Bekijk volle/desktop versie : Ontsnapte vrouw groef maandenlang met lepel



24-02-2010, 10:04

Citaat door Truebeauty__:
BREDA - De vrouw die via een tunnel uit de gevangenis van Breda is ontsnapt, heeft maandenlang met een lepel ongestoord kunnen graven. In de tunnel werden waxinelichtjes en etensresten aangetroffen...

Alsof de gedetineerde vrouw een hoofdrol speelt in Prison Break kwam ze in de nacht van zaterdag op zondag ineens letterlijk onder de stoep vandaan om de benen te nemen.

De voortvluchtige zat samen met acht andere gedetineerden in de vrouwenafdeling. Toen gevangenispersoneel zondagochtend ontdekte dat er in plaats van negen nog acht vrouwen aanwezig waren, werd groot alarm geslagen. Intussen is er een landelijk opsporingsbevel uitgevaardigd. Volgens het Landelijk Parket zijn er in de gevangenis extra voorzorgsmaatregelen getroffen. "De vrouw groef een tunnel vanaf de binnenkant van de gevangenismuur naar buiten. Het gaat slechts om enkele meters", aldus een woordvoerder.

De ontsnapte vrouw, afkomstig uit het Limburgse Limbricht, zat een celstraf van acht jaar uit wegens een poging tot doodslag op een schoonzus, in augustus 2006. De vrouw zou wegens goed gedrag over ruim anderhalf jaar vrijkomen.

Justitie benadrukt dat de vrouw niet vuurgevaarlijk is of een bedreiging vormt voor de samenleving. De nationale recherche is gestart met een onderzoek.

Kelder
Op de plek waar de vrouw door de stoep naar boven kwam, zit in de muur van de gevangenis een luchtgat van wat een kelder lijkt te zijn. Een woordvoerder van justitie meldt in BN de Stem dat alle vrouwen in de nacht van de ontsnapping achter slot en grendel in hun cel zaten. Of dat betekent dat de vrouw via een luik in haar cel en via een daarachter gelegen kelder is ontsnapt, wil justitie niet bevestigen. Ook over een andere theorie, dat de vrouw via een vloerplaat in de keuken waar zij werkte zou zijn ontsnapt door van daaruit de tunnel te graven, wil Justitie niks zeggen.

Of de vrouw bij haar opmerkelijke ontsnapping van binnenuit of vanuit de buitenwereld hulp heeft gehad, is nog niet bekend.

BRON

Jeetje crimineeltje, het lijkt wel Hollywood.
.

24-02-2010, 10:06


Keukenprinses?

24-02-2010, 10:30
Hmmm dat zag ik een keer in een film,blijkbaar zij ook.

24-02-2010, 10:31
Ze mochten daar zeker elke donderdagavond naar Prinson Break kijken,
Stelletje dummies dat die medewerkers er niets van hebben gemerkt.

24-02-2010, 10:32


Ik vind haar wel enigszins slim.

24-02-2010, 10:41
Maar ze heeft niemand meegenomen he met die ontsnapping van haar,wat zullen haar celgenotes jaloers zijn...

24-02-2010, 10:54
respect!

als ze geen zware misdrijven heeft gepleegd vind ik dat ze vrijstelling verdiend

24-02-2010, 11:30
Een collega van mij had hier wel een leuke mening over.

Ontsnapt er een man uit de gevangenis dan is het eng, slecht etc.

Is het een vrouw dan is het een moordwijf, heeft ze lef, ze verdiend het etc.

24-02-2010, 11:31

Citaat door Truebeauty__:
Misschien waren die dik en pasten niet door haar tunnel.


Ik heb laatst Sonja Bakker gegeten, tenminste een gerecht van haar en ik proefde meteen dat er halfvolle room in zat. Mijn zus deed meteen toen ik dat na 1 hap opmerkte

24-02-2010, 11:34

Citaat door Rif_Guardian:
Laat haar toch. Ze heeft nog anderhalf jaar te gaan en is compleet ongevaarlijk.

Vul haar plek maar in, met andere gekken.Die bijv weerloze kindertjes mishandelen.

of wilders aanhangers

24-02-2010, 11:37
Daar heb ik grote respect voor Met een lepel nog wel, klasse!

24-02-2010, 11:39

Citaat door Moonboi:
Een collega van mij had hier wel een leuke mening over.

Ontsnapt er een man uit de gevangenis dan is het eng, slecht etc.

Is het een vrouw dan is het een moordwijf, heeft ze lef, ze verdiend het etc.



Oneerlijk allemaal he...

24-02-2010, 11:48


Dom van haar als ze nog maar anderhalf jaar te gaan had. En ze is veroordeeld voor poging tot doodslag op haar schoonzus, zo een lieverdjes is ze niet.