Bekijk volle/desktop versie : D66 wil grotere huishoudens meer gaan belasten



Pagina's : [1] 2

27-02-2010, 08:45
'Alleenstaande wordt onrechtvaardig belast'
Uitgegeven: 27 februari 2010 07:23
Laatst gewijzigd: 27 februari 2010 07:23

AMSTERDAM - D66 vindt het onrechtvaardig dat lokale lasten voor alleenwonenden hoger liggen dan voor huishoudens die uit meer personen bestaan.

Dat zegt partijleider Alexander Pechtold in een interview met NU.nl. Meerkoppige huishoudens moeten meer gaan betalen om het verschil aan gemeentelijke inkomsten te compenseren.

"Een alleenstaande in bijvoorbeeld Groningen betaalt 310 euro terwijl een vierpersoonshuishouden 352 euro betaalt. Als je dat omrekent naar het aantal gezinsleden kom je op 88 euro uit tegenover 310 voor een alleenstaande. Dat vind ik een oneerlijke verdeling," aldus Pechtold.




Vervuiler betaalt

Uit onderzoek van de partij in een aantal gemeenten blijkt dat de verschillen aanzienlijk kunnen zijn.

"We vinden het logisch dat alleenstaanden iets meer betalen vanwege de basiskosten maar de door ons vastgestelde verschillen doen geen recht aan het principe 'de vervuiler betaalt'," aldus Pechtold.

De groep alleenstaanden in Nederland is ongeveer 2,5 miljoen groot en groeit naar verwachting de komende vijftien jaar naar 3,5 miljoen.

"Van partijen die lokale lastenverlichting beloven vraag ik me af of die niet liegen in verkiezingstijd. Wij vragen met dit voorstel of de verdeling van de lokale lasten rechtvaardiger mag."


Individu

De sociaal-liberalen stellen het individu meer centraal. "We staan voor een leefvorm-neutraal beleid en niet voor gezinspolitiek zoals het laatste kabinet dat voorstond", benadrukt het Kamerlid. "We willen mensen als individu benaderen en ze niet benadelen als ze alleen wonen."

http://www.nu.nl/raadsverkiezingen/2194217/alleenstaande-wordt-onrechtvaardig-belast.html

27-02-2010, 08:52


groot nieuws voor alle marokaanse vrouwtjes

27-02-2010, 08:54

Citaat door Royalriffia:
groot nieuws voor alle marokaanse vrouwtjes


niemand gaat meer d66 stemmen, hij had beter wat langer met zijn uitspraak kunnen wachten

27-02-2010, 08:59

Citaat door Nabil19..:
niemand gaat meer d66 stemmen, hij had beter wat langer met zijn uitspraak kunnen wachten



Nou jongen ik woon in Antwerpen en ken hier veel meiden die ook uit Nederland komen...inshALLAH gaan we tijdens de landelijke verkiezingen stemmen op d66..dus dat komt wel goed

27-02-2010, 09:01



Citaat door Royalriffia:


Nou jongen ik woon in Antwerpen en ken hier veel meiden die ook uit Nederland komen...inshALLAH gaan we tijdens de landelijke verkiezingen stemmen op d66..dus dat komt wel goed


InshaAllah.
En bevalt het daar beter dan in Nederland?

27-02-2010, 09:04

Citaat door Nabil19..:
InshaAllah.
En bevalt het daar beter dan in Nederland?



Is er een verschil tussen lma en water

27-02-2010, 09:05

Citaat door Royalriffia:
Is er een verschil tussen lma en water


ja aman is in een andere taal.
Dus wat is het nut om te verhuizen, als er toch geen enkel verschil is.

27-02-2010, 09:07

Citaat door Amazing_Amazigh:
mensen, vergeet niet dat lokale partijen omafhankelijk van elkaaar zijn. dus pechtold kan dat roepen in den haag, maar fractievoorztiiter sjaak in utrecht hoef hem niet te volgen


Dat is dan ook weer beter natuurlijk.
Zo kan men op de belangen inspelen in een bepaalde lokaal gebied.

27-02-2010, 09:08

Citaat door Nabil19..:
ja aman is in een andere taal.
Dus wat is het nut om te verhuizen, als er toch geen enkel verschil is.

Ik ben hier naar toe getrouwd!

Ja precies alleen de taal is ietske anders maar het blijft dezelfde kemara

27-02-2010, 09:11

Citaat door Royalriffia:
Ik ben hier naar toe getrouwd!

Ja precies alleen de taal is ietske anders maar het blijft dezelfde kemara


oh op die manier, dat is weer wat anders

27-02-2010, 09:37

Citaat door Amazing_Amazigh:
hebben jullie toevalllig binnenkort gourmet of couscous dag? dan komen nabil en ik in onze golf 4 aus holland mee eten en natuurlijk hollandsekaas brengen




ik heb gehoord dat belgen gastvrijer zijn en niet de een koekje norm hanteren

27-02-2010, 09:39

Citaat door Nabil19..:
'Alleenstaande wordt onrechtvaardig belast'
Uitgegeven: 27 februari 2010 07:23
Laatst gewijzigd: 27 februari 2010 07:23

AMSTERDAM - D66 vindt het onrechtvaardig dat lokale lasten voor alleenwonenden hoger liggen dan voor huishoudens die uit meer personen bestaan.

Dat zegt partijleider Alexander Pechtold in een interview met NU.nl. Meerkoppige huishoudens moeten meer gaan betalen om het verschil aan gemeentelijke inkomsten te compenseren.

"Een alleenstaande in bijvoorbeeld Groningen betaalt 310 euro terwijl een vierpersoonshuishouden 352 euro betaalt. Als je dat omrekent naar het aantal gezinsleden kom je op 88 euro uit tegenover 310 voor een alleenstaande. Dat vind ik een oneerlijke verdeling," aldus Pechtold.




Vervuiler betaalt

Uit onderzoek van de partij in een aantal gemeenten blijkt dat de verschillen aanzienlijk kunnen zijn.

"We vinden het logisch dat alleenstaanden iets meer betalen vanwege de basiskosten maar de door ons vastgestelde verschillen doen geen recht aan het principe 'de vervuiler betaalt'," aldus Pechtold.

De groep alleenstaanden in Nederland is ongeveer 2,5 miljoen groot en groeit naar verwachting de komende vijftien jaar naar 3,5 miljoen.

"Van partijen die lokale lastenverlichting beloven vraag ik me af of die niet liegen in verkiezingstijd. Wij vragen met dit voorstel of de verdeling van de lokale lasten rechtvaardiger mag."


Individu

De sociaal-liberalen stellen het individu meer centraal. "We staan voor een leefvorm-neutraal beleid en niet voor gezinspolitiek zoals het laatste kabinet dat voorstond", benadrukt het Kamerlid. "We willen mensen als individu benaderen en ze niet benadelen als ze alleen wonen."
http://www.nu.nl/raadsverkiezingen/2194217/alleenstaande-wordt-onrechtvaardig-belast.html


Weer een reden meer om D66 te stemmen.

27-02-2010, 09:40


Mensen letten bij Pechtold alleen op het debat die hij voert met wilders maar kennen de rest van d66 programma niet.

27-02-2010, 09:46

Citaat door Tangerino:
Mensen letten bij Pechtold alleen op het debat die hij voert met wilders maar kennen de rest van d66 programma niet.


Jawel hoor. Een sociaal liberaal beleid waarbij meer aandacht is voor de kiezer.
Herziening van de kieswet, door invoering van gekozen bestuurders en de invoering van een referendum zijn wel zaken die mij aan staan.

27-02-2010, 09:48

Citaat door Amazing_Amazigh:
die is uitstekend. gelijkheid op nr1, onderwijs en innovatie. partij voor een betere moderne toekomst als je het mij vraagt. pvda is ouderwets.
je kan het vergelijken met een lada (pvda) en een hypermoderne auto(d66)
Een moderne toekomst vol met individualisering, homo-huwelijken, afschaffen van bijzonder onderwijs.

Pagina's : [1] 2