13:08

Citaat door nisrina78:
wat dat rasistische opmerking betreft,ik wou je alleen een beeld geven hoe de vechtpartij begon,ze schelde haar zomaar uit voor kutmarokkaan en pakt haar meteen bij de keel....dus voor we het wisten kreeg mijn vriendin rake klappen!
en de aangifte is mishandeling zover ik weet,maar maakt het wat uit dan??


met mijn opmerking hiervoor gaande over racisme..de kans dat de verweering hierop slaagt, is klein denk ik.
de rechter zal naar de reden vragen..en ook is het zo dat hij gaat kijken of het nodig was haar te verdedigen..ze kon doorlopen, ze kon doen alsof ze het niet hoorde of terugschelden.
tenzij ze op haar afkwam en zich wel genoodzaakt voelde zich te verdedigen en dat was hier het geval, dus staat je vriendin sterker.
raar verhaal maar oke

09-03-2010, 13:29
ja maar ze kan toch niet doorlopen terwijl de vrouw haar keel grijpt???

terwijl ze haar keel greep riep ze kutmarokkaan snap je.

dus het is niet zo dat ze haar alleen maar uitschold,want ja dan had ze gewoon door kunnen lopen!!

09-03-2010, 13:31
mijn vriendin heeft een boete van 550 euro gekregen dit is het maximale]
vandaar dat ze weigert het te betalen!!en het dus
opgelost dient te worden bij de politierechter!

het ergste wat haar kan overkomen is dus een boete

09-03-2010, 13:36
Als zij kan bewijzen dat zij is gegrepen bij de keel en die mevrouw dit dus zelf heeft uigelokt, heeft zij niets om zenuwachtig te zijn.

09-03-2010, 13:38


zo ziet zij dat ook,maar ze is nooit in aanraking geweest met justitie...dus vandaar dat er wat vragen zijn!

En als ze als onschuldig werd gezien dan had ze toch ook geen boete gehad,dus ik vind het maar een vreemd rechtssysteem???

09-03-2010, 13:44
samira222 bedankt voor je reacties!!

09-03-2010, 13:44
ze moet zeker getuigen hebben anders staat ze nergens

Pagina's : [1] 2