Bekijk volle/desktop versie : Mensen die denken dat de Soennah/Hadith's niet klopt lees dit dan.



03-07-2004, 23:46

Citaat door sword_of_dien:
Hoe is het toch mogelijk?

Dat mensen denken dat de Soennah niet klopt, dat we het niet nodig hebben of dat we het niet moeten volgen?
De mensen die dit zeggen, die mensen beweren dus eigenlijk dat de Profeet (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) een leugenaar is en de Soennah gewoon verzonnen heeft.
Denken deze mensen dat Allah (Subhanna wa ta’ala) dit accepteert van hun? Dat hun durven te beweren dat hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) een leugenaar is of dat ze dat ook maar over een van de Profeten kunnen zeggen? Denken hun dat dit geaccepteerd wordt van hun, door hun Heer Verheven en Glorieus is Hij?
Deze mensen beweren dus, dat de Zegel der Profeten (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) voor zichzelf/uit zichzelf de Soennah zomaar heeft bedacht/verzonnen.

Een voorbeeld:

De Boodschapper van Allah (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) zei toen:

“Wat betreft mijn Heer (Allah), verheven en gezegend is Hij, Hij heeft mij bevolen om mijn baard (met rust) te laten en mijn snor bij te knippen.”
(Hassan verklaard door al Albaani)

Zou hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) als hij de Soennah verzonnen heeft als het een leugen is, zou hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) dan namens onze Heer (Subhanna wa ta’ala) durven te praten?

Waarom zou hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam)?

Deze man die oprecht was, deze man die meer vrees voor Allah (Subhanna wa ta’ala) had dan alle moslim’s bij elkaar zowel de levende als de overledene.
Deze man die de Hel gezien heeft. Zou deze oprechte man die gezien heeft wat de mensen te wachten staat. Als ze leugens verspreiden en dingen laten wat ze zouden moeten doen, en dingen doen die ze zouden moeten laten. Hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) die hun eeuwige verblijf plaats gezien heeft DE HEL.
Zou hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) dan zoiets kunnen doe, de Soennah zomaar verzinnen? Vraag dat jullie eens af beste mensen.


Hoe is het toch mogelijk?

We weten allemaal dat alle Profeten vrij zijn van zonden en zijn niet in staat om tegen goddelijke wetten en regels in te gaan. En dat alle Profeten een van de beste plekken krijgen in Al-Djannah. Hoe kan het zo zijn dat Allah (Subhanna wa ta’ala) een oprechte man kiest om Zijn Dienaar en Profeet te laten zijn. En dat deze oprechte man een van de beste plekken krijgt in Al-Djannah, maar dat Allah (Subhanna wa ta’ala) hem (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) een leugen laat verspreiden.

Voorwaar, het is zeker het woord van een edele Boodschapper. [81:19]

Een bezitter van kracht die een ereplaats heeft bij de Bezitter van de Troon. [81:20]

Hoe is het toch mogelijk?

En heeft hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) ooit gezegd dat wij hem (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) moesten aanbidden? NEE nooit.
Nooit heeft hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) dingen verdraait om er zelf beter van te worden, nee, hij waarschuwde zijn volgelingen keer op keer ervoor om hem niet te vereren! In een andere zeer betrouwbare overlevering, (overgeleverd door Boekhari en Moeslim), zegt hij (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam):

"Overdrijf niet in jullie lofprijzing van mij, zoals de Christenen overdreven in hun lofprijzing van de zoon van Maryam (='Iesa). Ik ben slechts een dienaar, dus zeg: dienaar van Allah en Zijn Boodschapper."


“En wie de Profeet tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen; Wij laten hem aanhangen datgene wat hij heeft aangehangen en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is pàs een slechte bestemming!” [4:115]

En wat zijn de twee belangrijkste punten van de Soennah:

1. Hoe wij onze Heer (Subhanna wa ta’ala) het beste kunnen aanbidden.

2. En het verdienen van Hassanet’s die we straks allemaal hard nodig hebben als alles op de weegschaal wordt gewogen.

Wat betreft degene van wie dan zijn weegschaal (met goede daden) zwaar weegt. Hij zal een behaaglijk leven leiden. [101:6-7]

En wat betreft degene van wie zijn weegschaal licht weegt. Zijn verblijfplaats is dan Hawiyah (de Hel). [101:8-9]

En de Profeet Mohammed (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam) is de beste voorbeeld voor iedereen en een barmhartigheid van Allah voor degenen die zijn voorbeeld in hun leven toepassen. Zijn leven gaf gestalte aan de normen en waarden en de bedoelingen van de leerstelling uit Gods openbaring ; "de Qor-aan". Het is Gods gebod aan de mensheid om de levenswijze en aanbevelingen van deze laatste profeet op te volgen. Dit is de enige manier voor de mens om zijn eigen natuur te begrijpen, dwz. het ware leven, de zin, en de bedoeling van het leven te leren kennen.

Voorwaar, jullie hebben in de boodschapper van Allah een prachtig voorbeeld [33:21]

Wij houden van de Profeet (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam), van alle Profeten en Metgezellen (ashab) van Rasûl-lullâh (salla llaahoe ‘alaihie wa-sallam). Wij keren noch onze rug naar één van hen toe, noch gaan wij te ver in onze liefde voor één van hen. Wij haten degenen die hen haten en dingen tegen hen zeggen die buiten het goede valt. Wij gedenken hen alleen met het goede. Ons liefde voor hen behoort tot onze godsdienst (dien), geloof (îmaan) en oprechtheid in het geloof (ihsân). Haat tegen hen is ongeloof (m.a.w. ongelovig zeggen tegen eminente sahaba) huichelarij (nifâq) en opstandigheid (tughyân).

Wie de Boodschapper gehoorzaamd heeft Allah zeker gehoorzaamd. [4:80]


MOGE ALLAH HET GELOOF VAN ELKE MOSLIM BESCHERMEN TEGEN HET KWAAD AMIEN!



"Asj-hadoe Al-laa Ielaaha Iel-Allahoe Wahdahoe la Sjarrieka lahoe Wa Asj-hadoe Anna Mohammad-an Abdoe-hoe Wa Rasoeloe-hoe"

Moge Allah Verheven en Glorieus is Hij het licht van de Islaam in jullie harten ontwaken Amien.

Sword of Dien.
.

03-07-2004, 23:48


Barrak allahu fiekie!

De mensen die dat denken zijn hypocriet, dom en hersenloos!

04-07-2004, 01:48
Nooit aan getwijfeld Alhamdollilah.


Baraka lahu fieki.

04-07-2004, 12:03
Voorwaar is de Alwetende en de Almachtige ...
Deze woorden zeggen genoeg en zoals onze broeder Jamalb6 al zei; 'Mensen die dat denken, zijn hypocriet, dom en hersenloos !!

Djazaak Allah oe Gairan voor je topic ogtie !!

Wa alaikoum salam wa rahmatoelah wa barektoehoe

Ogt fie Dien,

S. Nadoria

04-07-2004, 14:14


Dit zijn rita en styx:

"En wanneer zij geroepen worden naar Allah (d.w.z. Zijn Woorden, de Qor'an)
en Zijn Boodschapper om over hen te oordelen,
zie! een deel van hen weigert (te komen) en keert zich af".
(Surah An-Nur aya 48)

04-07-2004, 16:54
Rita en styx, lees en huiver:

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

"Terwijl ik stond (op Yaum al Qiyama) werd er een groep van mijn ummah dicht bij me gebracht, toen ik ze herkende kwam er een man (engel) tussen hen en mij.
Hij zei tegen hun: "Haloema": kom verder. Ik zei: "Ain?: waar?
Hij zei: "Ilal Naar, Wallahi": Naar het Vuur, Wallahi.
Ik vroeg: "Wat is er mis met hun?"
Hij zei: "Ze werden afvallig nadat je er niet meer was; ze volgden je (soena) niet meer."
(Sahieh Bugharie)

05-07-2004, 01:22

Citaat:
Origineel gepost door Hanif3
http://www.monotheist.nl/hadithfaq.html
Wa la 7awla wala qoewata Illa Billaah! Dat jullie dat een Islam-site noemen.

05-07-2004, 09:57

Citaat:
Origineel gepost door Hanif3
http://www.monotheist.nl/hadithfaq.html
Als je de ahadith verwerpt, dan verwerp je ook de Koran:


“En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen: Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is de slechtste bestemming.” (soerah An Nisa: 115)







“Zeg (O Mohammed) als jullie echt van Allah houden volgt mij dan, Allah zal van jullie houden en jullie je zonden vergeven. En Allah is Vaak-Vergevend, Meest- Genadevol.” (Soerah Mohammed;28)







“Zeg als jullie vaders, zonen, broeders, vrouwen, verwanten, de rijkdom die jullie hebben verdiend, de handel waarin je bevreesd bent voor een afname en de verblijfplaatsen waarin jullie je behagen JULLIE DIERBAARDER ZIJN DAN ALLAH EN ZIJN BOODSCHAPPER….” (Soerah at-Tawbah; 24)







“GEHOORZAAM ALLAH EN GEHOORZAAMT DE BOODSCHAPPER...” (Soerah ali-Imran:32)






“…En laten degenen die zich VERZETTEN tegen het BEVEL van de boodschapper (Mohammed) oppassen opdat fitnah (ongeloof, beproevingen, rampen, moorden) hen zal overkomen of een pijnlijke straf hen wordt opgelegd.” (Soerah al-Noer; 63)





“Het past een gelovige niet, man of vrouw wanneer Allah en Zijn BOODSCHAPPER een zaak hebben beslist dat zij vrij kunnen kiezen bij hun beslissing. En al wie ongehoorzaam is aan Allah en Zijn boodschapper is zeker duidelijk ver afgedwaald.” (Soerah al-Ahzab; 36)







“O jullie die geloven! Gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper en degenen van jullie met gezag. (En) als jullie over iets van mening verschillen verwijs het naar Allah en Zijn boodschapper als jullie in Allah en de Laatste dag geloven…” (Soerah al-nisa:59)





“En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen: Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is de slechtste bestemming.” (soerah An Nisa: 115)





En hetzelfde wordt bevestigd door onze profeet Mohammed (vzmh):


“Er zijn drie kwaliteiten en als iemand hiermee gekaraktiseerd wordt heeft hij de smaak van Iman (geloof) geproefd;
-hij voor wie Allah en Zijn BOODSCHAPPER dierbaarder zijn dan alles.
-hij die alleen van iemand houdt omwille van Allah.
-hij die koefr haat op dezelfde manier als dat hij het haat in het vuur te worden gegooid.” (Sahih Moeslim)



Ik laat twee dingen achter, als je aan datgene vasthoudt zal je nooit afdwalen. Hetgeen is het Boek van Allah en mijn Soenah” ( Al Haakim)




En hij (vrede zij met hem) zei: "... en jullie zullen veel meningsverschillen zien. Je moet je dus aan mijn soenna houden en aan de soenna van de rechtgeleide kaliefen na mij; klamp je daar stevig aan vast." Zelfs al is het met je tanden (Boecharie).




Abu Hurairah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

"Terwijl ik stond (op Yaum al Qiyama) werd er een groep van mijn ummah dicht bij me gebracht, toen ik ze herkende kwam er een man (engel) tussen hen en mij.
Hij zei tegen hun: "Haloema": kom verder. Ik zei: "Ain?: waar?
Hij zei: "Ilal Naar, Wallahi": Naar het Vuur, Wallahi.
Ik vroeg: "Wat is er mis met hun?"
Hij zei: "Ze werden afvallig nadat je er niet meer was; ze volgden je (soena) niet meer."
(Sahieh Bugharie)




Dat wordt branden Hanif, rita en styx!!!!!!!!!!!