Bekijk volle/desktop versie : kan je je inhouden of niet!?



Pagina's : [1] 2 3 4

02-12-2002, 19:18
kijk als je nou smoor verliefd bent op een jongen of een meisje en wat blijkt het is wederzijds maak je er werk van of niet ?????

02-12-2002, 19:20



Citaat:
Origineel gepost door ilhamma
kijk als je nou smoor verliefd bent op een jongen of een meisje en wat blijkt het is wederzijds maak je er werk van of niet ?????
hmmmmm wat bedoel je met maak je werk ik zou het doen volgens de islamitische regels eerst salaat isthigarat en als t nog positief blijft raad ik hem aan om bij mijn ouders te komen en het niet lang geheim te houden en niet voordat mijn ouders het wten beloftes te maken

02-12-2002, 19:26
ik bedoel meer als vriend vriendin niet een huwelijk maar een relatie zonder dat je ouders ervanaf weten wat zouden jullie doen
tawbah muslima bedankt voor je reactie

02-12-2002, 19:27

Citaat:
Origineel gepost door ilhamma
ik bedoel meer als vriend vriendin niet een huwelijk maar een relatie zonder dat je ouders ervanaf weten wat zouden jullie doen
tawbah muslima bedankt voor je reactie
ow nee ogtie relatie dat staat niet in mijn woorden boek daar begin ik niet aan sorry kan het je niet beantwoorden


en meid graag gedaan

02-12-2002, 19:37


In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heft gezegd:"De boodschapper van Allah (Allah vrede en zegen zij met hem) leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei:"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:" "Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" overgeleverd dor Boekharie: 6841.
Çááøóå&ot ilde;ãøó Åöäøöí ÃóÓúÊó&Ic irc;öíÑõßó ÈöÚöáú&atild e;ößó æóÃóÓú&Ec irc;óÞúÏöÑ&ot ilde;ßó ÈöÞõÏú&Ntilde ;óÊößó æóÃóÓú&At ilde;óáõßó ãöäú ÝóÖúáö&szlig ;ó ¡ ÝóÅöäø&oacute ;ßó ÊóÞúÏöÑ õ æóáÇ ÃóÞúÏö&Ntilde ;õ æóÊóÚú&aac ute;óãõ æóáÇ ÃóÚúáó&a tilde;õ æóÃóäú&Ecir c;ó ÚóáÇã&otilde ; ÇáúÛõí&ot ilde;æÈö Çááøóå&ot ilde;ãøó ÝóÅöäú ßõäúÊó ÊóÚúáó&at ilde;õ åóÐóÇ ÇáÃóãú&N tilde;ó Ëõãøó ÊõÓóãø&ou ml;íåö ÈöÚóíú&aum l;öåö ÎóíúÑð&Ccedi l; áöí Ýöí ÚóÇÌöá&oum l; ÃóãúÑö&iac ute; æóÂÌöáö åö ÞóÇáó Ãóæú Ýöí Ïöíäöí æóãóÚó&Cc edil;Ôöí æóÚóÇÞ&oum l;ÈóÉö ÃóãúÑö&iac ute; ÝóÇÞúÏ&otil de;Ñúåõ áöí æóíóÓø&ou ml;Ñúåõ áöí Ëõãøó ÈóÇÑöß&uacu te; áöí Ýöíåö Çááøóå&ot ilde;ãøó æóÅöäú ßõäúÊó ÊóÚúáó&at ilde;õ Ãóäøóå&otil de; ÔóÑøñ áöí Ýöí Ïöíäöí æóãóÚó&Cc edil;Ôöí æóÚóÇÞ&oum l;ÈóÉö ÃóãúÑö&iac ute; Ãóæú ÞóÇáó Ýöí ÚóÇÌöá&oum l; ÃóãúÑö&iac ute; æóÂÌöáö åö ÝóÇÕúÑ&o uml;Ýúäöí Úóäúåõ æÇÕÑÝå Úäí æóÇÞúÏ&otild e;Ñú áöí ÇáúÎóí&ua cute;Ñó ÍóíúËõ ßóÇäó Ëõãøó ÑóÖøöäö&i acute; Èöåö . " ÑæÇå ÇáÈÎÇÑ&ia cute; æáå ÑæÇíÇÊ ÃÎÑì Ýí ÇáÊÑãÐ&iacut e; æÇáäÓÇ&AEli g;í æÃÈæ ÏÇæÏ æÇÈä ãÇÌÉ æÃÍãÏ 6841
"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee.En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

Over de 12 rak'as, ik weet niet welke rak'as u bedoelt. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) spoort ons aan in verschillende ahadith, om bepaalde vrijwillige gebeden te verrichten. Meer hierover kunt u lezen onder vraag 048 die u onder de categorie "het gebed" aantreft.

En Allah weet het het beste

02-12-2002, 19:47

Citaat:
Origineel gepost door ilhamma
tnxxx
graag gedaan

02-12-2002, 19:50
weet je wat ik zou doen.....ik zou hem bij zn oor pakken en hem sleuren naar mn ouders om heeeeeeel snel te trouwen....want ik ken me zelf ken me niet inhouden.....ik ben namelijk een doorzettertje.....Dus ik ga er zeker werk van maken ,maar inshallah wel op de goede manier(hoop het)

liefs elhabiba

02-12-2002, 19:51
ja inshallah

02-12-2002, 19:56

Citaat:
Origineel gepost door elhabiba
weet je wat ik zou doen.....ik zou hem bij zn oor pakken en hem sleuren naar mn ouders om heeeeeeel snel te trouwen....want ik ken me zelf ken me niet inhouden.....ik ben namelijk een doorzettertje.....Dus ik ga er zeker werk van maken ,maar inshallah wel op de goede manier(hoop het)

liefs elhabiba
hhahaha echt iets voor jou he

02-12-2002, 20:00

Citaat:
Origineel gepost door tawbah muslima
hhahaha echt iets voor jou he
je ziet het al helemaal voor je yek....hahhaha that s me!!!!Elhabiba


liefs elhabiba

02-12-2002, 20:01
is goed hoor!!!
echt respect meid want dat kom je niet meer tegen

02-12-2002, 20:06
[QUOTE]Origineel gepost door ilhamma
is goed hoor!!!
echt respect meid want dat kom je niet meer tegen [/QUOTE

hihiihih....ik ga nu naast mn schoenen lopen....hahahha...

liefs elhabiba

02-12-2002, 20:07



Citaat:
Origineel gepost door elhabiba
je ziet het al helemaal voor je yek....hahhaha that s me!!!!Elhabiba


liefs elhabiba
trek hem naar je papa yek hahaha mashallah 3llik

02-12-2002, 20:11

Citaat:
Origineel gepost door tawbah muslima
trek hem naar je papa yek hahaha mashallah 3llik
moet je ook doen....

02-12-2002, 20:14

Citaat:
Origineel gepost door elhabiba
moet je ook doen....
haha inshallah

Pagina's : [1] 2 3 4