Bekijk volle/desktop versie : Mijn dochter is 6maanden, heb een vraag over melk



Pagina's : [1] 2 3

05-03-2010, 20:32
Mijn dochter vind opvolgmelk vies. ze heeft het altijd al vies gevonden en heb meerdere opvolgmelken geprobeerd maar wello resultaat.
Ze drinkt dan de helft van de hoeveelheid melk die ze eigelijk moet drinken.
Gisteren probeerde ik Volle melk van een liter en ze dronk haar hele flesje leeg.

Nu vraag ik me af of ik over kan gaan naar Volle melk van 1liter. Of is het zo dat ze ziek kan worden ofzo?

05-03-2010, 20:35


ze is nog te jong voor volle melk..ze heeft namelijk vitamine,s nodig die in de opvolgmelk zitten..maar ik zou anders even bij kind en gezin informeren..ik wilde me dochter ook volle melk geven als ze 1jaar is maar ze raden het af.

05-03-2010, 20:40
in vollemelk zit veel eiwit je moet het niet geven.
is heel fout wat je doet vraag advies aan de consultatiebureau.

05-03-2010, 20:43
probeer bij nutrilon een paar schepjes nutrix vanille rijstebloem anders bambix bij te doen. Dan zit er wat meer smaak aan. Niet overstappen op gewone melk. Je kindje heeft nog echt vitamines nodig die voorkomen in nutrilon

05-03-2010, 23:40



Citaat door MoesCH:
vroeger krijgen wij met 3 maand al volle melk

maar vraag ff cb voor de zekerheid.. en miss kun je opvolgmelk mengen met papje of n liga ofzo!



Ja indd. in Volle melk zitten ook genoeg vitamine's hoor.

En ik heb alles al geprobeerd. ik heb vanille papje met opvolgmelk gemengd maar wello, ik heb er koek in gedaan maar wello. ik heb met zoveel smaken gespeelt maar ze wilt het gewoon niet drinken.

05-03-2010, 23:40

Citaat door Benisaidgirl:
ze is nog te jong voor volle melk..ze heeft namelijk vitamine,s nodig die in de opvolgmelk zitten..maar ik zou anders even bij kind en gezin informeren..ik wilde me dochter ook volle melk geven als ze 1jaar is maar ze raden het af.

Hmmmm okey ik ga het vragen...

05-03-2010, 23:42

Citaat door PoetsFreak:
probeer bij nutrilon een paar schepjes nutrix vanille rijstebloem anders bambix bij te doen. Dan zit er wat meer smaak aan. Niet overstappen op gewone melk. Je kindje heeft nog echt vitamines nodig die voorkomen in nutrilon

Nee nutrilon drinkt ze al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet. ik begrijp er niks van. Ze drinkt al sinds geboorte weinig melk maar k probeerde 'normale' melk en daar reageert ze heel positief op.


06-03-2010, 10:17
als ze goed reageert op volle melk dan zou ik dit geven, beter volle melk als niks.

Probeer ook gewoon half volle melk

Als je haar gewone melk geeft moet ze daarnaast wel vitamine d krijgen

succes

06-03-2010, 10:22
Bij het cb zeggen ze dat je al vanaf 9 maanden gewone melk mag geven maar dan wel halfvolle melk in Marokko geven ze toch ook op jongere leeftijd gewone melk en die kinderen groeien toch ook gewoon goed en zijn gezond maar probeer een ander merk opvolgmelk miscchien dat ze een ander merk wel lekker vindt

06-03-2010, 10:24
meid geef gewoon vollemelk geeft het mijn dochtertje ook is nu 7mnd gaan ze helemaal niet dood geen probleem........ en als je alleen naar de consultatie b.... luistert dan mag je toch bijna niets..... gewoon op je eigen gevoel afgaan je kunt wel vitamine D erbij geven.....
Bij mijn dochtertje precies het zelfde luste ook haar melk niet meer heb er van allles in gedaan rijstebloem met smaak en zonder, liga, pyamapapje maar mevrouwtje moet er niets van hebben. Nu ik gewoone melk geef drinkt ze haar flesje helemaal op.

06-03-2010, 10:31
mijn moeder gaf mijn zoontje al met 6 maanden gewone melk....hij heeft er altijd goed op gereageerf. Ik vind dat we ons aanstellen mbt babyvoeding.


Onze voorouders gaven ons ook gewoon eten en drinken met 2-3-4maanden, van gebakken eieren in olijfolie tot geprureerde tagine. Niemand van hun die een CB boekje bijhield en we zijn hamdolilah allemaal gezond.


Dus mijn advies, als je kind er goed op reageert, het lekker vindt en vol van zit, dan doe je dat gewoon!!!!! dood gaat ze er niet van ( tenzij ze een koemelkallergie ofzo heeft, maar dat zou nu al bekend zijn)

06-03-2010, 10:31

Citaat door missillie:
meid geef gewoon vollemelk geeft het mijn dochtertje ook is nu 7mnd gaan ze helemaal niet dood geen probleem........ en als je alleen naar de consultatie b.... luistert dan mag je toch bijna niets..... gewoon op je eigen gevoel afgaan je kunt wel vitamine D erbij geven.....
Bij mijn dochtertje precies het zelfde luste ook haar melk niet meer heb er van allles in gedaan rijstebloem met smaak en zonder, liga, pyamapapje maar mevrouwtje moet er niets van hebben. Nu ik gewoone melk geef drinkt ze haar flesje helemaal op.

Wallahila de een nicht van mijn man ( in Marokko ) d'r zoontje luste ook geen enkel merk melk nu geeft ze hem verse melk zo van de koe ze koopt het bij een vrouw die een koe thuis heeft en die melkt ze elke dag klinkt gek maar het is echt waar en dat jongetje zie ten is echt super gezond echt van die bolle rode wangetjes zo schattig

06-03-2010, 10:33



Citaat door Juicy_Couture:
mijn moeder gaf mijn zoontje al met 6 maanden gewone melk....hij heeft er altijd goed op gereageerf. Ik vind dat we ons aanstellen mbt babyvoeding.


Onze voorouders gaven ons ook gewoon eten en drinken met 2-3-4maanden, van gebakken eieren in olijfolie tot geprureerde tagine. Niemand van hun die een CB boekje bijhield en we zijn hamdolilah allemaal gezond.


Dus mijn advies, als je kind er goed op reageert, het lekker vindt en vol van zit, dan doe je dat gewoon!!!!! dood gaat ze er niet van ( tenzij ze een koemelkallergie ofzo heeft, maar dat zou nu al bekend zijn)

Geef je volle of halvolle melk ?

06-03-2010, 10:39

Citaat door sunset:
Geef je volle of halvolle melk ?



Weet ik eigelijk niet meer, t was bijna 6 jaar geleden. Volgens mij halfvolle melk met 6 maanden. dan met 9 maanden volle ofzo....


Maar nu geef ik bv.

06-03-2010, 10:45

Citaat door Juicy_Couture:
Weet ik eigelijk niet meer, t was bijna 6 jaar geleden. Volgens mij halfvolle melk met 6 maanden. dan met 9 maanden volle ofzo....


Maar nu geef ik bv.

Ik geef ook borstvoeding maar daarnaast krijgt ze ook opvolgmelk met pap enz bij alledrie mijn kinderen heb ik dat zo gedaan en pas na 12 maanden half volle melk

Pagina's : [1] 2 3