Bekijk volle/desktop versie : FC Utrecht supporters terug gestuurd na antisemitische leuzen.



Pagina's : [1] 2

28-02-2010, 17:02
Politie stuurt fans FC Utrecht terug
UPDATE AMSTERDAM - De politie van Amsterdam heeft zondagmiddag vlak voor het begin van het duel tussen Ajax en FC Utrecht alle supporters van de bezoekende club op de trein naar huis gezet. Een groot deel van deze aanhangers scandeerde bij aankomst op het treinstation vlakbij de Amsterdam ArenA langdurig antisemitische leuzen.

FC Utrecht was zondag met ongeveer zevenhonderd supporters naar Amsterdam gekomen.

De politie waarschuwde de groep meerdere malen dat het roepen van de teksten moest ophouden, aldus een woordvoerster. Dat gebeurde volgens haar onder meer met flyers. Toen de FC Utrecht-aanhangers dat niet deden, moesten ze van de politie de trein weer in om terug te rijden. Ze vernielden vervolgens enkele ramen van het voertuig. Er werd niemand aangehouden.

Het treinverkeer ondervond de nodige hinder van de ongeregeldheden. ProRail meldde dat er tussen Utrecht en respectievelijk Amsterdam en Schiphol minder treinen reden. Tussen Amsterdam en Abcoude reden er helemaal geen. Volgens een medewerker waren de problemen echter na enige tijd opgelost.

In opspraak
Het is niet voor de eerste keer dat supporters van FC Utrecht wegens beledigende teksten uit Amsterdam moeten vertrekken. Burgemeester Job Cohen stuurde in april 2002 ook 670 fans van de club terug omdat ze kwetsende leuzen riepen.

FC Utrecht raakte twee weken geleden tijdens de thuiswedstrijd tegen Feyenoord ook al in opspraak wegens kwetsende spreekkoren van een deel van de eigen aanhang. Scheidsrechter Tom van Sichem besloot het duel tijdelijk te onderbreken. De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft deze zaak nog in onderzoek.(ANP)

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/466597/2010/02/28/Politie-stuurt-fans-FC-Utrecht-terug.dhtml

28-02-2010, 17:09


kamervragen?

28-02-2010, 17:39

Citaat door Mourri:
kamervragen?


Het zijn geen Marokkanen/Moslims

28-02-2010, 17:53

Citaat door samirtje:
Het zijn geen Marokkanen/Moslims


dat he je goed gezien
dus nu de volgende keer
nie klage
als ze marokane oppakke
voor de jodehaat
daarom is t zo stil hier
want alle andere
hebbe dit al door

28-02-2010, 18:03



Citaat door ScheleKrelis09:
dat he je goed gezien
dus nu de volgende keer
nie klage
als ze marokane oppakke
voor de jodehaat
daarom is t zo stil hier
want alle andere
hebbe dit al door


Volgens mij zijn deze supporters niet eens opgepakt, maarja! En bij een pubertje van nog geen 17 jaar met een filmpje van geen stijl staat het land al in brand , en wordt die jongen wel aangehouden. Terwijl dit de echte tuig is!

28-02-2010, 18:26
een minderjarige onvatbare marokkaan word opgepakt voor antisemitische leuzen en hollandse voetbal terroristen die antisemitische leuzen uitroepen worden gewoon teruggestuurd naar huis ?

28-02-2010, 18:39
Dat waren zeker geen Nederlanders, want echte Nederlanders doen zoiets niet, toch ?

28-02-2010, 18:52

Citaat door samirtje:
Volgens mij zijn deze supporters niet eens opgepakt, maarja! En bij een pubertje van nog geen 17 jaar met een filmpje van geen stijl staat het land al in brand , en wordt die jongen wel aangehouden. Terwijl dit de echte tuig is!


moe je hore
die voetbalers lope ajax uit te schelde
nie de echte jode
die jonge wel
en die fans voor voetbal
t zijn nederlanders he
die gaan we naturlek
niet zo streng behandele
als marokane
begrijp je da nie ofzo?

28-02-2010, 18:54
dus de goude tip
als je jode wil uitschelde
ga je naar een ajax wedstrijd
dan wor je ook zo goed behandel
als de nl fans
want ze werke per groep
de me

28-02-2010, 18:55

Citaat door Gitane:
Dat waren zeker geen Nederlanders, want echte Nederlanders doen zoiets niet, toch ?


denk je dat nederlanders
dit ontkenne?
wij kenne wel
naar onszelf
en onze foute kijke
hoor
dit is gewoon heel fout

28-02-2010, 18:57

Citaat door ScheleKrelis09:
moe je hore
die voetbalers lope ajax uit te schelde
nie de echte jode
die jonge wel
en die fans voor voetbal
t zijn nederlanders he
die gaan we naturlek
niet zo streng behandele
als marokane
begrijp je da nie ofzo?


Kan je nou niet gewoon zeggen dat het fout gedrag is, inplaats van het altijd maar weer goedpraten....Gôh, dat zeggen andere mensen ook zo vaak...

28-02-2010, 18:59

Citaat door ScheleKrelis09:
denk je dat nederlanders
dit ontkenne?
wij kenne wel
naar onszelf
en onze foute kijke
hoordit is gewoon heel fout


Blijkbaar niet.............

28-02-2010, 19:03


Maar goed Schele, ik vind het fijn dat ik mij niet tot bepaalde groep tel, ok ik heb de Nederlandse Nationaliteit, maar wat die eikels doen die dezelfde nationaliteit hebben, daar voel ik mij echt niet door aangesproken, en hetzelfde geldt andersom, als een eikel van een Marokkaan zulke uitspraken doet dan spreek ik daar niet de hele Marokkaanse bevolking op aan.... Hetgeen jij telkens wel doet, je spring dan natuurlijk ook meteen in de Bres voor jouw groep als zij precies hetzelfde doen als eentje uit een andere groep.

28-02-2010, 19:23
ik geef gewoon toe
dat wat nederlanders doen
deze dinge roepe
heeelemal fout is hoor
al is t voor ajax
die t wel verdiene
stelletje j
o sorry
stelletje kutvoeballers

28-02-2010, 19:54

Citaat door sektini:
een minderjarige onvatbare marokkaan word opgepakt voor antisemitische leuzen en hollandse voetbal terroristen die antisemitische leuzen uitroepen worden gewoon teruggestuurd naar huis ?

Nee hoor, terug geslagen.
Lees dit maar eens (eerste filmpje) en vergelijk dat met het optreden van de politie tegen die snotapen in die pro palestina demonstraties die hetzelfde zongen als enkele utrecht supporters.

http://www.afca.nl/index_3.htm?x=448&y=238

Ff doorklikken naar "schandalig optreden amsterdamse ME"

Pagina's : [1] 2