Bekijk volle/desktop versie : 'Marokkaan gedwongen om op links te stemmen'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

24-02-2010, 10:47
''Vraag aan de rechtse partijen: waarom word ik gedwongen om op links te stemmen?''

Als rechtse Marokkaan valt het nog niet mee om in Breda een partij te vinden die een combinatie biedt van rechtse standpunten en uitgebreide liefde voor programma's die allochtonen verder helpen. Dat bleek gisteravond tijdens het lijsttrekkersdebat van het Platform Marokkanen Breda, waar negen van de tien verkiesbare partijen aanwezig waren. Alleen Trots op Nederland moest afmelden vanwege een overlijden in de familie.

Vier stellingen werden opgeworpen om het debat op te leuken. Ze draaiden eigenlijk allemaal om de vraag in welke mate de allochtonen betrokken worden bij de Bredase samenleving en of ze daar een goed gevoel aan over houden.

De kandidaatraadsleden wentelden zich in een deken van politieke correctheid door te stellen dat volwaardig onderwijs, een goede beheersing van de Nederlandse taal en een behoorlijke dosis eigen verantwoordelijkheid de basis vormen voor een succesvol burgerschap van allochtone Bredanaars.

''Jaja, dat is politiek heel correct. Maar je kunt wel op goed onderwijs blijven hameren, zolang veertig procent van de allochtone kinderen een te laag leeradvies krijgt hebben we daar weinig aan'', mopperde een toehoorder.

Toch is het een kwestie van doorzetten, zei Ali Tsouli (D66). ''Als je even geen werk hebt, zet je dan in voor je wijk. Wordt creatief en het komt goed'', zei hij. Erkal Ucerler was strenger. ''Zonder diploma ben je gedoemd tot werkloosheid'', voorspelde de CDA'er. Shamir Ceuleers (ChristenUnie) vindt dat allochtonen 'moeten ophouden zichzelf als slachtoffer te zien': ''Je bent Nederlands staatsburger, dus ga je er tegen aan.''

Steeds weer klonk de mantra: taal, onderwijs, en als dat niet helpt: doorzetten. En linkse partijen zijn populairder onder allochtonen dan rechtse. Hoe lastig dat ook is voor de rechtse allochtoon, aldus bndestem.nl.

24-02-2010, 11:33



Citaat door Rif_Guardian:
Rechts,nee dank je, daar doen we niet aan.
Er mee eten doen we wel.

ik stem niet .

24-02-2010, 11:35

Citaat door Rif_Guardian:
Je krijgt zo een taart thuis gestuurd.

ik doe niet mee met die zonin. ik bepaal wat ik doe in nederland

24-02-2010, 11:39

Citaat door Rif_Guardian:
Zonin, wat is dat?
En wat wil je dan doen in Nederland meneer Kiwie?

gewoon wat ik wil en niet wat de wet wil of meneer de agent . het is mijn leven en er1 maar 1 rechter en dat is Allah swt .

24-02-2010, 11:41


Ik kreeg het advies VMBO-kader mee, al scoorde ik 544 op de cito. Paar vrienden van me ook.

Uit de hago-toets kreeg ik zelfs havo als advies. Alsnog gaf de docent mee: vmbo-kader.

24-02-2010, 11:41
Rechts, links, rechtdoor, hoog en laag?

24-02-2010, 11:45

Citaat door Rif_Guardian:
Maar je leeft toch in deze maatschappij.
Met alle respect, maar waarom ga je dan niet weg als het jou niet bevalt?
Dit land heeft zo zijn regels en de godsdienst is jou individuele keuze.
Prima te combineren toch.

het bevalt me totaal niet hier. veel te veel racisten

waarom ik niet weg ga ? omdat in mijn land geen uitkering word gegeven. dat is de enige reden wrm ik hier nog ben .de dag dat ik het krijg in mijn land kan nederland gestolen worden!!!

24-02-2010, 11:46

Citaat door Kosmonaut:
Ik kreeg het advies VMBO-kader mee, al scoorde ik 544 op de cito. Paar vrienden van me ook.

Uit de hago-toets kreeg ik zelfs havo als advies. Alsnog gaf de docent mee: vmbo-kader.

meschien toch maar je huiswerk goed maken .

24-02-2010, 11:48
als ik stem stem ik op wie ik wil en niet iemand de je verbied te stemmen

24-02-2010, 11:50

Citaat door Maniak:
Omdat je een mongool bent! Kives heb je geen werk of school fucking teringmongool!

donder op met je school!! en werken laat ik over aan jou of polen of afrikanen die niks anders kunnen krijgen!

ik ben geen slaaf van het systeem ik bepaal mijn eigen wetten

24-02-2010, 11:50

Citaat door kiwie:
het bevalt me totaal niet hier. veel te veel racisten

waarom ik niet weg ga ? omdat in mijn land geen uitkering word gegeven. dat is de enige reden wrm ik hier nog ben .de dag dat ik het krijg in mijn land kan nederland gestolen worden!!!



Ooit geprobeerd te werken?
Ook een plicht.

24-02-2010, 11:52

Citaat door fesmaroc:
Ooit geprobeerd te werken?
Ook een plicht.

niet voor nederlanders!!! meschien wel in mijn eigen land

24-02-2010, 11:57



Citaat door Phoenix_:
Je dient je aan te passen in het land waar je te gast bent. Ook ongelovigen moet je respecteren.

onzin .

straks word ik nog 1 van hun en ga ik als hun denken motte we niet hebbe natuurlijk

24-02-2010, 11:58

Citaat door kiwie:
niet voor nederlanders!!! meschien wel in mijn eigen land



Nee in de Islam! Of moet je vrouw soms gaan werken voor jou!

24-02-2010, 11:59

Citaat door kiwie:
meschien toch maar je huiswerk goed maken .
Waar maak jij uit op dat ik mijn huiswerk niet goed deed..? Juist. Doe zelf eens je huiswerk.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9