Bekijk volle/desktop versie : Eerlijk duurt het langst?



Pagina's : [1] 2

01-07-2004, 12:27
Mijn situatie:

Ik ben nu al een tijdje verloofd met een schat van een jongen, we zijn echt gek op elkaar en we hopen incha3lah volgend jaar te trouwen...

Maar omdat we in het begin van onze relatie nogal wat problemen hadden, hebben we nooit gepraat over ons verleden... Om uit die problemen te geraken hebben we vooral veel over de toekomst gepraat... En hij heeft dus nooit gevraagd of ik relaties heb gehad en ik hem ook niet...
Waarom weet ik eigenlijk niet..
Langs mijn kant weet ik dat ik het eigenlijk niet wil weten en het kan me niet schelen of hij andere meisjes heeft gehad, ik weet dat hij van me houdt en dat ik alles voor hem beteken... (hij is een goede moslim, ik ben ervan overtuigd dat als hij al eens een vriendin of 2 heeft gehad, dat het niet ver is gegaan)

Maar ik zit er wel mee in dat hij me nooit gevraagd heeft over mijn verleden, en ik heb nogal wat dingen gedaan waar ik spijt van heb,... Ik ben nooit verliefd geweest op een ander, maar een afspraakje, iets gaan drinken, telefoneren, sms'en, emailen, zelfs fysisch contact, dat allemaal wel... Alhoewel het nooit langer heeft geduurd dan een paar weken;
Ik ben nog maagd, zo dom was ik nu ook weer niet,
maar nu vraag ik mij af? Moet ik het hem vertellen? Ik heb het gevoel dat ik het veel eerder had moeten doen, dan had hij het misschien nog kunnen begrijpen, ...
Dat niet alleen, soms voelt hij zich zo onzeker over zichzelf, vooral als er andere jongens in de buurt zijn, ik moet hem telkens overtuigen dat hij de man van mijn leven is, dat andere mensen echt geen betekenis hebben voor mij, en nu ben ik bang dat als ik hem vertel dat ik bijvoorbeeld al eens gezoend heb, hij zich helemaal gaat schuilen in zijn onzekerheid... En dat is het echt niet waard!
Ik ben altijd heel eerlijk met hem geweest, soms hebben we wel eens ruzie omdàt je soms dingen hoort die je niet wilt horen, maar we geraken er altijd wel uit, we hebben altijd begrip voor elkaar kunnen opbrengen, maar dit is iets groots!

Zijn er meisjes die zich in dezelfde situatie bevinden/bevonden?
Wat denken jullie? Vertellen of niet?

Ik denk wel dat hij het mij uiteindelijk zou vergeven, tenslotte, het gebeurde allemaal voor wij samen waren, ik heb hem nooit bedrogen of zo, maar of hij het kan begrijpen! Ik wil niet dat hij maanden kwaad is op mij voor zoiets doms! Achteraf gezien heb ik er natuurlijk spijt van, maar ja, ik kon toch niet weten dat híj de ware zou zijn...

Alvast bedankt!

01-07-2004, 12:37


je vraagt meisje om advies, maar als jongen wil ik toch mijn mening geven.

ervan uitgaand dat je verloofde dezelfde maat schoenen heeft als ik, en ik dus plaats mag nemen in zijn schoenen.,
dan zou ik van jou verwachten, ofwillen verwachten (achteraf he)

dat jij me uitnodigt voor een gesprek, waar in we het over van alles en nog wat gaan hebben, en waar jij de kans moet grijpen om deze kwestie aan de kaak te stellen.
waarna ik er geen moeite mee zou hebben.
doe jij dit niet, dan weet ik het niet en leven we verder gelukkig en zo, maar jij zal er aan lijden...., en dat zal steeds terugkomen in je, enhoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om erover te beginnen..
en als goed moslim, weet ik dat een mens en fouten maken samen gaan, en dat god vergeeft, waarom zou ik niet vergeven..

Wa slaam,
en ik ganrandeer je nu alvast een geweldig trouwfeest volgend jaar. (insha allah)

01-07-2004, 12:42
Als je niet eerlijk bent tegen over elkaar dan heb je helemaaal niks
geloof me maar
Ik persoonlijk zou het meer op prijs stellen als ze het mij verteld en daardoor zou ik haar nog meer gaan waarderen omdat ze eerlijk is en omdat ze het durft te vertellen en dan zou het voor mij betekenen als jongen dat ze echt van me houdt daarom vertelt men zoiets die je eigenlijk niet zou willen vertellen.
zoiets vertel je toch niet aan iemand die helemaal niks voor je betekent?!
en ja als hij een redelijke gelovige man is dan zou hij het zeker begrijpen
en sucees verder meid en hoop inshallah dat allah je van die last verlost
Hoe dan ook je zou er altijd mee blijven lopen ,
en wat is het beter nu zeggen of pas als je getrouwd bent?
dan zou ik zelf kunnen denken dat er meer aan de hand was dat je het heel laat vertelt!!!

01-07-2004, 12:51

Citaat:
Origineel gepost door Lallatkoum
Ik heb je ge-pm-d. Vind het een beetje moeilijk om er in het openbaar op te reageren maar ik kan je zeker wel helpen.

Gegroet
Mogen we ook lering trekken uit jou ervaringen.
jou posting is wel openbaar maar wel anoniem..
dus 1-1=0

01-07-2004, 12:53


Dus de mannen vinden dat ik het zou vertellen!
Om eerlijk te zijn denk ik ook dat dat het beste is, maar ik durf eigenlijk niet zo goed! Hoe begin je 't best over zoiets?
En hoe weet je dat hij het me echt zal vergeven? Misschien zal hij er telkens over beginnen als we ruzie hebben, ...
Ik wil niet dat zijn liefde voor mij vermindert voor zoiets stoms!

01-07-2004, 13:05
Salaam zinabo,

Het lijkt erop dat het je dwars zit, anders had je namelijk nooit deze
topic geopend.

Je kunt het van 2 kanten bekijken:

1. Je verloofde is best onzeker over zichzelf heb ik begrepen, maar zou het hem niet NOG MEER onzekerder maken omdat jij het achter hebt gehouden dat je weleens hebt gezoend?? Als het toch iets kleins was, waarom heb je het dan gewoon niet gezegd, denkt je onzekere verloofde dan.

2. Je hebt het niet verteld omdat het niet eens bij je opkwam om het te vertellen, OMDAT het toch niks betekende. Dat kun je zo uitleggen aan je verloofde ALS het echt zo is, want anders begin je je huwelijk met een leugen.

Over het beginnen met je huwelijk gesproken, als JIJ je er niet goed bij voelt omdat je niet echt ALLES hebt verteld, hoe wil je dan gelukkig je huwelijk binnentreden, het beste zou je eerlijk zijn en hem uitleggen dat het je dwars zat en dat het niks betekende.<--Mijn mening, verder moet je zelf kijken van welke kant JIJ het bekijkt.....

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben,
Ma3a salama,
Najlae

01-07-2004, 13:27
Ja inderdaad ik zit ermee in. Ik vind dat je in een huwelijk eerlijk moet zijn met elkaar, en je moet elkaar nemen met alle positieve en negatieve punten.
Had hij gevraagd of ik vriendjes heb gehad dan had ik zonder twijfel heel eerlijk geantwoord. In het begin vroeg hij wel eens voor de grap met hoeveel andere jongens ik praatte en dan antwoordde ik "4 of 5, maar jij bent mijn favoriet" en dan al was hij beledigdj terwijl hij goed wist dat het een grapje was!
We zouden eens een tête à tête moeten hebben: "lieverd, schatje, ik zie je graag, maar er is iets dat ik je moet vertellen, je weet dat ik nooit tegen je gelogen heb, maar er is iets dat ik je nooit verteld hebt omdat het in mijn ogen onbelangrijk was, maar ik vind toch dat je het moet weten: er zijn namelijk andere jongens in mijn leven geweest, nooit lang, nooit intens, niet eens belangrijk, maar ik wil eerlijk met je zijn, je moet dit weten ..."
Pfff, moest hij afkomen met zo'n mededeling zou ik kwaad zijn omdat hij het me niet eerder heeft verteld! Want dan zou ik net denken dat hij het verborgen heeft al die tijd en niet zonder redenen!
Gewoon bijten op de zure appel en doorkauwen en doorslikken en dan zuur gezicht trekken en mond spoelen?
Neen het komt wel goed, hij ziet me graag, en zo ziet hij dat ik toch niet zo perfect ben als hij dacht maar uiteindelijk leert een mens uit zijn fouten he?

Bedankt voor jullie mening!
I appreciate it!

01-07-2004, 13:36
ja die preek die je net gaf, die vind ik echt goed!!
als je het zo tegen hem zegt dan heb je alles in een keer gezegd!!

maar ten slotte gaat het hier om JOU mening en niet die van mij dus...ik wens je heel veen suc6 en niet blijven piekeren maar gewoon DOEN en ik weet zeker dat als je het hebt gezegd dat je dan denkt:''waarom heb ik het niet eerder verteld??''

Nou ik ga maar eens,
ma3a salama
xx Najlae

01-07-2004, 13:54

Citaat:
Origineel gepost door VUILNISBAK
Verloven en trouwen is vooruit kijken en niet achteruit. Ik vind het goed van jullie dat jullie het niet over het verleden hebben gehad. Daar hebben jullie beide niks aan. Jullie weten beide nu wat jullie aan elkaar hebben, het gaat goed, waarom zou je dan het verleden erbij gaan halen? Dat heeft geen zin. Zoals ik al zei, het schiet niet op om dingen erbij te halen uit het verleden waar je toch niks aan hebt in de toekomst. De fouten die jij en hij gemaakt hebben, daar zul je later wel op worden beoordeeld door iemand die daar het recht toe heeft!
Hey, waarom zeg je dat nou? Iedereen vond dat ik het moest vertellen, dan kom jij met het tegendeel dat ook logisch klinkt!
Het is waar, als ik hem niks vertel dan doe ik hem geen pijn, dan lieg ik niet tegen hem, en tenslotte, het gebeurde allemaal toen we nog niet samen waren! Het stelde niets voor...

Bedankt hoor , nu begin ik weer te twijfelen!

01-07-2004, 14:03
Goed, ik ga er nog eens goed over nadenken!
Toch bedankt allemaal, ik hoop gewoon dat ik de goede beslissing neem!


01-07-2004, 14:03

Citaat:
Origineel gepost door zinabo
Mijn situatie:

Ik ben nu al een tijdje verloofd met een schat van een jongen, we zijn echt gek op elkaar en we hopen incha3lah volgend jaar te trouwen...

Maar omdat we in het begin van onze relatie nogal wat problemen hadden, hebben we nooit gepraat over ons verleden... Om uit die problemen te geraken hebben we vooral veel over de toekomst gepraat... En hij heeft dus nooit gevraagd of ik relaties heb gehad en ik hem ook niet...
Waarom weet ik eigenlijk niet..
Langs mijn kant weet ik dat ik het eigenlijk niet wil weten en het kan me niet schelen of hij andere meisjes heeft gehad, ik weet dat hij van me houdt en dat ik alles voor hem beteken... (hij is een goede moslim, ik ben ervan overtuigd dat als hij al eens een vriendin of 2 heeft gehad, dat het niet ver is gegaan)

Maar ik zit er wel mee in dat hij me nooit gevraagd heeft over mijn verleden, en ik heb nogal wat dingen gedaan waar ik spijt van heb,... Ik ben nooit verliefd geweest op een ander, maar een afspraakje, iets gaan drinken, telefoneren, sms'en, emailen, zelfs fysisch contact, dat allemaal wel... Alhoewel het nooit langer heeft geduurd dan een paar weken;
Ik ben nog maagd, zo dom was ik nu ook weer niet,
maar nu vraag ik mij af? Moet ik het hem vertellen? Ik heb het gevoel dat ik het veel eerder had moeten doen, dan had hij het misschien nog kunnen begrijpen, ...
Dat niet alleen, soms voelt hij zich zo onzeker over zichzelf, vooral als er andere jongens in de buurt zijn, ik moet hem telkens overtuigen dat hij de man van mijn leven is, dat andere mensen echt geen betekenis hebben voor mij, en nu ben ik bang dat als ik hem vertel dat ik bijvoorbeeld al eens gezoend heb, hij zich helemaal gaat schuilen in zijn onzekerheid... En dat is het echt niet waard!
Ik ben altijd heel eerlijk met hem geweest, soms hebben we wel eens ruzie omdàt je soms dingen hoort die je niet wilt horen, maar we geraken er altijd wel uit, we hebben altijd begrip voor elkaar kunnen opbrengen, maar dit is iets groots!

Zijn er meisjes die zich in dezelfde situatie bevinden/bevonden?
Wat denken jullie? Vertellen of niet?

Ik denk wel dat hij het mij uiteindelijk zou vergeven, tenslotte, het gebeurde allemaal voor wij samen waren, ik heb hem nooit bedrogen of zo, maar of hij het kan begrijpen! Ik wil niet dat hij maanden kwaad is op mij voor zoiets doms! Achteraf gezien heb ik er natuurlijk spijt van, maar ja, ik kon toch niet weten dat h&iacute;j de ware zou zijn...

Alvast bedankt!
Salaam weer,

misschien heb ik een tip voor jou, misschien kan het wel helpen en of je aan het denken zet:

Je moet je de volgende vraag gaan stellen:

Wat als hij jou verloofde ooit er achter komt voordat je het hem zelf verteld?van iemand anders?

Heb je einige Idee hoe erg dat is??? en stel jij staat in zn schoenen en je hoort van iemand anders over zijn verleden hoe zal jij het vinden??
Als je het mij vraagt een ding is in dit geval zeker:

Hoe sneller Hoe beter en hoe langzamer hoe Moeilijker !!
Wees eerlijk en vertelt hem en zoals je zelf zei: Eerlijk duurt het langst .
maar wacht niet te lang.

en hoop dat je een goede keus maakt en inshallah voor je eerlijkheid zal je allah je belonen met jou verloofde en een gelukkige leven inshallah samen .
Veel succes

01-07-2004, 14:38
dit is effe wat anders, maar wil het toch kwijt..

dit is de eerste topic die ik tref, waar het van top tot teen serieus aan toegaat.
komt het doordat we ouder en wijzer worden, of komt het door dat die kleintjes die de boel verzieken door hun ouders mee zijn genomen naar hun moederland.

dit wou kwijt, en sorry dat ik hiermee .............................................

01-07-2004, 14:54


Salaam

Hierbij wil ik ook mijn mening geven over het onderwerp wat je aangekaart hebt betreft je situatie.

Ieder individue is anders, het feit dat je het niet over het verleden hebt, betekent voor mij dat het een afgesloten hoofdstuk is. Je gaf zelf aan dat jullie beide ver in de toekomst denken en niet achteruit. Zo hoort het ook te zijn.
Maar een punt die ik graag zou willen aankaarten en wat ik zelf belangrijk vind is dat het uit het hart moet komen dat je daar spijt van hebt. Ook moet je vergiffenis tonen aan allah . Als je zelf god om vergiffenis vraagt en zelf erg spijtig bent over wat je hebt gedaan, dan vind ik zelf dat het niet nodig is om het aan je vriend te vertellen.
Er zijn geheimen die je voor jezelf kunt bewaren, en hij net zo goed. En wat verleden tijd is , is verleden tijd.
Nogmaals het is maar een mening van mij, de beslissing ligt aan jou en jij bent de enige die weet hoe je man of vriend in elkaar zit.
Dus als je misschien niet weet hoe je vriend zal reageren, kun je het hem vertellen als een soort verhaaltje van een van je vriendinnen die daar mee zit en zo zul je ook te weten komen hoe hij daar overdenkt. Wel heb je dan twee vliegen in een klap, namelijk zal hij voor zijn mening uitkomen en als hij dat niet erg vindt zou je kunnen zeggen dat jij diegene was die dat overkomen is. En hierbij zul je gelijk weten of hij ook meent wat hij gezegd heeft
In ieder geval hopen dat je de goede beslissing kan nemen, en nogmaals richt je eerst tot allah en vraag hem vergiffenis en inscha allah zou je daar ook zeker daden mee verdienen en zal het een lichte last voor je zijn.

01-07-2004, 15:05

Citaat:
Origineel gepost door zinabo
Mijn situatie:

Ik ben nu al een tijdje verloofd met een schat van een jongen, we zijn echt gek op elkaar en we hopen incha3lah volgend jaar te trouwen...

Maar omdat we in het begin van onze relatie nogal wat problemen hadden, hebben we nooit gepraat over ons verleden... Om uit die problemen te geraken hebben we vooral veel over de toekomst gepraat... En hij heeft dus nooit gevraagd of ik relaties heb gehad en ik hem ook niet...
Waarom weet ik eigenlijk niet..
Langs mijn kant weet ik dat ik het eigenlijk niet wil weten en het kan me niet schelen of hij andere meisjes heeft gehad, ik weet dat hij van me houdt en dat ik alles voor hem beteken... (hij is een goede moslim, ik ben ervan overtuigd dat als hij al eens een vriendin of 2 heeft gehad, dat het niet ver is gegaan)

Maar ik zit er wel mee in dat hij me nooit gevraagd heeft over mijn verleden, en ik heb nogal wat dingen gedaan waar ik spijt van heb,... Ik ben nooit verliefd geweest op een ander, maar een afspraakje, iets gaan drinken, telefoneren, sms'en, emailen, zelfs fysisch contact, dat allemaal wel... Alhoewel het nooit langer heeft geduurd dan een paar weken;
Ik ben nog maagd, zo dom was ik nu ook weer niet,
maar nu vraag ik mij af? Moet ik het hem vertellen? Ik heb het gevoel dat ik het veel eerder had moeten doen, dan had hij het misschien nog kunnen begrijpen, ...
Dat niet alleen, soms voelt hij zich zo onzeker over zichzelf, vooral als er andere jongens in de buurt zijn, ik moet hem telkens overtuigen dat hij de man van mijn leven is, dat andere mensen echt geen betekenis hebben voor mij, en nu ben ik bang dat als ik hem vertel dat ik bijvoorbeeld al eens gezoend heb, hij zich helemaal gaat schuilen in zijn onzekerheid... En dat is het echt niet waard!
Ik ben altijd heel eerlijk met hem geweest, soms hebben we wel eens ruzie omdàt je soms dingen hoort die je niet wilt horen, maar we geraken er altijd wel uit, we hebben altijd begrip voor elkaar kunnen opbrengen, maar dit is iets groots!

Zijn er meisjes die zich in dezelfde situatie bevinden/bevonden?
Wat denken jullie? Vertellen of niet?

Ik denk wel dat hij het mij uiteindelijk zou vergeven, tenslotte, het gebeurde allemaal voor wij samen waren, ik heb hem nooit bedrogen of zo, maar of hij het kan begrijpen! Ik wil niet dat hij maanden kwaad is op mij voor zoiets doms! Achteraf gezien heb ik er natuurlijk spijt van, maar ja, ik kon toch niet weten dat h&iacute;j de ware zou zijn...

Alvast bedankt!
Zal ik je een advies geven
Houd je geheimen voor je zelf
Geloof me als je hem gaat vertellen
Nu is alles koek en ei tussen jullie beide
maakt ie geen probleem van
Later als jullie getrouwd zijn, geloof me
Gaat hij jouw verleden naar boven brengen elke keer als jullie ruzie hebben!!!!!!!!!!!!!!

01-07-2004, 15:15

Citaat:
Origineel gepost door cj_tetuani
Zal ik je een advies geven
Houd je geheimen voor je zelf
Geloof me als je hem gaat vertellen
Nu is alles koek en ei tussen jullie beide
maakt ie geen probleem van
Later als jullie getrouwd zijn, geloof me
Gaat hij jouw verleden naar boven brengen elke keer als jullie ruzie hebben!!!!!!!!!!!!!!
Daar sluit ik me bij aan. Laat het verleden voor wat het is en focus je op je toekomst.



Allah ikemmel bighier inshallah.



Pagina's : [1] 2