Bekijk volle/desktop versie : Hoe Weet Je Of



28-02-2010, 15:26
Hoe weet je of je imaan versterkt is?
Ik voel zo een druk op me hart laatste tijd ben ik veel meer bezig met het islam maar weet het niet

28-02-2010, 15:34


Als je hart als verlicht aanvoelt, als je een prachtig mooi gevoel ervaart als je Allah gedenkt en bezig bent met de waarheid dan zijn dat lichtbundels van imaan Er is geen mooier gevoel dan dat.

28-02-2010, 15:42

Citaat door masterrapper:
Subhannallah.... Bismillahi Rahmaani Rahiem.

Waarlijk, alle lof is aan Allah, Rabboe samaawati wa?l ard, wij prijzen Hem, wij vragen Hem om hulp, wij vragen Hem om vergeving en wij keren berouwvol terug naar Hem. En wij zoeken toevlucht bij Allah tegen de kwaadheden van onze zielen en de slechtheden van onze daden.
Ik getuig dat er geen ware God is die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah, alleen en zonder deelgenoten, en ik getuig dat Mohammed Zijn edele dienaar en Boodschapper is, vrede en zegeningen van Allah zij met hem, zijn familieleden, zijn metgezellen en met degenen die hem volgen tot de Dag des Oordeels.



ik had het zelfde gevoel als wat je beschrijft, maar hamdollilah door veel salaat en vooral bij fadjr opstaan en dou'a te doen is het hamdollilah overgegaan en weet je wat het mooiste van allemaal is?? Subhannallah, ik maak me nergens meer druk om en stress helemaal niet meer terwijl ik voorheen erg last had van stress en me druk maakte om de kleinste dingen, maar waarlijk subhannallah, ik maak me nu alleen maar druk om mij salaat en de tijden waar ik me gebed moet verrichten..

ik voel me hamdollilah nu heerlijk van binnen en heb nog wel veel problemen die ik moet oplossen maar subhannallah, sabr is een van de mooiste eigenschappen van de Islaam.



Wa sub7anaka Allahoema bi Hamdiek, Ashadoe an laa Illaha illa Ant, Astagfiroeka wa Atoeboe Ilayk.

Wa Djazakoem Allahoe gayran jazaaé, wa Barakatoeh Allahi 3alaykoem.


Wa assalaamoe 3alaykoem Warahamatoe Allah Wabarakatoeh


krijg zowat tranen van je verhaal. Dat heb ik dus ook maak me niet echt zorgen meer. Maar alleen over de dingen die belangrijk zijn. Zoals alleen goede daden verrichten etc. Dank je wel

28-02-2010, 15:44

Citaat door Khorassan:
Als je hart als verlicht aanvoelt, als je een prachtig mooi gevoel ervaart als je Allah gedenkt en bezig bent met de waarheid dan zijn dat lichtbundels van imaan Er is geen mooier gevoel dan dat.

ik kan die geveoel niet echt omschrijven is raar
Ik word bv alleen al bang als ik het woord Allah hoor en hoe machtig hij is.
Wat er allemaal gaat gebeuren op de dag des oordeels etc.
k heb er nooit echt zo bij siilgestaan

28-02-2010, 15:53



Citaat door masterrapper:
subhannallah oegt3ie fi dinn...

dat is nu bij mij hamdollilah hetzelfde, had een druk op me borstkas en bij het opstaan bij fadjr en veel dou'a doen, subhannallah is het over gegaan.

Moge Allah swt. ons zondes vergeven inshallah..





tijd voor salaat oegt3ie.. het is precies nu Asr gebed inshallah

Ja ik zag het ik kreeg die gevoel al van moet bidden. Ben al klaar hamdoelilah.
Dank je wel voor je informatie.

28-02-2010, 15:56

Als je veel aanbidding verricht bijv en je er zeer goed bij voelt lakin er komt een tijd dat je imaan zwak zal worden dus wees standvastig bekijk dit filmpje eens.

Shaykh Fawzaan: Hoe versterk je je Imaan?


28-02-2010, 16:12
Dank je heb hem gekeken.

28-02-2010, 16:16

Geen dank.


28-02-2010, 16:21

Citaat door masterrapper:
Subhannallah.... Bismillahi Rahmaani Rahiem.

Waarlijk, alle lof is aan Allah, Rabboe samaawati wa?l ard, wij prijzen Hem, wij vragen Hem om hulp, wij vragen Hem om vergeving en wij keren berouwvol terug naar Hem. En wij zoeken toevlucht bij Allah tegen de kwaadheden van onze zielen en de slechtheden van onze daden.
Ik getuig dat er geen ware God is die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah, alleen en zonder deelgenoten, en ik getuig dat Mohammed Zijn edele dienaar en Boodschapper is, vrede en zegeningen van Allah zij met hem, zijn familieleden, zijn metgezellen en met degenen die hem volgen tot de Dag des Oordeels.



ik had het zelfde gevoel als wat je beschrijft, maar hamdollilah door veel salaat en vooral bij fadjr opstaan en dou'a te doen is het hamdollilah overgegaan en weet je wat het mooiste van allemaal is?? Subhannallah, ik maak me nergens meer druk om en stress helemaal niet meer terwijl ik voorheen erg last had van stress en me druk maakte om de kleinste dingen, maar waarlijk subhannallah, ik maak me nu alleen maar druk om mij salaat en de tijden waar ik me gebed moet verrichten..

ik voel me hamdollilah nu heerlijk van binnen en heb nog wel veel problemen die ik moet oplossen maar subhannallah, sabr is een van de mooiste eigenschappen van de Islaam.



Wa sub7anaka Allahoema bi Hamdiek, Ashadoe an laa Illaha illa Ant, Astagfiroeka wa Atoeboe Ilayk.

Wa Djazakoem Allahoe gayran jazaaé, wa Barakatoeh Allahi 3alaykoem.


Wa assalaamoe 3alaykoem Warahamatoe Allah Wabarakatoeh



Masha'Allah,
Moge Allah(subhana wa ta3ala) jou al het geluk op deze wereld en in het Hiernamaals schenken insha'Allah, Allahoema Amien.

01-03-2010, 14:36
amien
dank je wel voor de mensen die de tijd hebben genomen om te reageren.