Bekijk volle/desktop versie : ajax-utrecht wedstrijd verslag!!



Pagina's : [1] 2

28-02-2010, 18:48
Ik was bij de wedstrijd aanwezig, en hierbij een verslagje vanuit mijn oogpunt en beleving welteverstaan!


Door de aanvangstijd van 12:30 moest ik er vroeg uit. Dat was nog geen makkelijke bevalling aangezien ik de nacht daarvoor laat ben gaan slapen. Om 09:00 ging de wekker van mijn Nokia, en hijsde ik me uit mijn bed. Na een snelle douche, een kop thee, en een broodje stapte ik in mijn Fiat Punto richting Hoofddorp. Het weer was niet best, en tijdens de regen door dacht ik ''toch ergens gunstig dat wij er een dak op hebben zitten''. Ik reed naar Hoofddorp, waar ik mijn auto op een bedrijventerrein pakeerde. Vandaar liep ik naar de bustation van de Zuidtangent! Ik had inmiddels mijn Ajax Bomber jack aangedaan. Voor een Shirt was het te koud! Ik nam lijn 300 richting Schiphol Plaza. In de bus zaten een paar lui met dezelfde bestemming. Dat kon ik duidelijk zien aan heb Rood-witte outfits. Ze praate wat over de wedstrijd, legde kleingeld in voor poultjes, en deden prognoses! Ik hoorde 3-0 vallen, 3-1 kwam voorbij. Komt goed dacht ik!


Eenmaal op Plaza ging ik richting de aankomsthal om een treinkaartje te kopen richting Duivendrecht. Een station gelegen ongeveer 500 m van de Arena. Een veel gebruikte aankomstpunt door Ajax supporters. Ook ging ik richting een supermarkt om een blikje Redbull te kopen. Daarna snelde ik me richting de trein. Op duivendrecht ging ik richting het stadion. Het was pas 11:05 en dat was ook te merken, want het was nog rustig op het pas richting stadion! Ook bij het stadion was het rustig. Het Supportershome was dicht, wat ervoor zorgde dat de harde kern ergens anders zijn heil zocht. Omdat het nog vroeg was nam ik een Vlaamse Frietje. Na de vethap ging ik maar naar binnen. Ik had ingang Noord C. Na de gebruikelijke fouillering ging ik naar boven. Door de raam langs de roltrap zag ik opeens een horde ME busjes richting ingang Noord A rijden. Dat is vlakbij het kleine aankomst stationetje voor uit supporters. Toen werd het ons duidelijk. De trein met Utrecht supporters was in aantocht. Eenmaal boven bleef ik nog wat hangen in de overloop. Ik keek door het raam, en zag hoe de Utrecht supporters langzaam de trein verlieten en wat heen en weer danste. Dat zit wel goed dacht ik, en ik liep naar de ingang van vak 412. Ik klom naar rij 18 en nam me plaats in. Het was net even na 12:30 en het stadion was nog erg leeg. Wel hadden veel aanhangers in VAK 425, 426 hen plek ingenomen. Dat is waar sinds vorig jaar Vak 410 huist. Ik keek naar het uitvak maar die was nog leeg. Ze zullen nog onderweg zijn dacht ik.


De spelers kwamen onder een trance deuntje het veld op voor de warming up. Ik keek rond en probeerde de basis opstelling eruit te pikken. Ik zag Anita, wat verraade dat Oleguer niet zal spelen. Voor de rest niet veel verrasingen. Ook de jonge deen ericksen zal weer gaan spelen. Het was inmiddels 12:20 en nog geen spoor van een Utrecht aanhanger in het vak. Zelfs hun opstelling was al opgenoemd waar de bezoekende supporters normaal wel bijzijn. Het bier zal wel erg lekker zijn zeker dacht ik. Ik besloot een vriend in west eens sms te sturen. Die zat achter Tv en die heeft vast wel meer gehoord dacht ik. Ik kreeg een sms en mijn vermoeden was bevestigd. De aanhang van Utrecht was wegens wangdrag en kwetsende spreekkoren op de trein retour gestuurd richting de Domstad! Wel jammer dacht ik. Wedstrijd zonder uit supporters is toch een kleine smet. Bij Utrecht stond Khalid Sinouh in de basis. Met een suggestief roze keepers outfit, en dat zal hij geweten hebben gedurende de wedstrijd!

De wedstrijd was inmiddels begonnen. Utrecht zoals altijd tegen Ajax er meteen fel bovenop. Ajax wilde stormachtig beginnen, maar slaagde daar moeilijk in. De aanhang irriteerde zich duidelijk aan het zwakke optreden van Eric Braamhaart tegen de zo nu en dan veel te grove tackels van Utrecht! Ajax had het achterin goed onder controlle zoals vaker de laatste weken. De Amsterdammers kregen al 4 duels op rij geen goal binnen. Maar daarin tegen had Ajax moeite om gevaarlijk te worden. Bij de 16 meter gebied stokte veel aanvallen. Na een hoekschop van Utecht dachten de Domstedelingen even gescoord te hebben, maar Keller werkte de bal met zijn hand het doel in en kreeg inplaats van een treffer een gele kaart gepresenteerd! Maradonna deed dat in 86 toch beter. De wedstrijd naderde de rust en het leek op 0-0 af te gaan. Op een gegeven moment probeert Siem de Jong de bal te controleren maar word vors onderuit geschopt door Wuytens. Het Stadion veert op van woede wat over gaat in gejuich als Braamhaar Wuytens de rode kaart voorhoud waar paars ook op zijn plaats was. Een achtelijke grove charge die terecht met rood word afgedaan. Bij Ajax speelde vooral Enoh een sterke partij. De jonge kameroener is ruimt met fysiek handelen veel op achter in en is een ware plaag voor de Utrecht aanval.

Vlak voor de rust is het dan toch 1-0. Een vrije trap van Verthongen eindigt in de muur, maar in de rebound is het wederom de Belg die uithaalt en de bal gaat er via de rug van Suarez in, die de goal ook op zijn naam krijgt. Een wat gelukkige maar terechte 1-0. Daarna volgen er nog enkele doelkansen maar voor rust word er niet meer gescoord!


Na de rust en als ik weer een Redbull doorheen heb gejast zet Ajax meteen aan duidelijk met de bedoeling er nog een paar aan toe te voegen. Anita heeft het veld geruimd voor Urby, en Pantelic is eruit voor Rommedhal.
Ajax krijgt legio kansen, maar vooral Ericksen, en Siem de Jong hebben het vizier niet op scherp staan. Utecht komt er door de man minder situatie niet meer aan te pas. Uiteindelijk Kopt van der Wiel verdiend de 2-0 binnen. Luis Suarez maakt even later de 3-0. Ajax is heer en meester en mist de ene na de andere kans. Luis steelt bijna de show met een omhaal, maar de inzet mist ruim doel! Uit eindelijk kan in de slotfase Rommedhal na assist van wie anders de Suarez de 4-0 binnen tikken. Na het fluitsingaal blef ik nog even zitten en zag nog even de intervieuw van de man of the match in de naam van Enoh. Ik haaste me daarna door de regen naar huis. Op 14 Maart ben ik weer van de partij tegen PSV.


Groetjes Sellatin

28-02-2010, 18:55


Tegenstanders in de arena krijgen wel heeeeel vaak de rode kaart

28-02-2010, 18:58

Citaat door Mister-Riffi:
Tegenstanders in de arena krijgen wel heeeeel vaak de rode kaart



vertel mij nu eens wie onterecht rood heeft gehad in de arena ?

28-02-2010, 19:01

Citaat door mokro18:
vertel mij nu eens wie onterecht rood heeft gehad in de arena ?


weet niet meer, laatste bekerwedstrijd geloof ik
feyenoord dacht ik, als je de elleboog van suarez daarvoor niet bestraft waarom dan wel die halve elleboog van die feyenoorder

28-02-2010, 19:02



Citaat door Mister-Riffi:
weet niet meer, laatste bekerwedstrijd geloof ik
feyenoord dacht ik, als je de elleboog van suarez daarvoor niet bestraft waarom dan wel die halve elleboog van die feyenoorder



hahahah halve elleboog ?

laatste bekerwedstrijd ? Denk je ? dat klinkt niet zo overtuigend volgende keer als je dingen beweerd maak het dan ook meteen hard

28-02-2010, 19:06

Citaat door mokro18:
hahahah halve elleboog ?

laatste bekerwedstrijd ? Denk je ? dat klinkt niet zo overtuigend volgende keer als je dingen beweerd maak het dan ook meteen hard



Suarez kreeg toen helemaal niks en die feyenoorder wel, wat wil je nog horen

tegen NEC voor de beker was dat

28-02-2010, 19:07
die joden moeten kampioen worden dat wil de knjb

28-02-2010, 19:37
ajax is izan.

28-02-2010, 19:43

Citaat door miss_madeliefje:
ajax is izan.



Haha echt heh.

28-02-2010, 19:46
echt een kk jood tfoe je gaat toch geen geld betalen voor joden maar 14 maart ga je pakslaag eten daar in die jodenhuis van jullie

28-02-2010, 19:47

Citaat door Marocpower:
echt een kk jood tfoe je gaat toch geen geld betalen voor joden maar 14 maart ga je pakslaag eten daar in die jodenhuis van jullie


28-02-2010, 19:52
De joodse lobby in amsterdam heeft er vandaag alles aan gedaan om te winnen.

28-02-2010, 20:01



Citaat door Marocpower:
echt een kk jood tfoe je gaat toch geen geld betalen voor joden maar 14 maart ga je pakslaag eten daar in die jodenhuis van jullie

ach doe niet zo flauw..nu ben ik beledigd zeg

28-02-2010, 20:14
hahahahah zieligerds

28-02-2010, 20:18
Alsof iemand geinteresseed is in jou zondagmiddag?!?

Pagina's : [1] 2