Bekijk volle/desktop versie : zwanger en contract loopt af.



Pagina's : [1] 2

23-02-2010, 12:13
Wie heeft dit meegemaakt??

Ik heb weleens gehoord dat je dan automatisch in de ziektewet komt en dan toch 100 procent kreeg uitbetaalt en dat dit na je zwangerschapsverlof overgaat op ww.

klopt dit?

23-02-2010, 12:14


Geen idee up voor jou, mss kan je dit aan jouw HR afdeling vragen

23-02-2010, 12:15

Citaat door stanga:
Geen idee up voor jou, mss kan je dit aan jouw HR afdeling vragen

dan weten ze meteen hoelaat het is

23-02-2010, 12:15
Waarom kom je dan in de zw en niet in de ww terecht als je contract afloopt?

Lijkt mij logischer dat je in de ww terecht komt en vervolgens (afhankelijk van hoe lang je zwanger bent en hoe lang je recht hebt op ww) via de ww met zwangerschapsverlof zoals je dat normaal zou zijn gegaan als je nog werkte.

23-02-2010, 12:19


Dan zou je toch echt eerst moeten ziekmelden.

Jij bedoeltm je komt in de ww terecht, dan krijg je een wazo, en dan moet je je in de wazo periode ziekmelden.

23-02-2010, 12:20

Citaat door maaltje:
Waarom kom je dan in de zw en niet in de ww terecht als je contract afloopt?

Lijkt mij logischer dat je in de ww terecht komt en vervolgens (afhankelijk van hoe lang je zwanger bent en hoe lang je recht hebt op ww) via de ww met zwangerschapsverlof zoals je dat normaal zou zijn gegaan als je nog werkte.



hmje zet me aan het denken. Geen flauw idee. Ik heb het er eigenlijk over als je hoogzwanger bent en je contract afloopt.

Mijn contract loopy namelijk af als ik 8 maanden zwanger ben. Dan kan je iegenlijk moeilijk nog solliciteren.

23-02-2010, 12:20

Citaat door BosseBol:
Dan zou je toch echt eerst moeten ziekmelden.

Jij bedoeltm je komt in de ww terecht, dan krijg je een wazo, en dan moet je je in de wazo periode ziekmelden.

Heb jij dit meegeaakt?

23-02-2010, 12:22
Ik heb gewerkt tot 34weken, kreeg toen de wazo.

Ik zou me eerder ziekmelden. Dan kom je in de zw, daarna de wazo en als je je in de wazo na de bevalling weer zielmeld krijg je weer de zw maar wel 100%

23-02-2010, 12:27

Citaat door BosseBol:
Ik heb gewerkt tot 34weken, kreeg toen de wazo.

Ik zou me eerder ziekmelden. Dan kom je in de zw, daarna de wazo en als je je in de wazo na de bevalling weer zielmeld krijg je weer de zw maar wel 100%

ik ga je pmen.

23-02-2010, 12:27
Je hebt dan recht op ww:

Zie hier:
WW-uitkering
Loopt uw contract af tijdens de zwangerschap, dan kunt u een WW-uitkering aanvragen. U heeft in dat geval recht op ziekengeld in verband met de bevalling. Geef de zwangerschapsverklaring hiervoor zelf af bij de uitvoeringsinstelling.

Link: http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

23-02-2010, 12:28
ja maar je ziekmelding moet wel met je bevalling te maken hebben anders krijg je gewoon ziektewetuitkering dat is 70 procent.als je ziek ben door bevalling dan krijgt je 100 %. De UWV beoordeeld of je ziekte komt door bevalling of niet. ww uitekring is trouwens ook 70procent.

23-02-2010, 12:34

Citaat door berkania_lady:
ja maar je ziekmelding moet wel met je bevalling te maken hebben anders krijg je gewoon ziektewetuitkering dat is 70 procent.als je ziek ben door bevalling dan krijgt je 100 %. De UWV beoordeeld of je ziekte komt door bevalling of niet. ww uitekring is trouwens ook 70procent.

heb je dit zelf meegemaakt?

23-02-2010, 12:47



Citaat door fatna:
heb je dit zelf meegemaakt?

`

ikben ziek`, maar uwv heeft besloten dat het niet door bevalling komt. Dus weer terug na werkgever. maar zolang je contract loopt krijg je 100 %.

23-02-2010, 14:02
en als je contract verloopt een maand NA de bevalling..??

23-02-2010, 14:10
wanneer je zwanger bent en je contract loopt af dan kun je in de ww terecht komen, hangt wel vanaf hoeveel weken je gewerkt hebt.
Meeste mensen melden zich daarvoor ziek en komen zo de ziektewet in en daar krijg je 100% uitbetaald.
Dus in jou geval kan je even naar de huisarts gaan en zeggen dat je overspannen bent dan sta je sterk in je ziektewet aanvraag.

Pagina's : [1] 2