Bekijk volle/desktop versie : Waarom zijn tegenwoordig de Marokkaanse jongens en meisjes zo anders!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

07-03-2010, 20:45
Het valt me op dat de jeugd van tegenwoordig(Marokkanen) een hele slechte tijd tegemoet zal komen als wij onze mentaliteit niet aanpassen. Zoals ik op meerdere forums lees, wijzen de Marokkaanse jongens naar de Marokkaanse meisjes en andersom ook! Laat we effe teruggaan naar de tijd dat onze ouders hun jeugd doorbrachten. En ik moet zeggen dat de verschillen zo groot zijn, dat ik me zorgen maak. Ik vind het echt jammer dat wij Marokkanen niet voor elkaar opkomen, zodat onze positie steeds beter wordt in de wereld. Echter moet ik erbij toevoegen dat er natuurlijk ook Marokkanen zijn die er alles voor doen om onze beeld te stabiliseren. Ik vroeg me af: waar het probleem nou eigenlijk zit. Kom op jongens en dames, we leven in een samenleving met veel verleiding. Ik neem aan dat iedereen een goede opvoeding heeft gehad, maar waarom zijn er zoveel afdwalers? We moeten juist in deze tijden elkaar steunen en naar de islam toe werken. Vergeet het verleden en werk naar het heden. Verder moeten de Marokkaanse jongens niet wijzen naar de fouten die Marokkaanse meisjes maken en hun uitmaken van xxxx etc. Naar mijn mening vind ik dat wanneer je een broeder of een zuster iets ziet doen, dat je haar daarop aanspreekt( lopen ernaar toe, spreek er aan op een begripnvolle manier). In plaats van achteraf te zeggen dat het een xxxx is of een nikkermotjo. Zoals de islam ons heeft geleerd is het belangrijk dat je een dialoog aangaat met mensen die een fout begaan. En het mooie ervan is dat je daar nog hasanaat voor krijgt. Niemand op deze wereld is perfect! maar er is maar 1 weg als je deze weg volgt(de islam) dan zul je ,je hele leven profijt van hebben. Wees aub voorzichtig met het aardse leven, want je weet nooit wanneer je dag komt. Al deze ellende is allemaal ontstaan doordat wij ons bezighouden met dingen die volgens islam verboden zijn. Beseffen jullie dat niet???? Ik weet uit eigen ervaring dat het moeilijk is om precies te leven zoals de islam ons voorschrijft. Laat we wel eerlijk zijn, we hebben alles wat onsje hartje begeert. Althans we zijn voorzien van onze primaire behoeftes, waarom zijn we allah hier niet dankbaar voor? Broeders en zusters, we bevinden ons in een moeilijke tijd waarbij de islam centraal moet staan. Werk hiernaartoe. Vergeet wat je hebt gedaan en probeer een serieuze leven te leiden. Ga kennis opdoen over de islam later wordt je hierover overhoort. Help elkaar waar nodig. Corrigeer elkaar in plaats van elkaar uitmaken van xxxx, player. Dit zijn allemaal irrelevante dingen. Alles is mektab. Dus relaties aangaan, roddelen allemaal praktijken die onnodig zijn. Steun elkaar in deze moeilijke tijden. Wees een man of wees een echte vrouw. Laat zien dat wij Marokkanen een volk zijn, die weet hoe het moet. Alleen met deze instelling zul je ver komen in het leven en InschaAllah ook in het Hiernamaals.

07-03-2010, 20:49


Jij hebt goed gesproken.. Maschallah!!
gair inchallah

07-03-2010, 20:57
Soukran Ik hoop echt dat mensen hier lering uit kunnen trekken. Ik zelf ben ook op mijn fouten aangesproken. Achteraf gezien ben ik die mensen ook dankbaar. En nogmaals ik weet dat de Marokkaanse jeugd veel in petto heeft. We kunnen 1 van de succesvolste volk zijn. Maar dan op 1 voorwaarde als we elkaar in waarde laten en elkaar steunen. Wijzen naar elkaar, dat is het makkelijkste wat je kan doen. Die instelling moeten we niet hebben, we zijn allemaal mensen, we maken allemaal fouten! Het enige wat ik niet om me heen zie gebeuren, is dat wij elkaar helpen. Je ziet een Marokkaanse meisje bijvoorbeeld roken erop afstappen. Wijs er op dat hetgeen dat ze doet niet volgens de islam hoort te gaan. Maak er wakker in plaats van te schelden! Kortom de islam is groot geworden door de samenhorigheid en de kennis die verspreidt werd op de juiste manier. Dus naar elkaar toe gaan en zeggen dat het je pijn doet dat je een zuster of een broeder iets ziet doen dat slecht is. Dat was de kracht van de islam. Dit zie ik helaas weinig gebeuren!

07-03-2010, 21:00
Hele wijze woorden wat eigenlijk gewoon normale zaken in het leven zijn!! Maar dan moet iedereen zich er wel aanhouden

Wijze woorden jongen...

07-03-2010, 21:00


Inchallah, als veel mensen je topic lezen, dat ze dan wakker worden!
dus ik zeg tegen jou praat meer over islam en dingen die belangrijk zijn mischien helpen dat mensen op een goed pad blijven en niet afdwalen naar een slechte pad. Gair inchallah..

ps: Mag allah je belonen voor al je daden je leven, en je zondes vergeven INCHALLAH!

07-03-2010, 21:04
broeder, je bent blind. ik was gistere nog in antwerpen. ik kom een cafe binne, vol marokkaane wijven aan het roken. chicha, sigaretten wiet mhm noem maar op. Ik ga naar de toiletten ik zie meisjes in de jongens toiletten zich op maken en zo strak gekleed. Ik ga naar buiten en reed wat rond en wollah ik zie alleen marokkaanse meiden rondrijden. het was 2 uur ofzo. Waar gaat dit allemaal heen asahbi. ik wens iedereen het beste en wollah ik accepteer deze levenstijl niet. ik zelf ga niet met meisjes om omdat ik respect heb voor zusters en ALLAH swt vrees, maar zo kan het gwn niet verder

07-03-2010, 21:05
Maroc powers dat zijn de dingen die ik graag wil horen, elkaar complimenteren elkaar het beste toewensen. Dat is ook de kracht van de islam. Dou3aes verrichten voor je medebroeders en zusters. Elkaar dingen gunnen, elkaar in mindere tijden steunen door bijvoorbeeld tijdens het verrichten van je salaat een dou3a uit te spreken etc

07-03-2010, 21:10
JIj bent goed bezig, Inchallah komt het goed!! gair inchallah, en marouan3108 ik zeg jou 1 ding ga verder met topic, en inchallah word je hiervoor beloond door allah swt. nergeer de haters doe net als of je het niet leest, en geef goed advies aan onze broeders en zusters..




ps:wie het niet wilt lezen, hoeft er niet op te klikken!

07-03-2010, 21:10

Citaat door meyemmi:
jij moet echt een bezoekje doen aan "verhalen rubriek"

de tering, wat een hoop tekst



gooi jezelf weg

07-03-2010, 21:11
ewa147 wollah ik zie hetgeen wat jij bedoeld ook om me heen, Shitan maakt misbruik van ons. Shitan wilt uiteindelijk dat jij je ook bezig gaat houden met roddelen uitschelden, want dat is uiteindelijke zijn doel. Ik weet dat het moeilijk is wat ik nu ga zeggen, maar naar mijn mening had je best 1 van die meiden mogen aanspreken. Vertel concreet dat het je dwarszit en dat je het doodzonde vindt dat er meiden bestaan die zich bezighouden met dingen die verboden zijn. Wijs haar erop dat ze beter moet stoppen en je hebt je plicht gedaan. En nog iets jij bent ook niet perfect (ik ook niet) want anders zou je ook niet in die shisha bar zitten. Maar ik begrijp dat je af en toe wil ontspannen en wat leuks wilt doen. Ik zou zeggen maak dingen bespreekbaar!

07-03-2010, 21:12
Ben je bezig met een boek schrijven ??

07-03-2010, 21:13

Citaat door ewa147:
broeder, je bent blind. ik was gistere nog in antwerpen. ik kom een cafe binne, vol marokkaane wijven aan het roken. chicha, sigaretten wiet mhm noem maar op. Ik ga naar de toiletten ik zie meisjes in de jongens toiletten zich op maken en zo strak gekleed. Ik ga naar buiten en reed wat rond en wollah ik zie alleen marokkaanse meiden rondrijden. het was 2 uur ofzo. Waar gaat dit allemaal heen asahbi. ik wens iedereen het beste en wollah ik accepteer deze levenstijl niet. ik zelf ga niet met meisjes om omdat ik respect heb voor zusters en ALLAH swt vrees, maar zo kan het gwn niet verder


Jij reed daar toch ook? Deed jij gekke dingen?



@ Topicstarter: Ben het geheel met je eens.

07-03-2010, 21:16



Citaat door marouan3108:
ewa147 wollah ik zie hetgeen wat jij bedoeld ook om me heen, Shitan maakt misbruik van ons. Shitan wilt uiteindelijk dat jij je ook bezig gaat houden met roddelen uitschelden, want dat is uiteindelijke zijn doel. Ik weet dat het moeilijk is wat ik nu ga zeggen, maar naar mijn mening had je best 1 van die meiden mogen aanspreken. Vertel concreet dat het je dwarszit en dat je het doodzonde vindt dat er meiden bestaan die zich bezighouden met dingen die verboden zijn. Wijs haar erop dat ze beter moet stoppen en je hebt je plicht gedaan. En nog iets jij bent ook niet perfect (ik ook niet) want anders zou je ook niet in die shisha bar zitten. Maar ik begrijp dat je af en toe wil ontspannen en wat leuks wilt doen. Ik zou zeggen maak dingen bespreekbaar!



Niemand is perfect broeder, maar ik ben het spreken beu. Wollah ik heb dit al zo vaak gedaan, wat krijg ik dan als antwoord? dat ik een mietje, seutje ben . Ze zeggen je moet met de tijd mee gaan, het is nu 2010 en dat het allemaal de normaalse zaken in de wereld zijn. Ik ben het praten beu, safi. Ik beschouw die wijven zelfs niet meer als mijn zusters. Mijn hart zit vol haat door die wijven en door die mannelijke honden die zulke zaken accepteren en met elkaars zusters omgaan. Tvoe hla tijd

07-03-2010, 21:16

Citaat door marouan3108:
ewa147 wollah ik zie hetgeen wat jij bedoeld ook om me heen, Shitan maakt misbruik van ons. Shitan wilt uiteindelijk dat jij je ook bezig gaat houden met roddelen uitschelden, want dat is uiteindelijke zijn doel. Ik weet dat het moeilijk is wat ik nu ga zeggen, maar naar mijn mening had je best 1 van die meiden mogen aanspreken. Vertel concreet dat het je dwarszit en dat je het doodzonde vindt dat er meiden bestaan die zich bezighouden met dingen die verboden zijn. Wijs haar erop dat ze beter moet stoppen en je hebt je plicht gedaan. En nog iets jij bent ook niet perfect (ik ook niet) want anders zou je ook niet in die shisha bar zitten. Maar ik begrijp dat je af en toe wil ontspannen en wat leuks wilt doen. Ik zou zeggen maak dingen bespreekbaar!



ontspannen is toch shissa gaan roken

sorry hoor maar als er iets is wat als eerste veranderd moet worden is het verschil tussen een meisje of een jongen zijn


want voor hem is het net zo haram


hij mag geeneens kijken naar die meiden in die te strakke kleding

07-03-2010, 21:17
Goed gesproken

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9