Bekijk volle/desktop versie : Aanhoudingen na geweld in Culemborg



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

24-02-2010, 13:10
Aanhoudingen na geweld Culemborg

Uitgegeven: 24 februari 2010 12:44

CULEMBORG - De politie heeft in de wijk Terweijde in Culemborg drie personen aangehouden wegens twee afzonderlijke geweldsincidenten. Dat meldde de politie woensdag.

De incidenten hadden vrijdag al plaats. Een 13-jarig meisje werd na een woordenwisseling in het water geduwd en raakte daarbij gewond.

De politie hield nadien een twee inwoners van Culemborg van 19 en 20 jaar aan. Het meisje deed aangifte.

Op vrijdag werd ook een 25-jarige man mishandeld in Terweijde. In verband daarmee hield de politie een 19-jarige man uit Culemborg aan. De drie verdachten zitten vast, aldus de politie.

BRON:http://www.nu.nl/binnenland/2192119/aanhoudingen-geweld-culemborg.html

Laat het speculeren maar weer beginnen

24-02-2010, 14:52


De NOS radionieuwsdienst zegt op de radio dat het om Marokkanen gaat.

24-02-2010, 14:54
In de Culemborgse wijk Terweijde zijn drie mensen aangehouden voor openlijke geweldpleging. Het gaat om Marokkaanse Nederlanders. Twee van hen hadden vorige week vrijdag een 13-jarig Moluks meisje in het water geduwd. Dat gebeurde na een woordenwisseling.

Dezelfde dag had de derde opgepakte man in Terweijde een Molukse Nederlander mishandeld. Het is onduidelijk waarom hij dat deed. Het slachtoffer raakte licht gewond.

In Terweijde is het al weken onrustig door spanningen tussen Marokkaanse en Molukse Nederlanders. Daarom houdt de politie de wijk extra in de gaten.

http://nos.nl/artikel/139465-nieuwe-aanhoudingen-in-culemborg.html

24-02-2010, 15:00
Ben benieuwd of de Molukkers hun zelfbeheerding kunnen behouden.

24-02-2010, 15:02


Een meisje van 13 ...wat een helden.

24-02-2010, 15:03
het staakt-het-vuren is na een maand alweer voorbij
volgende stap: uithuiszetting

24-02-2010, 15:03

Citaat door moorkop:
Ben benieuwd of de Molukkers hun zelfbeheerding kunnen behouden.


Denk t nie..anders was t de vorige keer ook niet zo uit de hand gelopen.

24-02-2010, 15:07

Citaat door boterbroekje:
het staakt-het-vuren is na een maand alweer voorbij
volgende stap: uithuiszetting


Mag van mij..

24-02-2010, 15:10

Citaat door sweets23:
Mag van mij..
Heb jij enige dossierkennis? Weet jij wat zich werkelijk heeft afgespeeld..? Het lef dat sommigen hebben. En ik bedoel dan niet lef in goede zin waarbij je na kennisneming van gevolgen van een actie hem toch begaat o het nobele doel, maar het botte lef om te spreken zonder kennis.

24-02-2010, 15:13

Citaat door Kosmonaut:
Heb jij enige dossierkennis? Weet jij wat zich werkelijk heeft afgespeeld..? Het lef dat sommigen hebben. En ik bedoel dan niet lef in goede zin waarbij je na kennisneming van gevolgen van een actie hem toch begaat o het nobele doel, maar het botte lef om te spreken zonder kennis.




Zonder kennis...jij kent mij goed...

hoeveel klachten komen er niet uit die wijk...het zijn niet alleen de molukkers...die klagen over dat marokkaanse straattuig ..

24-02-2010, 15:17

Citaat door Kosmonaut:
Heb jij enige dossierkennis? Weet jij wat zich werkelijk heeft afgespeeld..? Het lef dat sommigen hebben. En ik bedoel dan niet lef in goede zin waarbij je na kennisneming van gevolgen van een actie hem toch begaat o het nobele doel, maar het botte lef om te spreken zonder kennis.


Om dit geweld af te keuren en te pleiten voor hard optreden heb je geen dossierkennis nodig, het is al lang duidelijk hoe het daar ligt en werkt.

Dat tesamen met wat er in veel andere Newderlandse plaatsen gaat is de conclusie al vrij helder.

24-02-2010, 15:22

Citaat door moorkop:
Ben benieuwd of de Molukkers hun zelfbeheerding kunnen behouden.

Maakt niks uit . Wij Marokkanen temmen die apen daar wel

24-02-2010, 15:24



Citaat door Mrbentley:
Maakt niks uit . Wij Marokkanen temmen die apen daar wel


Nou wat doe je nog hier dan, vort kssst, ga een bus of een trein zoeken...

24-02-2010, 15:24

Citaat door sweets23:
Zonder kennis...jij kent mij goed...

hoeveel klachten komen er niet uit die wijk...het zijn niet alleen de molukkers...die klagen over dat marokkaanse straattuig ..
Wie ben jij te zeggen dat mensen hun huizen uit moeten worden gezet na het lezen van een nieuwsbericht? Heb jij enig idee van hoe bekrompen dat is? Je weet geeneens wat zich heeft afgespeeld. Wie wat heeft gedaan. Of de mensen die zijn aangehouden het wel waren. Etc etc. En daar zit jij dan op het forum te roepen dat iemand zijn huis uit zou moeten worden gezet, aan de hand van een krantenartikeltje dat jij hebt gelezen op het internet.

Citaat door moorkop:
Om dit geweld af te keuren en te pleiten voor hard optreden heb je geen dossierkennis nodig, het is al lang duidelijk hoe het daar ligt en werkt.

Dat tesamen met wat er in veel andere Newderlandse plaatsen gaat is de conclusie al vrij helder.
Ze had het over uithuiszetting. Geweld tegen een 13-jarig meisje afkeuren doet een ieder weldenkend mensen zonder veel na te denken.

24-02-2010, 15:25
Maghreeeb Maghreb hu-hu

Alweer een stem extra voor Gertrude

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8