Bekijk volle/desktop versie : stress tijdens zwangerschap eerste maanden



22-02-2010, 12:57
haloo dames,

wie kan me adviseren hoe ik het beste bij me dokter kn aangeven dat t werk me helemaal op maakt!

k ben momenteel 10 weke zwanger en erg misselijk en moet continue naar de wc. Als k uitgerust ben heb k geen last van deze kwalen. Maar als k ga werken ben k aan t einde van de dag zo dood! Dat k niks binnen hou', nie kan slaprn rn me erg over vermoeid voel. K krijg soms zelf van die aanvalle dat k in ene erg bibber etc...
wie weet hoe k t beste dit kan verwoorde en dat k serieus wordt genome..

22-02-2010, 13:08


hey schat,

. wat ik zou doen is gewoon uitleggen ik ben zwanger, en heb hier ....en hier... last van als ik werk, en na een paar dagen rust heb ik er geen last van, kan het door de zwangerschap veroorzaakt zijn.waarom heb ik er last van? is het werk te veel voor me? of is het normaal dat waneer je zwanger bent je het werk niet meer aankan?
heb ik misschien extra vitamines nodig.

ik merk dat je bezorgd bent over je gezondheid en je wilt erachter komen , waardooor je je zo voelt. en als de huisarts je medicijenen geeft of wat dan ook en het helpt niet moet je weer naar hem toe gaan. tot je insha aalllah beter voelt.

zelf moet je ook aangeven op je werk dat je je niet goed voelt. misschien kunnen ze je andere werkzaamheden geven, totdat je je weer lekker voelt.

allah ie shafiek lieverd.

22-02-2010, 13:11
vertel gewoon dat je je zo ziek voelt dat je niet meer kunt functioneren op je werk en prive

niet kunt eten, moet overgeven enz enz.

waarschijnlijk schrijft hij emesafene voor, verkrijgbaar in tlablet of zetpil

sowieso raad ik je aan om een multi voor zwangeren te slikken...merk maakt niets uit

22-02-2010, 13:13
Ik heb hetzelfde. Op mijn werk geef ik soms 7 uur achterelkaar les aan verschillende klassen. Ik ben dan doodop en als ik thuis kom kruip ik meteen mijn bed in. Het is zo erg dat ik nergens aan toe kom qua nakijken en lessen voorbereiden.

Maar ik wil ook weer niet eerder dan 3 maanden aangeven dat ik zwanger ben. Dus ff flink doorbijten. ergste is nog dat ik om 7 uur de deur uit moet en de hele tijd loop te gapen als ik daar ben.

22-02-2010, 13:16


gewoon aangeven, meiden jullie moeten nog maanden en willen er nu al mee ophouden? je moet wel doorzetten hoor...anders zet de werkgever je vast wel aan de kant, dan zoeken ze naar een reden...dit komt me bekend voor