Bekijk volle/desktop versie : Studie Opleiding : FISIO of mondzorgkunde



01-03-2010, 22:11
Hallo allemaal,

ik zou graag willen weten of er mensen zijn die 1 van deze opleidingen heeft gevolgd en wat je er van zelf tot nu toe vind en waar volg je het...

ben namelijk me broertje aan het helpen voor een opleiding aan het zoeken omdat hij zit te twijfelen tussen deze 2...

wil ook graag weten welke vakken je bij de opleiding krijgt...

hoop dat ik snel wat van jullie hoor

02-03-2010, 00:11


wat voor opl. doet hij nu? ta. assistent?

02-03-2010, 15:16

Citaat door MoterMuis:
wat voor opl. doet hij nu? ta. assistent?




neej hij doet nu een andere richting sociaal cultureel

heb jij wat ervaringen ?

02-03-2010, 16:21
nee niet echt zelf ervaring mee maare heb wel hier en daar wat gehoord en gezien

Wat ik bijvoorbeeld weet is dat opl. mondzorgkunde Ergg piittiiigggggggggggggggggggggggggggggggggg iss en best eentoning.. een lerares vertelde zelfs dat ze geen bijbaantje er bij kon nemen en er echt volle 100% er moest voor gaan.. Nou zwaar hoor !!

Enne is dat het je waard??

De baan zelf ook eentonig trouwens(ik bedoel dus GEEN afwisseling), een Mondhygieniste doet elke dag hetzelfde behandelingen en hier en daar gaatjes vullen..(hou je dat jaren vol?!!?!?!?!?!?!)
(met gaatjes vullen mag een mondhygieniste ALLEEN kleine gaatjes behandelen, geen grotes en ze moeten op de kauwvlak zitten ofzo)
MAAR of je dat mag doen dat verschilt weer PER praktijk waar je werk.. sommige praktijken doet de Tanderts het gewoon zelf (gaatjes vullen)

Je krijgt praktijk les en je moet stages lopen verder krijg je veel theorie maar je bent in de praktijklessen bezig om met een fantoomkop te leren tandsteen verwijderen etc.

en in de 3e jaar en 4e jaar (dacht ik) moet je zelf patienten regelen en die moeten dan naar je school komen en dan behandel jij ze, of een gaatje vullen of tandsteen verwijderen.. Enn daarmee ben je dus gedurende dag mee bezig,, ik dacht volgens mij 1 hele dag, in de ochtend bijvoorbeeld ben jij "mondhygieniste" en komen je patienten en in de middag speelt je klasgenoot de"mondhygieniste' en komen zijn of haar patienten.. en dan ben jij daar de "assistente" je helpt enz met bijvoorbeeld een gaatje vullen alles aangeven etc.(ik heb dit gezien op een school maar ik weet niet of andere scholen dat ook doen)

Verder kan het wel lekker verdienen.. haha ik hoorde van een mondhygienste dat ze de baan alleen had genomen omdat het goed verdient.. maar die meid werkt ook kapot veel pfff..


maar ja verder vind ik het erg eentonig.. laat hem een keer een snuffelstage doen.. dus 1 dag met een mondhygieniste mee lopen.. nouu dannn ziet hij zelf wel wat die allemaal doet...

Je bent wel lekker bezig dat wel maar je doet steeds het zelfde helaas, tandsteen verwijderen tandsteen verwijderen en tandsteen verwijderen.. that it !

enne over FYSIO.. hmm je broertje meot dan ook mensen masseren he..... ik wilde ook die kant op totdat ik te horen kreeg dat je ook moet MASSEREN.. nou gets NEE DANK JE! vieze oude benen van een opa hahaha is hij daar bewust van dat dat er ook bij zit??

nee maare als je bro dat leuk vind moet hij het vooral doen. ik raad hem aan om opendagen op te gaan zoeken en op internet hier en daar google'en. wie weet is het toch iets voor hem



Laat me weten wat zn keuze is geworden.. Insha Allah komt hij er wel uit.

02-03-2010, 18:11


chek je pm schat