Bekijk volle/desktop versie : Bijna alle zuigflessen zijn gevaarlijk



Pagina's : [1] 2 3 4 5

06-03-2010, 22:17
Bijna alle zuigflessen zijn gevaarlijk



Negen op tien zuigflessen bevatten immers bisphenol A (BPA), een molecule die aan de basis zou liggen van veel kankers, maar die ook steriliteit en obesitas zou veroorzaken. Senator Philippe Mahoux stelt voor om ze te verbieden, zo berichten de kranten van de groep Vers l'Avenir

Bisphenol A is een industrieel chemisch product dat gebruikt wordt als additief bij de fabricatie van kunststoffen. Het maakt dat materiaal harder en doorzichtiger. Het additief wordt onder meer gebruikt in conservenblikken, bepaalde plastics voor voeding en het merendeel van de zuigflessen.

Gedragsproblemen
Bisphenol A zou bovendien ook het endocrien systeem bij de mens verstoren. Bij laboratoriumdieren zorgde het voor gedrags- en voortplantingsproblemen. (belga/kve)

Bron
Lees ook: Deze babyfles warmt zichzelf in 60 seconden op
Lees ook: Topchef schotelt baby's haute cuisine voor
Lees ook: Verse babyvoeding maakt kinderen leniger

06-03-2010, 22:19


Zou graag willen weten hoe en wanneer men hier achter gekomen is en of dat niet bij de producenten al bekend was???

06-03-2010, 22:35
ben ik blij dat ik die zuigfles heb overleefd

06-03-2010, 22:50

Citaat door bokitoo2:
ben ik blij dat ik die zuigfles heb overleefd

En ik ben blij dat mijn dochter nauwelijks aan z`n gif speen heeft lopen lurken

06-03-2010, 23:03


http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1640119&_dad=portal&_schema=PORTA L&p_document_id=100921&p_node_id=103144&p_mode=BRO WSE

06-03-2010, 23:14
Hier heb je nog een beetje meer info dan van de voedsel en waren autoriteiten. Jou vertrouwen in de overheid wil ik niet hebben!!!


http://www.greenpeace.nl/campaigns/giftige-stoffen-2/informatie-over-giftige-stoffe/de-stoffen-waar-het-om-gaat/bisfenol-a

06-03-2010, 23:28

Citaat door alitheflater:
Hier heb je nog een beetje meer info dan van de voedsel en waren autoriteiten. Jou vertrouwen in de overheid wil ik niet hebben!!!


http://www.greenpeace.nl/campaigns/giftige-stoffen-2/informatie-over-giftige-stoffe/de-stoffen-waar-het-om-gaat/bisfenol-a

jij wil alleen maar naar de mond gepraat worden? moet je niet hier gaan posten, complotdenker

06-03-2010, 23:33

Citaat door alitheflater:
Zou graag willen weten hoe en wanneer men hier achter gekomen is en of dat niet bij de producenten al bekend was???


JOngen toch

06-03-2010, 23:38

Citaat door boterbroekje:
jij wil alleen maar naar de mond gepraat worden? moet je niet hier gaan posten, complotdenker

Dit is wel een hele makkelijke manier om je gelijk te behalen en mij weg te zetten als complot denker. Weet je hoe dat heet?

Mond dood maken

Denk dat je niet eens mijn link hebt gelezen anders zou je er wel serieus op ingaan en verder naar argumenten!!!

06-03-2010, 23:43

Citaat door alitheflater:
Dit is wel een hele makkelijke manier om je gelijk te behalen en mij weg te zetten als complot denker. Weet je hoe dat heet?

Mond dood maken

Denk dat je niet eens mijn link hebt gelezen anders zou je er wel serieus op ingaan en verder naar argumenten!!!

wat heeft dat voor zin? je hebt je mening toch al klaar. je bent vooringenomen en zit duidelijk niet te wachten op een andere mening. jij hecht meer waarde aan de mening van greenpeace dan aan de vwa en onderzoeken uit ons omringende landen. fijn voor je
het sterkt jou iig in je mening dat de overheid een dubbele agenda tegenover de burgers heeft

06-03-2010, 23:45
Vrouwen moeten gewoon borstvoeding geven.

We hebben die tieten niet alleen voor het plezier.

06-03-2010, 23:45

Citaat door boterbroekje:
wat heeft dat voor zin? je hebt je mening toch al klaar. je bent vooringenomen en zit duidelijk niet te wachten op een andere mening. jij hecht meer waarde aan de mening van greenpeace dan aan de vwa en onderzoeken uit ons omringende landen. fijn voor je
het sterkt jou iig in je mening dat de overheid een dubbele agenda tegenover de burgers heeft


je bent beter dan dr. Phil

dr. phil eeft een talkshowuurnodig om mensen te doorgronden en jij kan dat op basis v 1 cyberreactie?? sterk!

06-03-2010, 23:47



Citaat door Truebeauty1987:
Vrouwen moeten gewoon borstvoeding geven.

We hebben die tieten niet alleen voor de plezier.




06-03-2010, 23:49

Citaat door Truebeauty1987:
Vrouwen moeten gewoon borstvoeding geven.

We hebben die tieten niet alleen voor de plezier.

jawel, grote tieten geven niet meer melk dan kleine/geen tieten. dus moeten ze wel meer plezier geven

Citaat door pikachu:
je bent beter dan dr. Phil

dr. phil eeft een talkshowuurnodig om mensen te doorgronden en jij kan dat op basis v 1 cyberreactie?? sterk!

ik ben phil zijn spindoctor
ik bespeur wantrouwen bij je. heb je hechtingsangst? kun je iets vertellen over de relatie tussen jou en je ouders en je ouders onderling?

06-03-2010, 23:49

Citaat door Truebeauty1987:
Vrouwen moeten gewoon borstvoeding geven.

We hebben die tieten niet alleen voor de plezier.

Give me one..no, give me two.

Pagina's : [1] 2 3 4 5