Bekijk volle/desktop versie : Nieuw-Zeelandse man mag naakt rondfietsen



02-03-2010, 11:02
WELLINGTON (ANP) - Het hooggerechtshof in Wellington heeft een Nieuw-Zeelandse nudist in het gelijk gesteld. De veertiger had van een lagere rechtbank een boete gekregen wegens aanstootgevend gedrag maar dat was onterecht, meende het hooggerechtshof. Dat berichtten Nieuw-Zeelandse media dinsdag.

Bouwvakker Nick Lowe fietste vorig jaar naakt op een landweggetje toen een automobiliste stopte en de politie alarmeerde, omdat ze zijn gedrag aanstootgevend vond. Toen agenten arriveerden zei Lowe bereid te zijn zich te kleden waarop hij zijn G-string aantrok. In de rechtbank kwam het naakt fietsen hem op omgerekend 100 euro boete te staan.

Het hooggerechtshof bepaalde echter dat fietsen op een landweg lang niet zo aanstootgevend is als naakt op een trottoir wandelen. Lowe zei zich prettiger te voelen zonder kleding: ,,waarom een berg bezweet wasgoed produceren als het niet nodig is?''

Bron:
http://www.bnr.nl/artikel/14323561/nieuw-zeelandse-man-mag-naakt-rondfietsen

02-03-2010, 11:05


Fietsen is gezond.

02-03-2010, 11:32

Citaat door Eekhoorn:
Fietsen is gezond.

Liever niet bij mij in de straat

02-03-2010, 11:33

Citaat door alitheflater:
Liever niet bij mij in de straat


Mij stoort het niet.

02-03-2010, 11:40


Mij maakt het ook niets uit maar er wonen veel kinderen in de straat en die hoeven hier niet mee geconfronteerd te worden.