Bekijk volle/desktop versie : Van



08-03-2010, 17:56
Van Nistelrooy onder de indruk van spieren Lukaku
08/03/2010 09:05

Het Europa League-duel met Anderlecht brengt Ruud van Nistelrooy in het veld met Romelu Lukaku, wiens ontblote bovenlijf indruk maakt op de HSV-spits.

Van Nistelrooy (33) keek vooruit naar de Europa League-ontmoeting met Anderlecht, dat donderdag op bezoek komt in Hamburg. De Nederlandse spits, die zijn spierproblemen achter zich heeft gelaten, voorspelt een lastige wedstrijd voor HSV.

Anderlecht maakte indruk door Athletic de Bilbao uit te schakelen. 'Ze hebben fantastisch gespeeld tegen Bilbao', aldus Van Nistelrooy in Het Nieuwsblad. 'Ik ken Bilbao: dat zijn nooit makkelijke duels. De 1-1 in Spanje vond ik al knap. De 4-0 thuis maakte indruk, want Anderlecht was toch jarenlang van het Europese toneel verdwenen.'

Hoewel Lukaku nog aan het begin van zijn carrière staat, keek Van Nistelrooy met bewondering naar de Anderlecht-spits. 'Lukaku, pas 16. Ik zag hem laatst zijn shirt uitdoen. Nou, toen ik zo jong was, had ik nog geen spieren', aldus de HSV-spits. 'Ik zag hem Europees bezig. Hij is sterk en goed. Hij is 16, en als je dan ziet dat hij ook nog het verschil maakt: dat komt niet vaak voor.'

De plaats van de handeling voor de return spreekt Van Nistelrooy aan. 'Ik heb nog nooit in het Constant Vanden Stock-stadion gespeeld. Dat is toch wel een beroemd stadion. Het worden sowieso twee prachtige wedstrijden tussen twee grote namen in het voetbal.'

apen zijn geen grap