Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe rage:golfen tussen de koeien



02-07-2004, 13:08
Nieuwe rage: golfen tussen de koeien :boer:
Een nieuwe variant van de edele golfsport lijkt een rage te worden. Boerengolf, een balletje slaan tussen koeien, paarden en schapen.


Rage
Wat begon met een ludiek avondje, bedacht door enkele boeren uit het Achterhoekse dorp Lievelde, groeit in snel tempo uit tot een nieuwe rage. Boerengolf verovert Nederland.



Bij deze golfvariant wordt er niet gespeeld op een gladgestreken green, maar in natuurlijke weilanden tussen de koeien, paarden en schapen.

Prikkeldraad
De moeilijkste hindernis vormen de paaltjes met prikkeldraad waar de golfer nu en dan overheen moet. Er zijn inmiddels tien boerengolfbanen in Nederland die met dezelfde spelregels, ballen en clubs spelen. In oktober wordt het eerste Nederlands kampioenschap gehouden.

Leren balletje
Er zijn inmiddels banen in Noord-Brabant, Drenthe en België. Aan de club waarmee geslagen wordt, zit een houten klompje van 15 centimeter. Die wordt speciaal op maat gemaakt bij een klompenmaker in Beltrum. Het balletje is groter dan bij het traditionele golf en is van leer. De afstand die geslagen kan worden, bedraagt ongeveer de helft vergeleken met het gewone golf.

Feestjes
Bedrijfsfeesten, familie-uitjes, kinderfeestjes en verenigingsfeesten worden steeds vaker gecombineerd met een partij boerengolf. Dit jaar zullen naar schatting ongeveer 100.000 mensen kennismaken met boerengolf.

02-07-2004, 13:10


Lijkt me wel leuk.

02-07-2004, 13:13

Citaat:
Origineel gepost door Mangin
Niet om het een of ander, maar is dat niet gevaarlijk voor de koeien.
Zo'n balletje kan behoorlijk hard aankomen en ik neem aan dat de dieren niet is geleerd om weg te duiken als ze "FOUR" horen roepen.
volgens mij is die bal niet zo hard als bij
de gebruikelijke golfbal

02-07-2004, 13:14

Citaat:
Origineel gepost door Mangin
Ik lees nu pas dat het om een leren balletje gaat....
eerst lezen dan reageren,abra

02-07-2004, 14:05


Een leren balletje tegen je kop lijkt mij anders ook niks fijn.
Maar ik ben geen koe, misschien vinden die dat juist wel leuk. En er gebeurt nog eens wat in die wei.

02-07-2004, 14:11

Citaat:
Origineel gepost door boroboro
Toch leuk als zo'n leren bal in een koeienvla terecht komt.
Kan je er daarna de str.ont afslaan.