Bekijk volle/desktop versie : Broers van elkaar.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

01-03-2010, 20:53
Ik heb twee neven, die broers van elkaar zijn. Ze verschillen beiden 2,5 jaar. De jongste, die momenteel 24 is, werd ooit verliefd op een dame die niet binnen zijn handbereik lag.

Het begon 2 jaar geleden, toen zij net 19 was geworden. Ze leerde elkaar kennen toen ze over straat liep en hij, mijn jongste neef, haar nummer vroeg. Zij stemde daar in mee. Na dagen lang telefonisch contact te hebben gehad spraken ze dan eindelijk af. Het was een begin van een mooie einde.

De desbetreffende dame studeerde aan de hogeschool, ze was 2de jaars student Fysiotherapie. Echter was zij redelijk praktiserend in vergelijking met mijn jongste neef toendertijd. Zij wilde een huwelijk, zodat zij niet iedere keer hoefde te liegen. Hij was nog jong en bezat wilde haren. Waarop hij het uiteindelijk tegen zijn zin het eindigde. Hij wilde het niet eindigen, maar had geen keus. Hij had geen huis, geen vast inkomen. Kortom hij kon haar niet onderhouden.

Anderhalf jaar later komt zijn broer met het nieuws dat hij wilt trouwen. Een zaterdag zouden ze met het hele gezin haar hand gaan vragen, echter belde zijn broertje ( mijn jongste neef ) af omdat hij niet kon, want hij moest werken. Zo gezegd zo gedaan, zijn broer ging haar hand vragen met het gezin en beiden kwamen zij tot overeenstemming dat het een ja werd.

Weken gingen voorbij totdat zij bij mijn neven op bezoek kwam, voor een etentje. Uitgenodigd met haar hele gezin. Ze kwam binnen, deed haar jas uit en klopte het regen van haar jas af op de gang. Ze stond met haar rug toe naar mijn jongste neef. Zijn ogen werd wijd en er ging een pijscheut door zijn hoofd. Hij pakte zijn jas en liep boos weg.

Hij dient te leven met het meisje dat hij zo graag wilde, maar nu de vrouw van zijn broer is.

Auwtch.

01-03-2010, 20:54


Hij heeft zijn kans gehad...Als hij die niet heeft aangegrepen, is het helaas pindakaas voor hem...Nu zal hij met de gevolgen moeten leven...Tsja, eigen schuld, dikke bult...

01-03-2010, 20:57

Citaat door J.F.L:
Hij heeft zijn kans gehad...Als hij die niet heeft aangegrepen, is het helaas pindakaas voor hem...Nu zal hij met de gevolgen moeten leven...Tsja, eigen schuld, dikke bult...


Precies en toch lijkt het mij behoorlijk verstikkend.

01-03-2010, 20:57
Dat is bij mijn zwager ook zo, zijn broertje wilde mijn zus maar uiteindelijk is de oudste met haar vandoor gegaan. Maar ze hadden geen relatie of contact gehad. meskien

01-03-2010, 20:58


Moraal van het verhaal?

01-03-2010, 20:58
Wanneer je iets hebt en je wil het behouden dan moet je ervoor werken en niet kijken naar dingen die er niet toedoen.

01-03-2010, 20:58

Citaat door btata:
Dat is bij mijn zwager ook zo, zijn broertje wilde mijn zus maar uiteindelijk is de oudste met haar vandoor gegaan. Maar ze hadden geen relatie of contact gehad. meskien


Pijnlijk.

01-03-2010, 20:58
auwch that hurts

01-03-2010, 20:59
welke man accepteert een vrouw die jarenlang heeft lopen praten met zijn broetje over alles en nog wat.
hebben die jongens geen trots meer

01-03-2010, 20:59

Citaat door Contigo020:
Precies en toch lijkt het mij behoorlijk verstikkend.



Ik vind het juist een wijze les...Een soort van beproeving...beseffen wat je hebt laten lopen en hebt gedaan....en waarom..? Omdat je je lusten niet de baas kon...

01-03-2010, 21:00
dat lijkt me echt erg gewoon!

01-03-2010, 21:01

Citaat door Contigo020:
Pijnlijk.



ewa ja noppes aan te doen

01-03-2010, 21:02


Even heel eerlijk en hard gezegd, maar eigenlijk schuld. Hij heeft die keuze een aantal jaar geleden gemaakt en dit zijn de gevolgen daarvan. Die moet hij maar ondervinden, hoe zwaar het ook is. Hij moet er in ieder geval geen heisa van gaan maken.

01-03-2010, 21:02

Citaat door Mister_020:
Moraal van het verhaal?


Ik ben er nog niet helemaal uit wat het moraal van het verhaal is.

Mijn jongst neef had toendertijd geen vast inkomen en onderdak. Hij beeindigde iets tegen zijn zin in. Pijnlijk, ik vind het zo sneu voor hem. Hij worstelt er iedere dag mee. Gaat zelden op bezoek bij zijn broer.


Citaat door Experience:
Wanneer je iets hebt en je wil het behouden dan moet je ervoor werken en niet kijken naar dingen die er niet toedoen.


Geld en onderdak doet er toe wanneer je iemand huwt.

01-03-2010, 21:03

Citaat door lemya:
auwch that hurts


Ja, zeker.


Citaat door smile1234:


Foei jij, niet mijn jongste neef uitlachen.


Citaat door Sensuall:
welke man accepteert een vrouw die jarenlang heeft lopen praten met zijn broetje over alles en nog wat.
hebben die jongens geen trots meer


Hij heeft nooit over haar verteld thuis, haar nooit aan zijn broers laten zien. His brother don't know.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7