Bekijk volle/desktop versie : Peiling: Een op de vier Duitsers wil onderhuidse microchip



Pagina's : [1] 2

06-03-2010, 04:18
Het klinkt als iets uit een sciencefiction film maar een op de vier Duitsers zouden graag een microchip in hun lichaam hebben geïmplanteerd als ze daar concrete voordelen aan ontleende, bleek maandag uit een peiling.

De enquête, door de Duitse IT-industrie lobbygroep BITKOM, was bedoeld om te laten zien hoe de scheiding tussen het echte leven en de virtuele wereld steeds kleiner word, een van de belangrijkste thema's van de CeBIT beurs die dinsdag van start gaat.

In totaal 23 procent van de ongeveer 1.000 respondenten in de enquête zei dat ze bereid zijn om een chip onder hun huid te laten plaatsen "voor bepaalde voordelen".

Ongeveer een op de zes (16 procent) zei dat ze een implantaat wilde dragen om hulpdiensten de mogelijkheid te bieden om ze in geval van brand of een ongeval sneller te redden.

En vijf procent van de mensen zei dat ze bereid zou zijn om een implantaat te hebben om hun winkelen soepeler te maken.

Maar 72 procent zei dat ze "onder geen enkele omstandigheden" elektronica in hun lichaam zouden toestaan.

De resultaten bleken zelfs een verrassing voor de hightech sector te zijn.

"Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld van hoe ver mensen zich netwerken kunnen voorstellen", zei BITKOM hoofd August-Wilhelm Scheer.

De CeBIT, de grootste hightech beurs ter wereld, gooit op dinsdag haar deuren open voor het publiek, met dit jaar Spanje, de huidige EU voorzitter, als eregast.

De Duitse bondskanselier Angela Merkel en de Spaanse premier Jose Luis Rodriguez Zapatero worden verwacht om later op maandag in een officiële openingsceremonie te spreken, voor de bezichtiging van de tentoonstelling op dinsdag vroeg.

Een totaal van 4.157 bedrijven uit 68 landen zullen hun nieuwste snufjes onthullen, een daling van drie procent ten opzichte van vorig jaar nu veel hightech bedrijven wegblijven tijdens sterke concurrentie van andere evenementen.


bron

06-03-2010, 04:21


Welke voordelen. ik zie alleen maar nadelen.

06-03-2010, 04:26
Als mensen dat willen moeten ze dat zeker doen, mogen zij bewijzen of het voor de rest ook nuttig kan zijn.

06-03-2010, 05:22

Citaat door Mathieu:
Dat is omdat je het iq van een 12 jarig mongooltje hebt.


dus je gebruikt een 12 jarig mongooltje die zich hier niet kan verdedigen als middel om je haat tegenover mij, tegenover moslims ventileert. Zeg dan gewoon dat je me haat.

06-03-2010, 06:30



Citaat door Mathieu:
Dat is omdat je het iq van een 12 jarig mongooltje hebt.


(dat komt, niet dat is)

kan je de mening van een ander niet respecteren knul?
veel bla, bla uit je mond waar je misselijk van word, ik vraag me af wat jou iq is. als je die al überhaupt hebt.

06-03-2010, 07:27

Citaat door misbaksel:
(dat komt, niet dat is)

kan je de mening van een ander niet respecteren knul?
veel bla, bla uit je mond waar je misselijk van word, ik vraag me af wat jou iq is. als je die al überhaupt hebt.

En hoe zit het met jouw intelligentie, knul?


Moore.

06-03-2010, 08:49
Prima idee, gewoon al je gegevens erop zodat je niet meer loopt te slepen met bankpas, identiteitskaart en verzekeringspas - en zet die bonuskaart er ook maar op, en de pas van de bieb :-)

06-03-2010, 09:16
Driekwart van de mensen wil het dus niet.

06-03-2010, 11:22

Citaat door Mathieu:
Dat is omdat je het iq van een 12 jarig mongooltje hebt.

Intelligente mensen gaan de discussie aan, domme tokkies beginnen te schelden.

06-03-2010, 11:39
Er worden al chips gebruikt in de hersenen voor het tegengaan van depressie en Parkinson. Het is allemaal nog experimenteel, maar wel veelbelovend.

06-03-2010, 11:56

Citaat door moorkop:
Driekwart van de mensen wil het dus niet.

Auto's vond men ook griezelig.

De inbouw-chip is niet meer te stuiten. Zodra iedereen doorkrijgt dat ze daardoor langer leven en nooit meer het verkeerde been afgezet krijgen, wil iedereen 'm hebben.

06-03-2010, 11:57
New World Order

06-03-2010, 12:22



Citaat door Mathieu:
Ga nou eens hulp zoeken kindje. Het is nog niet te laat.


iq van een 5 jarige heeft leren typen.

06-03-2010, 12:29
Check de reactie van deze sukkel:


06-03-2010, 15:19

Citaat door Moore:
En hoe zit het met jouw intelligentie, knul?


Moore.


ben nu eenmaal niet zo een hoogvlieger.

Pagina's : [1] 2