Bekijk volle/desktop versie : Bisschop: geen communie voor homo's



26-02-2010, 12:58
Bisschop: geen communie voor homo's


Bisschop Hurkmans van Den Bosch zegt dat de rel in Reusel in de katholieke kerk een open zenuw heeft geraakt. In het dorp ontstond commotie omdat de pastoor de homoseksuele prins carnaval van het dorp geen hostie wilde geven.


In een gesprek met het COC en de Gay Krant zei Hurkmans dat praktiserende homo's en lesbiënnes beter niet ter communie kunnen gaan, al begrijpt hij dat dat pijnlijk is.

Zondag is er een protest in de Bossche kathedraal. Homo's en sympathisanten dragen dan een roze driehoek met de tekst 'Jezus sluit niemand uit'.



http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/02_februari/26/binnenland/bisschop_-geen-communie-voor-homo_s.xml

26-02-2010, 13:02


Ik begrijp niet waarom homo's willen doen alsof het geloof ze accepteerd. Het is gewoon een feit dat het geloof hun manier van leven niet goedkeurt en gelovigen evenmin. Of willen ze het christendom nu voor de 100e keer hervormen zodat het ook voor homo's vriendelijk is. Zo blijft er niks meer van het geloof over,voor zover er nog iets over was.

26-02-2010, 13:02

Citaat:
Zondag is er een protest in de Bossche kathedraal. Homo's en sympathisanten dragen dan een roze driehoek met de tekst 'Jezus sluit niemand uit'.
Het was daar vast nooit zo druk.

26-02-2010, 13:41

Citaat door ToosTandloos:
Ik begrijp niet waarom homo's willen doen alsof het geloof ze accepteerd. Het is gewoon een feit dat het geloof hun manier van leven niet goedkeurt en gelovigen evenmin. Of willen ze het christendom nu voor de 100e keer hervormen zodat het ook voor homo's vriendelijk is. Zo blijft er niks meer van het geloof over,voor zover er nog iets over was.



Het is bovendien geen verplichting om katholiek te zijn.

Niet-katholieken krijgen best vaak een baan, worden best vaak bediend in een restaurant, en krijgen best vaak een uitkering als ze werkloos worden.

Laat die kerk toch ! Als homo kun je prima leven zonder.

26-02-2010, 13:42



Citaat door lap_doek:
Het was daar vast nooit zo druk.



Jij ziet er weer een complot in zeker ? Om de kerk vol te krijgen deze keer ?

26-02-2010, 13:43
slap geouwehoer van die bisschop

je kan een willekeurige kerk binnen lopen en dan krijg je communie zonder probs

26-02-2010, 14:39

Citaat door ToosTandloos:
Ik begrijp niet waarom homo's willen doen alsof het geloof ze accepteerd. Het is gewoon een feit dat het geloof hun manier van leven niet goedkeurt en gelovigen evenmin. Of willen ze het christendom nu voor de 100e keer hervormen zodat het ook voor homo's vriendelijk is. Zo blijft er niks meer van het geloof over,voor zover er nog iets over was.


Het is niet zo dat deze pastoor de norm is; 95% van de pastoors in NL zegt wél de hostie uit te reiken aan homo's.

27-02-2010, 00:55

Citaat door oeps:
Het is bovendien geen verplichting om katholiek te zijn.

Niet-katholieken krijgen best vaak een baan, worden best vaak bediend in een restaurant, en krijgen best vaak een uitkering als ze werkloos worden.

Laat die kerk toch ! Als homo kun je prima leven zonder.

Dat dacht ik dus ook.


Citaat door herreb:
Het is niet zo dat deze pastoor de norm is; 95% van de pastoors in NL zegt wél de hostie uit te reiken aan homo's.

De 95% die dat wel doet heeft wederom het geloof een nieuwe twist gegeven. Slaat nergens op.

27-02-2010, 08:32

Citaat door ToosTandloos:

De 95% die dat wel doet heeft wederom het geloof een nieuwe twist gegeven. Slaat nergens op.


Als je zo redeneert moet je iedereen die 'in zonde' leeft de communie weigeren: ook bijvoorbeeld de ongehuwd samenwonenden. Dat zie ik nog niet gebeuren. Blijkbaar zijn er zonden in categorieën...

27-02-2010, 08:35
wat een intolerante geloof...

27-02-2010, 08:38
Krijgen paters die kleine jongetjes pakken wel de communie uitegereikt?

28-02-2010, 16:39

Citaat door herreb:
Als je zo redeneert moet je iedereen die 'in zonde' leeft de communie weigeren: ook bijvoorbeeld de ongehuwd samenwonenden. Dat zie ik nog niet gebeuren. Blijkbaar zijn er zonden in categorieën...


De katholieke leer is een complex systeem. Er is een paar duizend jaar aan gewerkt.

Jij ontdekt daar nu slechts een miniem gedeelte van.

28-02-2010, 16:42



Citaat door Eekhoorn:
Krijgen paters die kleine jongetjes pakken wel de communie uitegereikt?



Als ze ermee doorgaan niet. Dan worden ze geëxcommuniceerd.

Maar als ze berouw tonen en boete doen wel natuurlijk. Het katholieke geloof praktiseert vergeving van zonden.

Homo's die met hun zonde stoppen mogen ook gewoon ter communie. Mits ze berouw tonen en boete doen.

Niet dat ik het ermee eens ben, ik geef nu slechts de katholieke leer op dit punt weer.

28-02-2010, 16:43
Homo's zijn verboden in de katholieke kerk. Klaar en einde discussie.

Nu een vraag aan de homo's: Waarom hangen bij een kerk die jullie veracht, bespuugd en de hel in wenst? Waarom die drang om daar bij te horen?

28-02-2010, 16:44

Citaat door herreb:
Het is niet zo dat deze pastoor de norm is; 95% van de pastoors in NL zegt wél de hostie uit te reiken aan homo's.



Grappig, de linkse kijk op de kerk. De katholieke kerk is geen democratie.

Als de paus zegt dat homo's niet ter communie mogen dat is dat de leer van de kerk. Het is volmaakt irrelevant wat 95% van de priesters ervan vinden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49