Bekijk volle/desktop versie : Bevalling en amputatie..



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-03-2010, 21:25
bij nieuwslicht programma van de vara hadden ze het net over ruggenprik, en over wendy en dat zij de rugen prik geweldig vond ect ect ect, en toen vroeg dat vrouwtje aan de gyne van joh... met wat voor een pijn dat je het vergelijken, toen zei hij bevallingspijn kan je vergelijken met amputatie pijn.. klopt ddat mama's??

04-03-2010, 21:32


Nou men kan daar alleen antwoordt opgeven als iemand hier iets heeft moeten laten amputeren.

Alhoewel ik best geloof dat een bevalling heel zwaar kan zijn

04-03-2010, 21:36
aparte vergelijking!

je kunt er pas over meepraten als je beide hebt meegemaakt

04-03-2010, 21:38
Whaaaa jaaa ik hoorde het net ook!!!!

Maar ik denk (heb het niet meegemaakt hoor) Dat je zóóveel adrenaline in je lichaam hebt dat je de pijn minder voelt (sorry mama's als ik de pijn nu onderschat )

Daarnaast is de motivatie wel ietsje beter dan dat er iets wordt geamputeerd

04-03-2010, 21:44


Jaaaaaaaaaaa, ik zag het ook. Ppffffff echt heftig..en subhanAllah hoeveel vrouwen zijn ons dan al voor gegaan..

04-03-2010, 22:00
Bevalling doet heel pijn, er was zelfs een moment dat ik dacht dat ik dood zou gaan. Terwijl ik normaal gesproken een nuchtere persoon ben met een hoge pijngrens.


Amputatie daarentegen lijkt me nog steeds erger. Ik heb een keer een verhaal gehoord over iemand die werd geopereerd zonder verdoving, en die pijn was zo erg, dat die persoon meerdere malen het bewustzijn verloor. Zo hevige pijn dat zijn lichaam het gewoon niet aankon.

Ow ja, de pijn van een bevalling bouwt zich op en valt daardoor ook mee. En dan heb ik het nog niet eens over psychologische verschil.

04-03-2010, 22:00
het is natuurlijk dan ook een medische pijnlevel vergelijk, maar na dat gezien te hebben dacht ik wel even slik slik slik... , heel gek aan de ene kan vind ik het spannend en ben ik zooo benieuwd hoe of wat, en ben el hamdoelilah oook zo dankbaar dat ik een vrouw ben en het misschien meemag maken, maar aand e andere kant wilt ik het liefst heel hard weg lopen

04-03-2010, 22:02
[QUOTE=dikra1980;79229806]Bevalling doet heel pijn, er was zelfs een moment dat ik dacht dat ik dood zou gaan. Terwijl ik normaal gesproken een nuchtere persoon ben met een hoge pijngrens.


Amputatie daarentegen lijkt me nog steeds erger. Ik heb een keer een verhaal gehoord over iemand die werd geopereerd zonder verdoving, en die pijn was zo erg, dat die persoon meerdere malen het bewustzijn verloor. Zo hevige pijn dat zijn lichaam het gewoon niet aankon.

Ow ja, de pijn van een bevalling bouwt zich op en valt daardoor ook mee. En dan heb ik het nog niet eens over psychologische verschil.[/QUOTE]


t was dan ook niet mijn vergelijking maar die van een art, gynecoloog

04-03-2010, 22:05

Citaat door Mimiedias12:
het is natuurlijk dan ook een medische pijnlevel vergelijk, maar na dat gezien te hebben dacht ik wel even slik slik slik... , heel gek aan de ene kan vind ik het spannend en ben ik zooo benieuwd hoe of wat, en ben el hamdoelilah oook zo dankbaar dat ik een vrouw ben en het misschien meemag maken, maar aand e andere kant wilt ik het liefst heel hard weg lopen



heey Mimiedias12
je bent bijna net zo ver als ik!!!

04-03-2010, 22:08

Citaat door Beau22:
heey Mimiedias12
je bent bijna net zo ver als ik!!!



spannend hey.. waar heb jiij allemaal last van

woon je ook in be. miss kunnen we wel saampjes bevallen elkaars handjes vast houden en puffen

04-03-2010, 22:11
Sorry hoor, maar vind je het niet te vroeg om een banner te zetten buj 6 weken??

04-03-2010, 22:13
Ben benieuwd

04-03-2010, 22:16



Citaat door Mimiedias12:
bij nieuwslicht programma van de vara hadden ze het net over ruggenprik, en over wendy en dat zij de rugen prik geweldig vond ect ect ect, en toen vroeg dat vrouwtje aan de gyne van joh... met wat voor een pijn dat je het vergelijken, toen zei hij bevallingspijn kan je vergelijken met amputatie pijn.. klopt ddat mama's??



Ik heb inderdaad een rugprik gehad op mijn 19de jaar, niet voor een kind ofzo maar ze moesten een onderzoek verrichten.
Maar ik ga je vertellen dat het inderdaad pijnlijk is, is moet gebogen liggen en tussen twee botten in moest de prik gegeven worden.

De verpleegster zei nog dat ik van geluk mocht spreken dat ik dun was want als ik dik was dan zou het moeilijk zijn om die prik te geven.

04-03-2010, 22:18

Citaat door Samirah1984:
Ik heb inderdaad een rugprik gehad op mijn 19de jaar, niet voor een kind ofzo maar ze moesten een onderzoek verrichten.
Maar ik ga je vertellen dat het inderdaad pijnlijk is, is moet gebogen liggen en tussen twee botten in moest de prik gegeven worden.

De verpleegster zei nog dat ik van geluk mocht spreken dat ik dun was want als ik dik was dan zou het moeilijk zijn om die prik te geven.






De vergelijking gaat tussen een natuurlijke bevalling en een amputatie mop niet om een ruggeprik.

04-03-2010, 22:33

Citaat door dikra1980:


De vergelijking gaat tussen een natuurlijke bevalling en een amputatie mop niet om een ruggeprik.



oh hahahahah ie dom ben ik

Pagina's : [1] 2 3 4 5