Bekijk volle/desktop versie : ALs je wil trouwen, waarom is het dan zo moeilijk om een leuk iemand tegen te komen?



Pagina's : [1] 2 3 4

03-07-2004, 17:36

Citaat door Achrafje:
Salaam broeders en zusters in de Islam,

Ik heb een vraagje voor zowel de dames als de heren. Ik ben 27 jaar bijna en vind dat ik nu klaar ben om me leven te delen met iemand die serieus is en weet waar voor ze staat.

Me vraag luidt: Hoe komt het dat een serieus persoon klaagt dat er geen serieuze meiden óf geen serieuze jongens zijn? Waaraan denken jullie waar het aan ligt?
Ligt het aan de samenleving waarin iedereen of een groot gedeelte denkt, everybody is a player, of ligt het aan het feit dat meer mensen het wel ok vinden om onafhankelijk te zijn en zich daarom niet gebonden willen zien?

Een vraagje aan de dames: Kunnen jullie mij uitleggen waarom het zo moeilijk is om een leuk en spontaan persoon tegen het lijf te lopen? Als iemand om jullie hand komt vragen zonder dat er eerst een relatie aan vooraan is gegaan, is het dan voor de meeste van jullie per defenitie het antwoord'NEE' of nemen jullie wel de kans om de gast in kwestie eerst te zien en even een babbeltje maken.

De reden dat ik deze vragen stel is dat ik met redelijk wat jonge mensen heb gepraat en de meeste van hen delen dezelfde mening.

Nou, ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,

Achraf
.

03-07-2004, 17:46



Citaat:
Origineel gepost door Achrafje
Salaam broeders en zusters in de Islam,

Ik heb een vraagje voor zowel de dames als de heren. Ik ben 27 jaar bijna en vind dat ik nu klaar ben om me leven te delen met iemand die serieus is en weet waar voor ze staat.

Me vraag luidt: Hoe komt het dat een serieus persoon klaagt dat er geen serieuze meiden óf geen serieuze jongens zijn? Waaraan denken jullie waar het aan ligt?
Ligt het aan de samenleving waarin iedereen of een groot gedeelte denkt, everybody is a player, of ligt het aan het feit dat meer mensen het wel ok vinden om onafhankelijk te zijn en zich daarom niet gebonden willen zien?

Een vraagje aan de dames: Kunnen jullie mij uitleggen waarom het zo moeilijk is om een leuk en spontaan persoon tegen het lijf te lopen? Als iemand om jullie hand komt vragen zonder dat er eerst een relatie aan vooraan is gegaan, is het dan voor de meeste van jullie per defenitie het antwoord'NEE' of nemen jullie wel de kans om de gast in kwestie eerst te zien en even een babbeltje maken.

De reden dat ik deze vragen stel is dat ik met redelijk wat jonge mensen heb gepraat en de meeste van hen delen dezelfde mening.

Nou, ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,

Achraf
Alaikoem salaam

Helaas willen de meeste Marokkaanse vrouwen eerst een haramrelatie. Daarom valt het voor de serieuze, praktiserende moslimmannen niet mee.

03-07-2004, 18:11
Beste broeder,



Een persoon die toe is aan trouwen, kan zeggen dat er geen sirieuze meiden/jongens zijn?..Maar mensen moeten een beetje geduld hebben en niet zomaar van alles roepen..Think twice before you say something
Het ligt zeker niet aan de samenleving...het ligt aan elke individu!!!


Het feit dat de meiden meteen " Nee" zeggen..als de jongens hun hand komen vragen ligt denk ik aan de contact...Doordat ze deze persoon niet goed kennen, trekken ze snel een conclusie.

Ik zelf ben nog niet toe aan 'trouwen' maar alles ligt in Allah's handen. Zelf zou ik zo iemand wel een kans gunnen. And who knowes...maybe it will be something for me


Je moet gewoon een beetje sbar hebben en zelf niet de moed opgeven..en met de hulp van Allah komt het insha'allah goed.


03-07-2004, 18:48

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Alaikoem salaam

Helaas willen de meeste Marokkaanse vrouwen eerst een haramrelatie. Daarom valt het voor de serieuze, praktiserende moslimmannen niet mee.
waar slaat dat nou weer op?! Weet je hoe ik erover denk?
Een man leer je niet kennen als je een relatie met hem begint, een man leer je kennen als je onder 1 dak woont. Je kan jaren lang een relatie hebben, maar dat zegt niets over hoe goed je die persoon kent.
Ik loop nu echt niet in het wilde te praten, ik heb er zelf ervaring mee in mijn omgeving. 2 zussen,(niet mijn zussen) de oudste is getrouwd met een jonge die ze amper kent ( ong 3mnd) en ze heeft een top huwelijk, de jongste heeft jarenlang een relatie gehad en ze wordt als een hond door hem behandelt.. En waarom zou ik ingodsnaam naar de ware moeten zoeken?! Mijn mektab stond al vast voordat ik geboren werd.. Ik ga echt niet allemaal zondes opbouwen voor iemand die uiteindelijk niet voor mij bestemd is..

03-07-2004, 18:56



Citaat:
Origineel gepost door Queen41Day
waar slaat dat nou weer op?! Weet je hoe ik erover denk?
Een man leer je niet kennen als je een relatie met hem begint, een man leer je kennen als je onder 1 dak woont. Je kan jaren lang een relatie hebben, maar dat zegt niets over hoe goed je die persoon kent.
Ik loop nu echt niet in het wilde te praten, ik heb er zelf ervaring mee in mijn omgeving. 2 zussen, de oudste is getrouwd met een jonge die ze amper kent ( ong 3mnd) en ze heeft een top huwelijk, de jongste heeft jarenlang een relatie gehad en ze wordt als een hond door hem behandelt.. En waarom zou ik ingodsnaam naar de ware moeten zoeken?! Mijn mektab stond al vast voordat ik geboren werd.. Ik ga echt niet allemaal zondes opbouwen voor iemand die uiteindelijk niet voor mij bestemd is..
Je haalt me de woorden uit de mond.

03-07-2004, 20:03

Citaat:
Origineel gepost door Achrafje
een andere stelling: als we in deze samenleving niet ons geloof nastreven, of althans zoveel mogelijk proberen het na te streven, denken jullie dan niet dat we allemaal gedoemd zijn om te mislukken in ons leven? Hiermee bedoel ik meer van relaties zonder wederzijdse keuring van zowel het geloof als de ouders.
Hier moet ik ff over nadenken

03-07-2004, 20:16
straks krijg je antwoord

03-07-2004, 20:27
assalaam wa aleikum

ik zou als vrouw ook niet zomaar ja zeggen als iemand komt aanvragen, zou wel heel dom zijn, wie weet wat voor een player dat is of gierigaard, of hypocriet... je mag natuurlijk geen relatie hebben voor het huwelijk maar je kan via via toch te weten komen met wat voor iemand je te maken hebt. en als dat je aanstaat, dan kan je nog altijd ja zeggen, maar zomaar ja zeggen als een kieken zonder kop, dat zou wel dom zijn.

ikzelf heb mijn jawoord gegeven zonder die jongen ooit te hebben gezien. ik heb hem wel leren kennen via chat en telefoon maar de eerste keer ik hem zag, was de dag dat hij kwam aanvragen, maar ik had hem al mijn jawoord gegeven. omdat ik wist met wat voor iemand ik te maken had. en het feit ook dat hij nooit vroeg om eerst af te spreken , zei me al genoeg.

dat de meesten nu twijfelen kan ik geloven, wat je allemaal hoort en ziet, wat die zogezegde moslims allemaal uitspoken voor ze een serieuze partner zoeken..

mha salama

03-07-2004, 20:54
nou Achraf ik denk dat er wel jongens als meiden er zo over denken, want tja waar moet je nou een serieus iemand tegen het lijf aan lopen als je de hele dag werkt en s'weekends meestal toch thuis zit, vertel mij dat eens.
dan weet ik waar ik naar toe moet gaan voor een potentiele huwelijkskanidaat.

grtjes

03-07-2004, 22:21
een vraagej hoe weet je nou of iemand sireus is of niet kijk ik ben 18 en ben ook wel toe aan trouwen maar ja zo wel jongens als meiden willen een relatie maar dat is om de persoon te leeren kennen ik zou zelf niet een relatie met iemand beginnnen als ik em niet zie als toekomstige man maar ja jongens die dat willen en sireus zijn zijn er niet veel tenminste ik zie ze niet en de tijd dat een jongen je hand kwam vragen voor hij jou kon is bijna voorbij hoe dat kom wet ik niet maar de meeste jongens doen daar niet meer aan ik zou ook wel iemand willen leren kennen om mee te trouwen maar ik weet niet waar ik moet kijken en of het de juiste is maar een ding weet ik zekr alles wat je doet is lemkteb dus moet ik maar w8en op iemand die mij als voorgeschreven staat

03-07-2004, 22:37

Citaat:
Origineel gepost door sharifa_001
een vraagej hoe weet je nou of iemand sireus is of niet kijk ik ben 18 en ben ook wel toe aan trouwen maar ja zo wel jongens als meiden willen een relatie maar dat is om de persoon te leeren kennen ik zou zelf niet een relatie met iemand beginnnen als ik em niet zie als toekomstige man maar ja jongens die dat willen en sireus zijn zijn er niet veel tenminste ik zie ze niet en de tijd dat een jongen je hand kwam vragen voor hij jou kon is bijna voorbij hoe dat kom wet ik niet maar de meeste jongens doen daar niet meer aan ik zou ook wel iemand willen leren kennen om mee te trouwen maar ik weet niet waar ik moet kijken en of het de juiste is maar een ding weet ik zekr alles wat je doet is lemkteb dus moet ik maar w8en op iemand die mij als voorgeschreven staat
Heb je het al gehad over trouwen met je vriend? Kijk als hij echt serieus is dan is het toch geen probleem om nu om je hand te komen vragen?
En als hij dat nog niet wil wat zijn zn redenen? kan hij het financieel nog niet aan of is hij er 'nog niet klaar' voor..? Als hij het laatste antwoord geeft zou ik zelf wel wat vraagtekens achter onze relatie zetten.
Wat mij betreft is een jonge pas serieus als hij voor de deur staat, zolang dat nog niet zo is moet je maar alles met een korreltje zout nemen en er niet niet vanuit gaan dat ie serieus is, ik bedoel niet dat je hem meteen moet dumpen maar je moet gewoon je bedenkingen hebben.
Ik persoonlijk lig niet wakker van relaties, ik weet dat ik mijn mektab toch niet kan ontlopen, zoals ik al zij waarom zoeken als hij toch vanzelf naar je toekomt. Het maakt echt niet uit hoe ver die persoon lijkt te zijn, of je nou ver weg in een grot in de woestijn woont of dat hij jouw irritante buurjonge is, als hij elmektab is komt ie toch wel en dan kan je toch niets anders doen dan ademloos ja knikken..

03-07-2004, 22:47

Citaat:
Origineel gepost door Achrafje
een andere stelling: als we in deze samenleving niet ons geloof nastreven, of althans zoveel mogelijk proberen het na te streven, denken jullie dan niet dat we allemaal gedoemd zijn om te mislukken in ons leven? Hiermee bedoel ik meer van relaties zonder wederzijdse keuring van zowel het geloof als de ouders.
In deze wereld hoef je niet altijd te mislukken als je je geloof niet belijdt, je kan ver komen, vooral in deze tijden ''als je maar geen moslim bent'' kijk maar naar die k.t somalier hirsi, denkt dat ze het helemaal heeft gemaakt maar ze vergeet wat haar beloofd is voor het hiernamaals.. Tja als je daarvoor kiest....... de straf zal je dan misschien niet op aarde krijgen maar je straf zal zeker komen in het hiernamaals......de straf.......brrrrrrr..... moet er niet aandenken, krijg het er helemaal eng van..

03-07-2004, 22:48



Citaat:
Origineel gepost door Queen41Day
waar slaat dat nou weer op?! Weet je hoe ik erover denk?
Een man leer je niet kennen als je een relatie met hem begint, een man leer je kennen als je onder 1 dak woont. Je kan jaren lang een relatie hebben, maar dat zegt niets over hoe goed je die persoon kent.
Ik loop nu echt niet in het wilde te praten, ik heb er zelf ervaring mee in mijn omgeving. 2 zussen,(niet mijn zussen) de oudste is getrouwd met een jonge die ze amper kent ( ong 3mnd) en ze heeft een top huwelijk, de jongste heeft jarenlang een relatie gehad en ze wordt als een hond door hem behandelt.. En waarom zou ik ingodsnaam naar de ware moeten zoeken?! Mijn mektab stond al vast voordat ik geboren werd.. Ik ga echt niet allemaal zondes opbouwen voor iemand die uiteindelijk niet voor mij bestemd is..
Alhemdoelilah dat je ook niets in haramrelaties ziet. Maar helaas vorm jij een uitzondering. De meeste Marokkaanse vrouwen willen een haramrelatie.

Ik spreek uit ervaring. Ik had op een nette wijze een vrouw leren kennen (1 keer ontmoet en verder contact via email). Vantevoren had ik nog gewaarschuwd dat ik niet aan haramrelaties doe. Ik hoorde via via dat ze mij geweldig vond. Maar toen ik zei dat ik naar haar ouders wilde, zei ze opeens dat ze het niet zag zitten.

03-07-2004, 22:50

Citaat:
Origineel gepost door Achrafje
een andere stelling: als we in deze samenleving niet ons geloof nastreven, of althans zoveel mogelijk proberen het na te streven, denken jullie dan niet dat we allemaal gedoemd zijn om te mislukken in ons leven? Hiermee bedoel ik meer van relaties zonder wederzijdse keuring van zowel het geloof als de ouders.
Het liefdesverdriet na een haramrelatie is misschien een straf op aarde. Allahoe 3alem. En wie weet wat voor straf ze in het hiernamaals staat te wachten, als ze Allah ze niet vergeeft.

03-07-2004, 22:52

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Alhemdoelilah dat je ook niets in haramrelaties ziet. Maar helaas vorm jij een uitzondering. De meeste Marokkaanse vrouwen willen een haramrelatie.

Ik spreek uit ervaring. Ik had op een nette wijze een vrouw leren kennen (1 keer ontmoet en verder contact via email). Vantevoren had ik nog gewaarschuwd dat ik niet aan haramrelaties doe. Ik hoorde via via dat ze mij geweldig vond. Maar toen ik zei dat ik naar haar ouders wilde, zei ze opeens dat ze het niet zag zitten.
tja.. wat kan ik zeggen..? Vrouwen schrikken daar de laatste tijd erg van.. Willen zogenaamd iemand beter leren kennen, heb daar begrip voor, maar de manier waarop ze dat aanpakken en het duurt jaaaaaaaaaaaaaaaren voordat je kan zeggen 'ik ken hem'.
De meeste mensen kennen zichzelf niet eens, hoe kan je iemand leren kennen als je jezelf niet kent?!

Pagina's : [1] 2 3 4