Bekijk volle/desktop versie : opgelicht via marktplaats



Pagina's : [1] 2 3 4

09-03-2010, 09:16
ik had iets gekocht via marktplaats, was goed contact met de verkoper, ik geld storten.. daarna alleen nog maar gehoord ik stuur het deze week op. nu ruim 1 week later niks gekregen en die persoon reageert niet meer op mijn mailtjes..

het gaat niet om een heel groot bedrag. 20 euro, maar toch van 20 euro kan ik ook andere dingen doen..

zal ik een mail sturen, dat als ze het niet als nog op stuurt of mijn geld terug geeft ik aangifte doe bij de politie??

09-03-2010, 09:17


Gewoon je geld terugboeken en laten voor wat het is..

09-03-2010, 09:20

Citaat door Vittel_:
Gewoon je geld terugboeken en laten voor wat het is..



ah oke.. moet ik dan de bank bellen ofzo of hoe gaat dat

09-03-2010, 09:23

Citaat door Vittel_:
Gewoon je geld terugboeken en laten voor wat het is..



Dit kan toch alleen bij automatische incasso?



TS: Je kunt aangifte doen, je hebt een bankrek.nr en zijn naam toch? Dreig maar eerst met politie voor je het werkelijk doet. Al is het maar 20 euro. Als je een zakje snoep van 1 euro jat in de AH dan word er ook aangifte gedaan.

09-03-2010, 09:28


ik heb dit nu ook meegemaakt.

2 weken geleden geld overgemaakt en toen mailde ze maar niet terug. Heb ikgemail dat het geld overgemaakt is en wanneer ik het goedje nou zou ontvangen. Komt het niet aan! ik weer gemaild zegt ze tegen me jammer voor je maar ik heb het op de post gedaan , is niet mijn probleem. Ik geloof er niks van!
Voel me geflasht, gaat niet eens om hetgeld maar de shemta

09-03-2010, 09:28
het gaat niet om die 20 euro maar dat je voor de gek wordt gehouden.
Heb je al meer mailtjes gestuurd? zo ja, dan zou ik dreigen dat ik naar de politie ga.

09-03-2010, 09:29
Volgens mij kun je niet terugboeken hoor. Het is gewoon een overeenkomst en zelf overgemaakt tenzij er betaald is met PP

09-03-2010, 09:30

Citaat door -Bubbels-:
ah oke.. moet ik dan de bank bellen ofzo of hoe gaat dat

Yep, de bank bellen en vragen of ze het overgemaakte bedrag willen terugboeken.

Citaat door Tia_Maria_:
Dit kan toch alleen bij automatische incasso?

Nee, dit kan ook wanneer je een bedrag hebt overgemaakt. Bij elke bank is dit natuurlijk wel anders en zit er ook een bepaalde termijn aan.

09-03-2010, 09:35
Een gouden tip voor iedereen!

De volgende keer als je iets wilt kopen via marktplaats. Vraag je om het adres omdat je het zelf wilt op komen halen.
Zodra je het adres hebt, dan kan je het geld over maken en zeg je tegen de verkoper dat je geen tijd meer hebt om het op te halen en of ze het op willen sturen. Dan zullen ze het altijd doen omdat jij het adres van hem/haar hebt.

09-03-2010, 09:39

Citaat door Vittel_:
Yep, de bank bellen en vragen of ze het overgemaakte bedrag willen terugboeken.

Nee, dit kan ook wanneer je een bedrag hebt overgemaakt. Bij elke bank is dit natuurlijk wel anders en zit er ook een bepaalde termijn aan.


bij mijn bank kan het ook alleen bij automatische afschrijvingen, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

09-03-2010, 09:40

Citaat door riham1:
Een gouden tip voor iedereen!

De volgende keer als je iets wilt kopen via marktplaats. Vraag je om het adres omdat je het zelf wilt op komen halen.
Zodra je het adres hebt, dan kan je het geld over maken en zeg je tegen de verkoper dat je geen tijd meer hebt om het op te halen en of ze het op willen sturen. Dan zullen ze het altijd doen omdat jij het adres van hem/haar hebt.

Goede tip, Ma sha Allaah. Zullen vele iets aan hebben.

Je kan ook betalen met Paypal, dan ben je voor een bepaald bedrag verzekerd als het ware en kan je het terug laten boeken indien afspraken niet na worden gekomen.

09-03-2010, 09:43

Citaat door riham1:
Een gouden tip voor iedereen!

De volgende keer als je iets wilt kopen via marktplaats. Vraag je om het adres omdat je het zelf wilt op komen halen.
Zodra je het adres hebt, dan kan je het geld over maken en zeg je tegen de verkoper dat je geen tijd meer hebt om het op te halen en of ze het op willen sturen. Dan zullen ze het altijd doen omdat jij het adres van hem/haar hebt.


dat is inn slim

ik vertrouw dat ook niet dat je eerst moet overmaken voordat je wat krijgt. ik zou liever zelf persoonlijk gaan als ik iets wil wat ik echt wil hebben.

09-03-2010, 09:44



Citaat door Bi-Idhnillaah:
Goede tip, Ma sha Allaah. Zullen vele iets aan hebben.

Je kan ook betalen met Paypal, dan ben je voor een bepaald bedrag verzekerd als het ware en kan je het terug laten boeken indien afspraken niet na worden gekomen.


hoe moet je dat doen via paypal

09-03-2010, 09:55
Je geld storneren.

09-03-2010, 10:00
aangifte doen en diegene ook meteen melden bij marktplaats.

Pagina's : [1] 2 3 4