Bekijk volle/desktop versie : Vlees stomen????



06-03-2010, 17:32
Salaam,

ik wil incahllah voor me bezoek, een del3a stomen. Alleen weet niet waar te beginnen?

Moet het eerst gemarineerd worden? En hoe lang moet het blijven stomen, Ben wel van plan om het in tweeen te snijden.

Alle tips zijn welkom!!

06-03-2010, 19:38


24 x bekeken en nieuwe die ooit vlees heeft gestoomd??

06-03-2010, 19:53
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1986949

hier meid

als je voortaan wat zoekt tik het in rechtsboven bij google en dan kun je snel de topics vinden die daarover gaan.

succes

06-03-2010, 20:10
http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=33018564&postcount=37

06-03-2010, 20:53


Dankjewel meid!

via google zoeken is beter inderdaad.

Ik denk dat ik het zo maak,

onderin de pan water, in de bovenste pan uien en daarboven op de vlees met zout en kamoen. Als het klaar is papje maken met olie, zout, kamoen, safraan, de vlees ermee besmeren en dan even in de oven?

Ik wil het vlees serveren met gestoomde groenten, dus aardappelen en wortels, weet iemand of het lekkerder is om dit eerst te marinerern in kruiden en dan te stomen. Of alleen zout?

06-03-2010, 21:18
voor zover ik weet word gestoomd vlees niet gemarineerd

je stoomt het en serveert er zout en komijn bij, dus mensen gebruiken zelf zout en komijn.

06-03-2010, 21:43
vlees met zout in de couscous pot doen water in de andere en stomen tot de vlees gaar is en daarna servern met zout en komijn in een andere pot groenten stomen(of koken in water )en erbij serveren

06-03-2010, 22:20
Ik zou prikkertjes erbij doen met olijven en paprika.

06-03-2010, 22:55
JE kan het op 2 manieren doen,marineren met ui,kosbor,kruiden en zout....stomen,daarna in de oven grillen....of vlees met zout bestrooien en stomen.

07-03-2010, 00:14

Citaat door Andrelon:
Dankjewel meid!

via google zoeken is beter inderdaad.

Ik denk dat ik het zo maak,

onderin de pan water, in de bovenste pan uien en daarboven op de vlees met zout en kamoen. Als het klaar is papje maken met olie, zout, kamoen, safraan, de vlees ermee besmeren en dan even in de oven?

Ik wil het vlees serveren met gestoomde groenten, dus aardappelen en wortels, weet iemand of het lekkerder is om dit eerst te marinerern in kruiden en dan te stomen. Of alleen zout?




aardappels in water koken en daarna met wat olie zout in de oven dat het een harde korst krijgt en van binnen lekker zacht

07-03-2010, 00:44
Mijn mening is het stomen van vlees met alle marmita kruiden niet echt meer smaken naar mfoar. Maar eerder naar marmita... en dat is nou net niet waar het naar moet ruiken of smaken.

Het vlees marineren met zout en olie en een klein beetje safraan.

GEEN ui, 9osbar, en alle kruiden.

07-03-2010, 09:11
bedankt dames,

ik ga aan de slag