Bekijk volle/desktop versie : Het bespotten van de Soennah



Pagina's : [1] 2 3

21-02-2010, 15:23
Het bespotten van de Soennah

Vraag:

Wat is de regelgeving omtrent het bespotten van de baard, korte kleding en andere aspecten van de Soennah? Wat is uw mening over degenen die beweren dat het geloof zich enkel in het hart bevindt?

Antwoord:

Alle lof zij Allah.

De spot drijven met de baard of kleding waarvan de lengte overeenkomt met de Soennah of de spot drijven met andere aspecten van de Soennah maakt een persoon ongelovig. Dit indien hij weet dat dit van de Soennah is. Diegene is namelijk spot aan het drijven met de woorden en daden van de Profeet (vrede zij met hem). In dat geval streeft hij de Profeet tegen en maakt hij zijn soenah belachelijk. Degene die de Soennah belachelijk maakt en bewust de spot drijft met de bewezen Soennah, is geen moslim. Allah zegt:

“Waren jullie de spot aan het drijven met Allah en Zijn Tekenen en Zijn Boodschapper?” Verontschuldigt jullie maar niet. Voorzeker, jullie zijn ongelovig geworden nadat jullie gelovig waren.”
(Soerat at-Tawbah: 65-66)

Als een persoon wordt uitgenodigd naar Islamitische regelgeving en vervolgens aangeeft dat godsvrucht zich enkel in het hart bevindt en deze regelgeving niet naleeft, dan is hij een verschrikkelijke leugenaar. Het geloof behelst namelijk zowel woorden als daden en dus niet enkel het hart. Dat het geloof enkel het hart behelst komt overeen met de woorden van de verdorven, afgedwaalde Moerdji’a. Deze groepering beperkt het geloof tot het hart en sluit daarbij uiterlijke daden uit. Echter, als het hart zuiver en gevuld is met geloof dan zal dit blijken uit zijn daden. De profeet heeft gezegd: “En waarlijk, in het lichaam bevindt zich een Moedghah (een vleesklomp). Als deze goed is, dan is het hele lichaam goed en als deze verdorven is, dan is het hele lichaam verdorven. En werkelijk, dit is het hart.”
(al-Boekhaari en Moeslim)

Ook heeft hij gezegd: “Allah kijkt niet naar iemands uiterlijk of bezit, hij kijkt echter naar jullie harten en daden.”
(Moeslim)

In ieder geval, de woorden van degenen die zo koppig zijn en weigeren om de waarheid te volgen en de islamitische regels na te leven, is een teken van zwakte in hun geloof. Zij willen hiermee degenen tegenwerken die hen adviseren en uitnodigen naar de Islam.

Sheikh Mohammed Saalih al-Moenadjid

21-02-2010, 15:25


Wayooo...helemaal ongelovig??
das zwaar..

21-02-2010, 15:28

Citaat door DubbelZijdig:
Wayooo...helemaal ongelovig??
das zwaar..



Dit indien hij weet dat het van de soennah is!

21-02-2010, 15:30

Citaat door Tangerino:
Dit indien hij weet dat het van de soennah is!


Ja begrijp ik..

21-02-2010, 15:33



Citaat door DubbelZijdig:
Ja begrijp ik..


Nou als je dat weet dan spot je met Allah swt en Zijn profeet! Niet echt een kenmerk van een gelovige.

21-02-2010, 15:42

Citaat door Tangerino:
Nou als je dat weet dan spot je met Allah swt en Zijn profeet! Niet echt een kenmerk van een gelovige.


Nou ik bespot eerder de kinderen die dat doen dan de soenna.
Kan me soms mateloos irriteren aan zulke mensen..het eerste wat ze doen als ze gaan praktiseren is een baard laten staan en een broek boven de enkels dragen.

21-02-2010, 15:45

Citaat door DubbelZijdig:
Nou ik bespot eerder de kinderen die dat doen dan de soenna.
Kan me soms mateloos irriteren aan zulke mensen..het eerste wat ze doen als ze gaan praktiseren is een baard laten staan en een broek boven de enkels dragen.
Is een verplichting voor iedere man! dus lijkt het me handig dat wanneer je praktiseert eerst naar de verplichtingen kijkt voor zowel de innerlijke als de uiterlijke daden.

21-02-2010, 15:52

Citaat door DubbelZijdig:
Nou ik bespot eerder de kinderen die dat doen dan de soenna.
Kan me soms mateloos irriteren aan zulke mensen..het eerste wat ze doen als ze gaan praktiseren is een baard laten staan en een broek boven de enkels dragen.
dan irriteer je je aan de profeet vrede zij met hem aangezien hij een baard liet en kleren tot zen enkel droeg en zijn volgelingen opdroeg hetzelfde te doen.

21-02-2010, 15:56
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk!! En op vrijdag met je vriendin naar moskee..want je gaat toch met haar trouwen.
Maar goed..jullie begrijpen mij toch niet..

21-02-2010, 16:30

Citaat door alpha_girl:
Beplak je ogen met dubbelzijdig plakband.


Doe normaal wil je..dit is een serieuze topic..

21-02-2010, 16:38

Citaat door alpha_girl:
Tja, dat is jammer...


Wat voor jou normaal is, hoeft voor mij niet normaal te zijn en andersom ook.


Raar kind..

21-02-2010, 16:40
Forqaan wil je online komen?

21-02-2010, 16:41



Citaat door Tangerino:
Is een verplichting voor iedere man! dus lijkt het me handig dat wanneer je praktiseert eerst naar de verplichtingen kijkt voor zowel de innerlijke als de uiterlijke daden.



en hoe zit t met AL die moslim over de hele wereld zonder baard??

21-02-2010, 16:42

Citaat door Tangerino:
.

Ik begrijp je punt. Ik zal mijn reacties wel verwijderen.

21-02-2010, 16:43

Citaat door Oum_Abdelbaqi:
.




Blijf dua doen en inshaa Allaah zal hij binnenkort zijn baard laten.

Pagina's : [1] 2 3