Bekijk volle/desktop versie : help mama's, doe ik iets verkeerds?



Pagina's : [1] 2

24-02-2010, 10:40
salaamoe3alaikoem zusters. ik ondekte pas deze site via een kennis
Ik zit met iets en inschallah dat er moeders zijn de me kunnen adviseren.
Ik zal het zo kort mogelijk beschrjven

het volgende zusters; Ik heb een kleine rond lopen van bijna 20 maanden.
Als baby huilde hij dag en nachten sliep zeeeeeeer slecht,overdag half uurtje snachts 3 a 4 uur en de rest was huilen en nog eens huilen.
hij vocht tegen de slaap! Nu wat ouder is slapen nog steeds drama!
Meneertje is doodmoe en als ik hem in bed doe dan is krijsen!!
alsof iemand hem aan het mishandelen is.Dat kan de hele nacht doorgaan!
En als die eindelijk in slaap valt,word hij om het uur wakker en huilen hele nacht door. Er gbeurt wel eens een wonder 1 keer in de week dat meneer wat langer achter elkaar door slaapt maar dit gebeurt dus heeeeeel weinig.
Ik begrijp het niet??Lichamelijk ben ik doodop!Doe ik iets verkeerds??
Ik heb altijd de regel rust en regelmaat toegepast,laten huilen. om de 5 min gaan kijken etc etc etc
maar walou

Overdag kom k zeer moelijk aan dingen toe,meneertje is super hyperactief
is constand bezig met verschilldende dingen. kan absoluut niet eens 1 sec stil zitten.
soms doe ik niks aan het huishouden omdat het niet kan,niet alleen vanwege de moeheid
maar door zn gevaarlijke acties. ben ik bv aan het strijken gaat hij aan de strijktafel trekken, tv op de grond proberen te gooien, op tafels klimmen en willen springen
aan gordijnen en lamellen trekken,servies uit de kast halen,kleren uit de kast trekken etc etc.Kortom ik kan heelmoelijk iets doen.
Ik probeer consequent te zijn om hem duidelijk te maken dat het niet mag
maar dan gaat hij bv met zn hoofd tegen de muur bonken en huilen.
Volgens het cb en de kinderarts kunnen ze er niks mee.

Maar zusters is dit normaal??

shokran al vast!
Maar gayr inschallah

24-02-2010, 10:42


Dit klinkt niet helemaal normaal.

Vooral dat hij zo hyperactief is na zo weinig slapen.

Wat eet hij dagelijks? Eet hij gezond?

Of eet hij veel suikers?

Heb jij hem vroeger aangeleerd altijd opgetild te worden? Dus toen hij een baby was?

24-02-2010, 10:45

Citaat door Madame_Louisa:
Dit klinkt niet helemaal normaal.

Vooral dat hij zo hyperactief is na zo weinig slapen.

Wat eet hij dagelijks? Eet hij gezond?

Of eet hij veel suikers?

Heb jij hem vroeger aangeleerd altijd opgetild te worden? Dus toen hij een baby was?


salaam zuster, hij eet gevarieerd en zkers geen suiker

groetjes

24-02-2010, 10:47
dat hij zo vaak huilt lijkt alsof hij ergens last van heeft......dus pijn, daarom kan hij waarschijnlijk niet doorslapen.

je moet dus zien te vinden waar hij last van heeft, desnoods ga je naar een andere arts, medische ziekenhuis of zo, want je kind heeft zijn rust nodig.

wat betreft dat dat je niks kan doen in het huishouden heeft ook te maken met het feit dat hij zijn energie kwijt wil en dit niet kan en daarom op die manier reageert.

24-02-2010, 10:49



Citaat door Amoura:
dat hij zo vaak huilt lijkt alsof hij ergens last van heeft......dus pijn, daarom kan hij waarschijnlijk niet doorslapen.

je moet dus zien te vinden waar hij last van heeft, desnoods ga je naar een andere arts, medische ziekenhuis of zo, want je kind heeft zijn rust nodig.

wat betreft dat dat je niks kan doen in het huishouden heeft ook te maken met het feit dat hij zijn energie kwijt wil en dit niet kan en daarom op die manier reageert.


salaam zuster,heb ik geprobeerd maar ze zeggen dat er niks aan de hand is omdat hij goed groeit en dat hij te jong is voor onderzoeken.???
Hij heeft idd heeel veel energie

shokran zuster

24-02-2010, 10:50

Citaat door missmoslimaa02:
salaam zuster, hij eet gevarieerd en zkers geen suiker

groetjes


Dan denk ik dat hij ergens last van heeft.

Ik vind dat je echt moet aandringen bij je huisarts, en lekker dramatisch doen.

Bij mij heeft dat ook geholpen.

24-02-2010, 10:54

Citaat door missmoslimaa02:
salaam zuster,heb ik geprobeerd maar ze zeggen dat er niks aan de hand is omdat hij goed groeit en dat hij te jong is voor onderzoeken.???
Hij heeft idd heeel veel energie

shokran zuster


probeer elke dag met hem te wandelen, dus hij dat hij kan lopen en rennen ook al het koud is, zodra hij thuis is zal hij moe zijn en willen slapen of liggen en op die manier kan jij aan het huishouden beginnen.

24-02-2010, 11:03
kan het consultatiebureau niet met ideeen komen ?

misschien moet je overdag hem ook juist extra moe maken. praat met hem, breng mij dit, geef mij dat, laat hem rondlopen voor je.

ga naar de speeltuin en speel mee, maak hem moe.

misschien kun je op babyzwemmen met hem? ik kan me herinneren dat de mijne gelijk in de kinderwagen al vertrokken waren. die waren ook best hyper in het begin.

elke dag uitgebreid badderen voor het slapen gaan. goed insmeren met olie en inpakken.

24-02-2010, 11:03
Wat slecht van CB en van jouw huisarts dat ze niets onderzoeken en geen actie ondernemen. dit is slecht voor zowel jouw zoon als voor jou en ook voor het hele gezin. je zegt zelf al dat je 'op' bent.....het CB en/of je huisarts moeten dan toch in actie komen??

misschien heeft hij wel heel erg pijn, of is hij bang voor iets wat jij niet ziet, of is er toch iets mis met zijn voeding, je weet het niet, zo'n kleine kan nog neit praten. Wat doet het CB nou eigenlijk...?? beetje kindjes wegen en meten....? dat kunnen we thuis ook wel!!!

24-02-2010, 11:28
Is hij getest op allergieen? Is er gekeken naar zijn darmpjes? Bv. xxxxxakie, of een andere aandoening?
Veel sterkte ermee

24-02-2010, 12:05

Citaat door Casavie87:
Wat slecht van CB en van jouw huisarts dat ze niets onderzoeken en geen actie ondernemen. dit is slecht voor zowel jouw zoon als voor jou en ook voor het hele gezin. je zegt zelf al dat je 'op' bent.....het CB en/of je huisarts moeten dan toch in actie komen??

misschien heeft hij wel heel erg pijn, of is hij bang voor iets wat jij niet ziet, of is er toch iets mis met zijn voeding, je weet het niet, zo'n kleine kan nog neit praten. Wat doet het CB nou eigenlijk...?? beetje kindjes wegen en meten....? dat kunnen we thuis ook wel!!!


shokran zuster,idd ugty klinkt gek maar soms heb ik zoiets van ziet hij/voelt iets wat k niet zie??want hij wil wel slapen maar op een of andere manier werkt zn lichaampje niet mee, subhanallah!
Ik zet vaak koran thuis aan,ayat el koersie opzeggen etc etc

NOONa, we proberen hem ook zo veel mogelijk moe te maken maar dan nog
vecht hij tegen de slaap.Soms ben ik de hele dag alleen met hem bezig,naar buiten laten rennen.Het baat niet
Ik ben wel eens in het weekend bij mn ouders(wonen bijna 2 uur van me vandaan)
Ik kom uit groot gezin,iedereen is dan met hem bezig, hij maakt ze allemaal moe behalve zichzelf..

het cb en ziekenhuis zegt dat hij te jong is voor onderzoeken. hij heeft een allergie test gehad maar volgns hun is de test niet betrouwbaar bij kleine kinderen, men kan allergisch zijn ondanks dat de test aan geeft niet te zijn.
allah oe ahlem ben geen arts,
maar zijn er geen mama's die het het herkennen?of ben ik de enige?

waslaamoe 3alaikoem

24-02-2010, 12:10

Citaat door missmoslimaa02:
shokran zuster,idd ugty klinkt gek maar soms heb ik zoiets van ziet hij/voelt iets wat k niet zie??want hij wil wel slapen maar op een of andere manier werkt zn lichaampje niet mee, subhanallah!
Ik zet vaak koran thuis aan,ayat el koersie opzeggen etc etc

NOONa, we proberen hem ook zo veel mogelijk moe te maken maar dan nog
vecht hij tegen de slaap.Soms ben ik de hele dag alleen met hem bezig,naar buiten laten rennen.Het baat niet
Ik ben wel eens in het weekend bij mn ouders(wonen bijna 2 uur van me vandaan)
Ik kom uit groot gezin,iedereen is dan met hem bezig, hij maakt ze allemaal moe behalve zichzelf..

het cb en ziekenhuis zegt dat hij te jong is voor onderzoeken. hij heeft een allergie test gehad maar volgns hun is de test niet betrouwbaar bij kleine kinderen, men kan allergisch zijn ondanks dat de test aan geeft niet te zijn.
allah oe ahlem ben geen arts,
maar zijn er geen mama's die het het herkennen?of ben ik de enige?

waslaamoe 3alaikoem



ik heb het hamdolah niet, mijn dochtertje was toen ze nog heel jong was wel eens erg onrustig, maar dat was omdat ze heel erg last had van haar buikkrampjes, maar nu hamdolah gaat het heel goed. ze slaapt veel, ze word lachend wakker en gaan lachend slapen hamdolah. vrolijk kind.

je moet gewoon veel geduld hebben, en isncha llah gaat het vanzelf over. heb je het wel eens bije en andere arts geprobeerd?? vraag om een second opinion, misschien komt daar wel iets uit waar je mee kan.

24-02-2010, 12:24


Wat vervelend voor je meid, kan het geen adhd zijn misschien. Wat zegt het consultatie bureau, ze zullen het heus wel herkennen en er zullen genoeg kindjes zijn zoals jouw zoontje. Vraag hulp meid, heb je niemand bij je in de buurt die hem overdag een uurtje kan bezig houden zodat jij aan je rust komt?

24-02-2010, 12:31

Citaat door Casavie87:
ik heb het hamdolah niet, mijn dochtertje was toen ze nog heel jong was wel eens erg onrustig, maar dat was omdat ze heel erg last had van haar buikkrampjes, maar nu hamdolah gaat het heel goed. ze slaapt veel, ze word lachend wakker en gaan lachend slapen hamdolah. vrolijk kind.

je moet gewoon veel geduld hebben, en isncha llah gaat het vanzelf over. heb je het wel eens bije en andere arts geprobeerd?? vraag om een second opinion, misschien komt daar wel iets uit waar je mee kan.



Lieve zuster, elhamd dat je een vrolijk kind hebt
Natuurlijk heb ik sbar het is mn kind,en ondanks de problemen is het mn alles
maar mn lichaam raakt vermoeid,k doe alles met veel moeite omdat ik slaap tekort kom en de nodige rust.
En ook vind ik het sneu voor mn kleine, want die heeft zn rust ook nodig
maar gayr inschallah!! shokran!
ben ten einde raad waha

mama01. ik heb overal aangeklopt, cb, kinderarts zelfs opvoedcentrum!!
Osteophaat etc etc
keer op keer krijg k te horen dat hij goed groeit dus niks aan de hand.
En hij te jong is voor onderzoeken
Ik heb ook adhd naar voren gebracht bij het cb en de kinderarts
maar hij is er te jong voor om getest te worden
aangezien dit gedrag normaal kan zijn bij kleine kinderen
nee ik heb niemand in de buurt, sta er alleen voor
gayr inschallah

24-02-2010, 12:37
Moeilijk hoor
Ik zou al zeker een box in huis aanschaffen.

Pagina's : [1] 2