Bekijk volle/desktop versie : Mijn vriend.... En zijn moeder.... En ik?!



Pagina's : [1] 2

26-02-2010, 16:35

Citaat door gewensteanoniem:
Ik heb al jaren een vriend....










Hij wilt mijn hand komen vragen inchaAllah, hij is enigkind, woont thuis alleen nog met zijn moeder..

Dus ik trouw niet alleen met hem, maar ook met zijn moeder.. Want we gaan samen in 1 huis wonen ...




Meiden, wat vinden jullie daarvan als je moet samen wonen met je schoon moeder?

Ik wil best voor haar zorgen, maar ik wil ook een beetje privé? of ben ik nou egoístisch?
.

26-02-2010, 16:38


Ik snap het wel. Je trouwt met hem en niet met zijn moeder dus die opmerking slaat nergens op. En het is haar enige kind zeg jij dus stel je voor dat jij in haar schoenen stond dan zou je toch ook willen dat je zoon bij je blijft wonen. Als je het niet wilt, tja zoek dan maar een andere man om mee te trouwen!

Je vraagt om een mening en ik geef die

26-02-2010, 16:38
Eugh, ik zou dat echt niet kunnen.

26-02-2010, 16:39
1 tip; doe dat NOOIT. Bij je schoonouders inwonen.

En bedenk je nu; een gewaarschuwt mens telt voor 2.

Sterkte en succes

26-02-2010, 16:41


Ik vind dat je daar respect voor moet hebben..
Dat is zijn situatie, als hij een vader had zou ik het raar vinden.
Maar zij woont dus bij haar zoon omdat er verder niemand is neem ik aan.

Ik zou haar als mijn moeder beschouwen en haar respecteren.
Dat je minder privacy zult hebben is de prijs die jij in dit geval moet betalen, accepteer het of laat het.

26-02-2010, 16:41
Waarom wilt hij met zijn moeder wonen?

26-02-2010, 16:44

Citaat door gewensteanoniem:
IK heb gezegt, dat ik daar geen moeite mee heb!!
maar ik heb ook prive nodig, als je net gaat trouwen heb je toch een leuke tijd nodig? of neem je je schoonmoeder mee op huwelijksreis?

Ik wil voor haar zorgen, daar zeg ik geen nee tegen, mijn vraag aan jullie was of jullie dat konden..

Dankjewel voor je reactie
Goed van je. Maar het spreekt me voor zich dat ze niet mee gaat op huwelijksreis!!

26-02-2010, 16:45

Citaat door gewensteanoniem:
Hij heeft geen vader meer, en hij is enige kind.. Zijn moeder staat er dan helemaal alleen voor als hij getrouwt is... ze heeft wel voor hem 20 jaar gezorgt.. Is het dan niet mijn plicht om ook voor haar te gaan zorgen?


Het is een lief gebaar van jou, daarom wens ik je ook succes. Je zal vroeg of laat aan mijn opmerking terugdenken en erachter komen hoe zwaar het is Vooral Marokkaanse schoonmoeders (sorry, maar zo is het eenmaal) hebben nogal de neiging om zich enorm te bemoeien met de relatie van hun zoons. Aangezien jouw toekomstige 20 jaar bij hem gewoont heeft en zij alleen is, zal ze hem (logisch) als haar oogappeltje zien en de rest kun je zelf wel invullen. En wat betreft privacy.. Wat denk je zelf? Die zal je weinig tot niet hebben, ofcourse

26-02-2010, 16:49
Mocht mijn vader er niet meer zijn zal mijn moeder ook bij mij/ons komen wonen. Ik kan me niet voorstellen dat ik me moeder in een bejaardenhuis moet stoppen. Ik vind het wel spijtig al deze idiote reacties te lezen, teveel selchte vrouwen in de virtuele wereld.

26-02-2010, 16:49

Citaat door gewensteanoniem:
Je hebt gelijk, nee hij woont nog thuis, dus hij woont bij zijn moeder.. ze wonen dus samen alleen.. ze staat er dan helemaal alleen voor als hij weg is, dus dat ze bij ons komt wonen heb ik al geaccepteerd.. ik beschouw haar zeker weten als mijn moeder en zal haar met alles wat ze doet respecteren



Wie weet hoe lang zij nog te leven heeft.
En wat is er mooier dan dat Allah swt de poorten van het Paradijs voor jou
opent als jij je schoonmoeder hebt onderhouden.

Gair Inshallah!

26-02-2010, 16:52

Citaat door gewensteanoniem:
Dat begrijp ik, dat marokkaanse schoon ouders niet altijd even lief kunnen zijn, maar als ik lief voor haar ben en haar respecteer dan krijg je altijd het zelfde terug.. Ik hou van hem, zoveel dat ik het maar moet accepteren dat zijn moeder bij ons komt wonen, ze bemoeit zich wel met alles wat hij doet, alleen ze is natuurlijk voorzichtig met alles wat ze heeft meegemaakt... met zijn vader en allerlei dingen.. ik wil zeker weten veel privacy, maar ja dan kunnen we leuke uitstapjes doen haha? niet dat het veel helpt....

Het is nogmaals een lief gebaar van jou! Maar je zal veel moeten opofferen.. (privacy, etc.) Ze zal zich met heel veel dingen bemoeien waaronder bijvoorbeeld de opvoeding van je kinderen. Misschien gaat dat jou na een aantal jaren irriteren.. En het komt vaak voor dat de man partij trekt voor zijn moeder..


Citaat door MissTeker3esht:
Wie weet hoe lang zij nog te leven heeft.
En wat is er mooier dan dat Allah swt de poorten van het Paradijs voor jou
opent als jij je schoonmoeder hebt onderhouden.

Gair Inshallah!

Hey, zij vroeg om meningen!

26-02-2010, 16:57

Citaat door womans.worth:
Het is nogmaals een lief gebaar van jou! Maar je zal veel moeten opofferen.. (privacy, etc.) Ze zal zich met heel veel dingen bemoeien waaronder bijvoorbeeld de opvoeding van je kinderen. Misschien gaat dat jou na een aantal jaren irriteren.. En het komt vaak voor dat de man partij trekt voor zijn moeder..


Hey, zij vroeg om meningen!



Dit is ook mijn mening, gericht aan topicstartster
dus bemoei je er ff niet mee, danke schun

26-02-2010, 16:59



Citaat door gewensteanoniem:
Je hebt helemaal gelijk, mijn schoonmoeder komt bij ons wonen, het gaat alelen maar om het feit dat ik eigenlijk geen privacy heb... maar dat moet ik accepteren haha hoedan ook!


Hoe bedoel je privacy..? Weet je hoe weinig mensen er in de wereld zin (in nl is het misschien maatschappelijk geacepteerd) die gelijk na het huwelijk een eigen huis tot hun beschikking hebben..? Het meerendeel van de moslimmannen komt bij hun ouders te wonen, dat is heel normaal in moslimlanden.

Jij leeft al 20 jaar zonder privacy, waarom denk je dat je dat opeens niet meer gaat kunnen...? Omdat je een man hebt/krijgt..? Kom op, je bent slimmer dan dat. Waar een wil is is een weg, je moet het alleen wel zelf willen!

26-02-2010, 17:07

Citaat door gewensteanoniem:
Wat zou jij zeggen tegen je man als hij tegen je zegt, dat zijn moeder bij je komt intrekken?

en wat zou je met zijn moeder moeten doen? waar moet ze dan bijv heen?

Eigenlijk hoef ik zelfs geen privacy, ik hou zoveel van hem, dat ik ook wel heel veel van zijn mama wil gaan houden.. Maar stel, er komen kinderen en je weet wel... Hoe moet het dan allemaal?

Ik geef je geen ongelijk hoor!

Ik zeg je eerlijk dat ik geen idee zou hebben wat ik dan zou moeten zeggen. Ik weet alleen 1 ding zeker, ik mag harteloos klinken maar ik wil dat gewoon niet. Gelukkig zit ik niet in zo'n soort situatie.. Maar als jij bereid bent om een deel van je privacy op te geven en haar in huis te nemen en je staat er 100% achter komt het hopelijk wel goed.

26-02-2010, 17:10

Citaat door womans.worth:
Ik zeg je eerlijk dat ik geen idee zou hebben wat ik dan zou moeten zeggen. Ik weet alleen 1 ding zeker, ik mag harteloos klinken maar ik wil dat gewoon niet. Gelukkig zit ik niet in zo'n soort situatie.. Maar als jij bereid bent om een deel van je privacy op te geven en haar in huis te nemen en je staat er 100% achter komt het hopelijk wel goed.


Je klinkt verschrikkelijk hopeloos harteloos en egoistisch, je geeft de voorkeur aan andermans moeder in een bejaardentehuis opdat jij die 10 minuten privacy geniet. Veel langer zul je vast geen seks per dag hebben.

Pagina's : [1] 2