Bekijk volle/desktop versie : (!) Islaam-opleiding Antwerpen (BE)



Pagina's : [1] 2 3

01-03-2010, 16:00
بسم الله الرحمن الرحيم،

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hierbij wil ik jullie verheugen met het goede nieuws dat in april 2010 de opleiding Basiskennis Islaam te Antwerpen van start zal gaan in-shaa'-Allaah.

Inschrijven voor deze opleiding kan via: http://nl.ivoe.nl/.


حياكم الله

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته،

أفراح

01-03-2010, 16:01


Wat kunt u verwachten?

x De 1-jarige opleiding Basiskennis Islaam, is een opleiding die speciaal wordt aangeboden voor mensen die graag op een geautoriseerde en intensieve wijze niveau binnen een jaar betrouwbare en waardevolle kennis willen vergaren over de basis van de Islaam.

x De opleiding vindt eenmaal per week plaats.

x De student krijgt wekelijks huiswerkopdrachten opgegeven, en wordt tweemaal tijdens de opleiding schriftelijk getoetst.

x De eerste twee maanden van de opleiding zijn gratis.

01-03-2010, 16:02
De vakken

In deze opleiding worden de volgende vakken onderricht:

x Tawhied: in dit vak worden alle basisaspecten van de geloofsleer behandeld;

x Fiqh: in dit vak worden de volgende onderwerpen behandeld:
o de reiniging
o de Salaah (het gebed)
o de Siyaam (het vasten)

x Islamitische opvoeding, hieronder vallen:
o Kennismaking met de Sunnah van de Profeet salla-llaahu 3alayhi wa-sallam
o Kennismaking met de Qur’aan
o Kennismaking met de Profeet salla-llaahu 3alayhi wa-sallam
o Kennismaking met de sahaabah
o Gedragsnormen van onze Profeet salla-llaahu 3alayhi wa-sallam en zijn metgezellen
o De Islamitische manier van denken
o Omgang met niet-moslims
o Het gedrag bij geschillen
o Regels omtrent de moslim in een niet-islamitische staat

01-03-2010, 16:03
Studiemateriaal

x Tawhied: voor dit vak wordt het boek “Tawhied vereenvoudigd” behandeld;

x Fiqh: voor al-Fiqh wordt gebruik gemaakt van het boek “Al-Wadjiez”;

x Islamitische opvoeding: hiervoor worden tenslotte verschillende boeken gebruikt.

01-03-2010, 16:03


Toetsing

In deze opleiding is sprake van één schriftelijk tentamen per vak.



Ingangseisen

Men dient minimaal de leeftijd van 16 jaar te hebben bereikt. Onder bepaalde omstandigheden kan in overleg met de directie deze norm met een jaar worden verlaagd naar 15 jaar.



Inspanningsverplichtingen

In één jaar krijgt de student een aanzienlijke hoeveelheid kennis onderricht. Om deze kennis eigen te maken, dient de student zelfstudie te verrichten en huiswerk te maken, en elke les aanwezig te zijn.



Selectie

Gezien de inspanningsverplichtingen en het beperkte aantal studieplaatsen, zal een selectie plaatsvinden op basis van de beschikbaarheid en motivatie van de student.

01-03-2010, 16:06
Lesgeld

De eerste maand van deze opleiding is gratis! Vanaf de tweede maand bedragen de lesbijdragen maandelijks 20 euro. De kosten van het lesmateriaal bedragen éénmalig 20 euro.



Studielocatie

Sint-Bernardsesteenweg 273
2660 Hoboken-Antwerpen



Lesdag- en tijd

De opleiding Basiskennis Islaam vindt elke zondag van 12:00 – 16:00 uur plaats.



Aanmeldingsprocedure

Voor het aanmelden voor de opleiding klikt u hier.



Contactgegevens

x Email hoofdadministratie: info@ivoe.nl
x Telefoonnummer directie: 0316 590 053 87

01-03-2010, 16:08
InshAllah zult het een succes worden

01-03-2010, 16:11
In-shaa'-Allaah ya Rabb. Ik twijfelde eigenlijk om de topic hier te openen omdat de inschrijvingen (letterlijk) binnenstromen, wal'hamdulillaah.

Helaas is er alleen plek voor een beperkt aantal broeders en zusters. Voor de broeders en zusters die niet direct kunnen beginnen vanwege de wachtlijst, kunnen wellicht na de Ramadaan van start gaan in-shaa'-Allaah.

01-03-2010, 16:51

Citaat door Afrah:
In-shaa'-Allaah ya Rabb. Ik twijfelde eigenlijk om de topic hier te openen omdat de inschrijvingen (letterlijk) binnenstromen, wal'hamdulillaah.

Helaas is er alleen plek voor een beperkt aantal broeders en zusters. Voor de broeders en zusters die niet direct kunnen beginnen vanwege de wachtlijst, kunnen wellicht na de Ramadaan van start gaan in-shaa'-Allaah.

SubhanAllah!, Hebben jullie zeker niet verwacht ?

01-03-2010, 17:08

Citaat door Muwaffaq:
SubhanAllah!, Hebben jullie zeker niet verwacht ?


Ik wel, de vraag is groot in Antwerpen. Er wordt vreemd genoeg ook niet zoveel georganiseerd aan lessen, wa khayr in-shaa'-Allaah.

Alleen al uit mijn familie hebben zich velen aangemeld Al'hamdulillaah!

02-03-2010, 10:34

Citaat door Afrah:
Ik wel, de vraag is groot in Antwerpen. Er wordt vreemd genoeg ook niet zoveel georganiseerd aan lessen, wa khayr in-shaa'-Allaah.

Alleen al uit mijn familie hebben zich velen aangemeld Al'hamdulillaah!

Al7amdoulilah,

Moge Allah jullie steuren innshAllah

Wa salaamoe 3aleikoem

02-03-2010, 12:57
zaaliggg ik ben bijna een jaar achter zoiets aant zoeken in antwerpen ik heb me ondertussen heel snel nadat ik dit las natuurlijk mij ingeschreven maar nu lees ik dat het aantal inschrijvingen echt enorm zijn dan dacht ik: ik hoop echt dat ik erbij kan zijn in april nshallah. ik woon in de buurt en ik dacht oh nee gewoonweg ideaal sorry voor de schrijfwijze ik ben gewoon super superblij dit te lezen vandaag. soubhanallah ik was hier dagelijks op in de hoop zoiets te vinden...

nshallah kan ik de lessen volgen

groetjes en bedankt

02-03-2010, 13:23


is da vrouwen en mannen apart?

is er nog plaatst om in te schrijven?

02-03-2010, 14:26
Notificatie!
Ja is het mannen én vrouwen apart?

02-03-2010, 15:16
volgens mij wel kan toch niet anders. ik heb me nu wel ingeschreven zonder dit na te checken en eigenlijk maak het voor mij toch wel iets uit hihi gewoon vergeten.

Pagina's : [1] 2 3