Bekijk volle/desktop versie : Damn IB-groep. (help)



25-02-2010, 23:30
Ik ben er net achter dat ik over de inkomensgrens 2009 ben gekomen!! Nu moet ik het te veel ontvangen loon betalen aan IB. OOk lees ik nog dat je elke maand dat je OV in bezit had terug moet betalen!!

Heeft iemand dit ook meegemaakt?? Ik heb nog geen bericht gekregen van IB groep maar ik ben van plan om dit zelf aan te geven. Of is er nog a way back? of valt heir echt niet onder uit te komen?

25-02-2010, 23:38


Ik heb het meegemaakt! Bel en vraag ze om info en zeg ze dan daarna dat je met terugwerkende kracht terug wil betalen! Maar vraag eerst om info! Ik weet niet meer hoe het er bij mij aan toe ging...

25-02-2010, 23:41

Citaat door Marueccoss:
Ik heb het meegemaakt! Bel en vraag ze om info en zeg ze dan daarna dat je met terugwerkende kracht terug wil betalen! Maar vraag eerst om info! Ik weet niet meer hoe het er bij mij aan toe ging...


Thanks,
Ja morgen ga ik ze meteen bellen. Maar weet je nog of jij ook OV over dat jaar moest terugbetalen?

26-02-2010, 00:04
Je betaalt per halve maand iets van 70 euro terug voor de ov, trouwens je betaalt niet het teveel ontvangen loon terug maar het teveel ontvangen studiefinanciering vanaf de maand dat je over de grens ging. Ze controleren dit via de belastingdienst, meestal krijg je hier zelf bericht over maar er zijn er zat die niks te horen gekregen hebben dus je kan ze zelf hierover bellen.

26-02-2010, 00:11



Citaat door Opzoek-meid:
Je betaalt per halve maand iets van 70 euro terug voor de ov, trouwens je betaalt niet het teveel ontvangen loon terug maar het teveel ontvangen studiefinanciering vanaf de maand dat je over de grens ging. Ze controleren dit via de belastingdienst, meestal krijg je hier zelf bericht over maar er zijn er zat die niks te horen gekregen hebben dus je kan ze zelf hierover bellen.



Thanks,

oohke dan valt de schade nog mee. Dus stel ik vanaf december over de grens gegaan. Hoef ik maar 1 maand stufi terug te betalen en 1 maand OV? Als at zo is heb je me echt veel stress bespaard.

26-02-2010, 00:18
Weet je zeker dat je de inkomensgrens hebt gepasseerd? Je mag namelijk in de zomervakantie wat meer verdienen... Heb je hier rekening mee gehouden?

26-02-2010, 00:26
Dank/

Ja weet het zeker helaas. Ik heb namelijk net mijn jaaropgave binnen. En heb helaas ook niet in d zomervakantie gewerkt. Er wordt toch niet gekeken per maand maar gewoon over het hele jaar?

26-02-2010, 00:39

Citaat door fidah:
Thanks,

oohke dan valt de schade nog mee. Dus stel ik vanaf december over de grens gegaan. Hoef ik maar 1 maand stufi terug te betalen en 1 maand OV? Als at zo is heb je me echt veel stress bespaard.


Ja op de site van ibgroep staat het ook zo, vanaf de maand dat je erover heen gaat. Dus dat zou idd voor jouw 1 maand betekenen, ze kijken naar het gehele jaarinkomen niet of je in de zomer meer mag verdienen.

26-02-2010, 12:47
Je mag een x bedrag aan goede doelen aftrekken

26-02-2010, 15:41
volgens mij heb ik dat ook maar hoe kom je erachter dan ? is het een probleem dat je moeder vroeger niet werkte maar per januari wel ?

26-02-2010, 15:46

Citaat door Toerka:
volgens mij heb ik dat ook maar hoe kom je erachter dan ? is het een probleem dat je moeder vroeger niet werkte maar per januari wel ?


Is je jaarinkomen hoger dan de grens van ibgroep, dan moet je terug betalen, Gewoon je jaaropgaaf verglijken. Wat je inkomen van je moeder betreft, dat kun je doorgeven dat het veranderd is, trouwens ze controleren het ook bij de belastingdienst.