Bekijk volle/desktop versie : ahadith



08-03-2010, 00:43
salaam alaikom broeders en zusters,

Ik ga de aankomde tyd inshallah ahadith op deze forum plaatsen die ik meekrijg en lees tydes mijn goeroedj.

De eerste en deze raakte mij

Er kwam een vrouw bij Siedna Moesa 3alihie salaam en vroeg of doea kon doen voor haar kinderen omdat zij vroeg stierven. Siedna Moesa 3alihie salaam vroeg haar hoe oud haar kinderen dan stierven. Zij vertelde hem dat haar kinderen niet boven de 350( geloof ik, weet t niet zeker ) jaar werden.
Siedna Moesa 3alahie salaam vertelde haar dat er een oema zou komen die tussent de 60 en 70 jaar oud werden. deze vrouw kon dat moeilijk geloven, zoals wij nu moeilijk kunnen geloven dat in die tyd de mensen wel 700 800 jaar oud werden. Zij vroeg hem zulllen deze mensen dan ook huizen hebben, zullen deze mensen dan ook kinderen hebben en zullen zij dan ook op het land kunnen werken. Siedna moesa 3alahie salaam antwoorde ja, zij zullen allles hebben war wij nu ook hebben en mog veel meer!!!
Toen zij deze vrouw, was ik maar in die tyd geboren, DAN HAD IK DIE 60 TOT 70 JAAR IN 1 SHOEDJOED DOORGEBRACHT!!!
Soebhannallah


De tweede

Er was een begrafenis gaande van een ongelovige, De profeet Mohammed ,Sallallah oe 3alahiem wa sallaam, begon te huilen, waarop zijn metgezellen radi allah oe 3anhoem vroeg ja Rasoel,salallah oe 3alahiem wa sallaam, waarom huilt U deze man was een ongelovige, Waarop Hij antwoorde, dit is een ziel die door mijn vingers is geglipt en die ik niet van het Hellevuur kon redden!!!(Hij heeft niet de kans gekregen om hem te laten bekeren naar de Islam)!!!!

Daarom beste broeder en zuster, wij moeten ons werk doen!!!
Wij zijn alle verantwoordelijk voor onze broeder en zusters die niet bidden en niet naar de moskee komen!!!!
Iedereen van ons moet inshallah ziari doen( naar zijn vrienden en vriendinnen gaan en met hun praten over Onze Dienn).
Wij zijn de oema van Mohammed Sallallah oe 3alahiem wa Salaam, Weten jullie dat de metgezellen, radi allah oe 3ahoem, van Mohammed Sallallah oe 3alahiem wa Salaam, aan het eind van zijn leven met 105 000 waren!!, en dat er maar 5000 zijn gestorven in Medina en Mekka. Waar waren de rest, zij zijn allen in andere landen gestorven van Marokko tot Indonesie tot Pakistan tot Turkije!!
Besste broeders en Zusters, Wij zijn ook volgelingen van Mohammed Sallallah oe 3alahiem wa Salaam, dus het is onze verplichting !!! om dit ook te doen!!!
Dit is het beste werk dat er maar bestaat in deze doenja.
Dus inshallah vanvanaf morgen gaat iedereeen die dit gelezen heeft beginnen met zijn eigen omgeving. Onze broeder en zusters hebben ons nodig en ze zijn verdwaald in deze wereld, sommigen hebben alleen dat kleine zetje nodig, andere moet je onederwijzen omdat zij nooit iets geleerd hebben.
Dus beste broeders en zusters, we gaan inshallah intentie maken dat we vanaf morgen gaan beginnen, ieder bij zijn eigen omgeving. Vertel over de Islam vertel over Mohammed Sallallah oe 3alahiem wa Salaam en zijn metgezellen radi allah oe 3andhoem.
En voor elke broeder en of zuster die jij terughaalt naar de Islaam, Allah swt geeft je voor elke van salaat jou ook een sallaat en voor elke hadj die deze persoon doet jou ook een hadj en voor elke moskee die deze persoon bouwt voor jou ook een moskee op je naam. Allah oe akbar!! Allah oe akbar

Ik ga de volgende keer verder inshallah als ik genoeg goede reacties krijg!

Djazeek allah oe gairkoem
Salaam alaikom

08-03-2010, 00:50


Neem een kijkje

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3090358

08-03-2010, 00:53
dank je wel broeder ik zal er gebruik van maken

08-03-2010, 00:56

Citaat door mrwhite:
dank je wel broeder ik zal er gebruik van maken


Geen dank..

08-03-2010, 00:59


Je goeroedj? Ben je bij de Djama3at oet-Tabliegh?

08-03-2010, 01:11
Bronnen word aan gewerkt!!!

08-03-2010, 01:28
Fatwa van de Nobele Shaych Mohammed Naasiroeddien al-Albaanie betreffende de Djamaa’at at-Tabliegh


Citaat:
Hij, Ra7imahoe Allaah, werd gevraagd:

“Wat is uw mening betreffende de Djamaa’at at-Tabliegh? Is het toegestaan voor een student van de kennis of een ander dan hem om samen met hen (Djamaa’at at-Tabliegh) mee te gaan om zogezegd uit te nodigen naar (het pad van) Allaah?”

Daarop antwoordde hij: “Djamaa’at at-Tabliegh past de manhadj van het Boek van Allaah en de Soennah van Zijn Boodschapper (sal-Allaahoe alayhhie wasellem) en hetgeen waar onze Vrome Voorgangers op waren niet toe. En omdat deze situatie zo is, is het niet toegestaan om met hen mee te gaan omdat het onze manhadj tegengaat in het uitnodigen naar de manhadj van de Selefoes-Saalih.
Voor complete fatwa, klik.