Bekijk volle/desktop versie : Marokaans/nederlandse bruiloft?



Pagina's : [1] 2

23-02-2010, 09:46
Wie heeft hier ervaring meer??? En hoe hebben jullie dat gedaan in de zin
kwa eten en toch ook voor de nederlandse kant het een beetje te combineren.

23-02-2010, 09:51


ikke, maar de bruiloft is pas op 5 juni.
Wij hebben hoofdzakelijk marokkans gedaan omdat dat toch leuker is. Het eten is lekkerder etc.
Wat wij wel doen op z'n "nederlands" is die dag trouwen en een receptie houden. En op het feest draaien we tussendoor ook andere soorten muziek. Verder niet echt veel anders.

23-02-2010, 09:53
Ik heb pas nog een marokkaans/nederlandse bruiloft gehad in de familie. Het was apart. De nl vrouwen zaten bij elkaar aan de tafel en het bruidje ging bij hun eten. Ook de moeder van haar. Qua eten was het standaard. Geen veranderingen verder. De Nederlandse kant deed gezellig mee. Van te voren hadden we ze een beetje ingelicht hoe het gaat bij ons.
Bij de mannen precies hetzelfde, hoorde ik later.

Wel hebben we ook Nederlandse muziek laten draaien en erop gedanst. Zo deed iedereen mee!


Zo wil ik het inchallah ook doen.

23-02-2010, 10:01
Klinkt wel heel goed.... Vind het zo spannend en wil dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft. Ik wil het ook meer marokaans doen kwa kleding en gewoon volgens het geloof en cultuur en het eten enzo maar denk dat vele nederlanders het raar vinden om met hun handen te eten of met z'n allen uit een schaal te eten etc. vooral als er een paar een beetje "bekakt" zijn. Wat was jullie ervaring?

23-02-2010, 10:06



Citaat door volvraagtekens:
Klinkt wel heel goed.... Vind het zo spannend en wil dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft. Ik wil het ook meer marokaans doen kwa kleding en gewoon volgens het geloof en cultuur en het eten enzo maar denk dat vele nederlanders het raar vinden om met hun handen te eten of met z'n allen uit een schaal te eten etc. vooral als er een paar een beetje "bekakt" zijn. Wat was jullie ervaring?





miss stomme vraag, maar trouw je met een Nederlander?

Verder heb k er geen ervaring mee. Toen mijn zus trouwde met een bekeerde Nederlander hebben we t heel islamitisch gedaan. Na het tekenen van de papieren een klein etentje met zijn familie bij ons thuis. Maar dat was zo omdat beide geen bruiloft wilden.

23-02-2010, 10:12

Citaat door volvraagtekens:
Klinkt wel heel goed.... Vind het zo spannend en wil dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft. Ik wil het ook meer marokaans doen kwa kleding en gewoon volgens het geloof en cultuur en het eten enzo maar denk dat vele nederlanders het raar vinden om met hun handen te eten of met z'n allen uit een schaal te eten etc. vooral als er een paar een beetje "bekakt" zijn. Wat was jullie ervaring?



Ze moeten zich maar aanpassen vind ik maar
En ze hebben een bord en mes en vork dus ze hoeven niet met handen te eten als ze dat niet willen.
Maar maak je geen zorgen, nederlanders zijn daar makkelijk in hoor, ze vinden het alleen maar leuk.

23-02-2010, 10:16

Citaat door aardbeitje_23:
Ze moeten zich maar aanpassen vind ik maar
En ze hebben een bord en mes en vork dus ze hoeven niet met handen te eten als ze dat niet willen.
Maar maak je geen zorgen, nederlanders zijn daar makkelijk in hoor, ze vinden het alleen maar leuk.



Ja dat is ook zo

23-02-2010, 10:17

Citaat door aardbeitje_23:
ikke, maar de bruiloft is pas op 5 juni.
Wij hebben hoofdzakelijk marokkans gedaan omdat dat toch leuker is. Het eten is lekkerder etc.
Wat wij wel doen op z'n "nederlands" is die dag trouwen en een receptie houden. En op het feest draaien we tussendoor ook andere soorten muziek. Verder niet echt veel anders.



Inshallah meid!!! Heel veel geluk samen.....

23-02-2010, 10:25

Citaat door volvraagtekens:
Inshallah meid!!! Heel veel geluk samen.....



Dank je lief!
Jij ook

Wanneer trouw je?

23-02-2010, 10:27

Citaat door aardbeitje_23:
Dank je lief!
Jij ook

Wanneer trouw je?


Geen dank

Inshallah over twee maandjes ofzo.

23-02-2010, 10:28
trouwen jullie met een nederlandse man dan ?

23-02-2010, 10:29

Citaat door _Scarlet_:
trouwen jullie met een nederlandse man dan ?



Niks mis mee toch?

23-02-2010, 10:30



Citaat door Samawa.:
Niks mis mee toch?


Nee als hij moslim is zeker niet maar ik ben gewoon een nl moslima en inshallah mijn toekomstige is gewoon marokaans

23-02-2010, 10:34

Citaat door volvraagtekens:
Nee als hij moslim is zeker niet maar ik ben gewoon een nl moslima en inshallah mijn toekomstige is gewoon marokaans



InchaAllaah meid!

23-02-2010, 10:39

Citaat door _Scarlet_:
trouwen jullie met een nederlandse man dan ?



Ja de mijne is bekeerd tot de islam elhamdoulilah

Pagina's : [1] 2