Bekijk volle/desktop versie : Loyaliteit tussen vrouwen >>> Vrouwen een eenheid?



Pagina's : [1] 2

20-02-2010, 21:54
Even een vraag aan alle vrouwen.


Zou jij je vriendin/zus/tante/nicht/kennis etc. op het matje roepen als je weet dat ze zina pleegt? Als je weet dat ze een relatie heeft met een getrouwde man?


Mijn positie: een vriendin die alles toelaat die kan zich geen vriendin noemen. Hetzelfde als zus, nicht etc.


Ik schrik me gewoon wild nog vandaag als ik hoor dat vrouwen relaties aangaan met getrouwde mannen en waarvan de omgeving dit gewoon WEET. Dat is toch niet helemaal proper? Of ben ik gewoon ouderwets?


Ik begrijp gewoon niet waarom vrouwen dat elkaar aandoen. Mannen zijn smetta als ze dat doen. Daar gaan we niet over discussieren. Als vrouw moet je toch begrijpen wat je een gezin aandoet?

20-02-2010, 21:56


Nee is niet proper. Juist als dierbare moet je elkaar aanspreken op gedrag en handelingen die niet kunnen.

20-02-2010, 21:58

Citaat door Manana:
Nee is niet proper. Juist als dierbare moet je elkaar aanspreken op gedrag en handelingen die niet kunnen.



Men durft het blijkbaar gewoon niet.

Ik ga misschien heel ver, maar ga het toch zeggen.

Ik hoef niets met mijn vriendinnen te maken hebben mochten ze een relatie hebben met een getrouwde man of mochten ze zina plegen.


Dat zegt echt veel over hen.

20-02-2010, 22:03
Vriendin & zus is wel een wereld van verschil

by familie zou ik dat wel doen by vrienden niet

kan my dat schelen haar leven?

20-02-2010, 22:05



Citaat door Respectvol_25:
Men durft het blijkbaar gewoon niet.

Ik ga misschien heel ver, maar ga het toch zeggen.

Ik hoef niets met mijn vriendinnen te maken hebben mochten ze een relatie hebben met een getrouwde man of mochten ze zina plegen.


Dat zegt echt veel over hen.


Nou ik ga mijn vriendinnen niet droppen vanwege dat. Wij zijn vriendinnen door dik en dun, till death do us part inshaAllah.

Maar ik spreek ze er zeker wel op aan. We spreken elkaar altijd aan op iets wat niet klopt. Zelfs als ik er niet uitzie, of iets is te zegt mijn vriendin: Manana, dat kan ECHT niet hoor!

20-02-2010, 22:11
Net als streetchic, zou ik het wel zeggen indien het een familielid betreft.
op een tactische manier zou ik dan diegene proberen uit te leggen wat ze verkeerd doet en haar proberen tegen te houden.

20-02-2010, 22:15
Ik krijg altijd de kriebels als ik dat soort mensen ontmoet of stel ze vertellen het..ik hoef er niks mee te maken, zou het wel duidelijk maken dat het echt niet kan.

Er zijn ook vriendinnen die van dat soort verhalen genieten van de spanning van het stoute zeg maar. Dat soort mensen ben je toch liever kwijt dan rijk..hun moraal is niet helemaal in orde..en als je daar mee omgaat tasten ze jou in jouw moraal ook aan.

20-02-2010, 22:18

Citaat door Samira222:
Net als streetchic, zou ik het wel zeggen indien het een familielid betreft.
op een tactische manier zou ik dan diegene proberen uit te leggen wat ze verkeerd doet en haar proberen tegen te houden.



tactisch? Ik zou het recht in der face zeggen: Chick, wat doe je? Hij is getrouwd! Hoe zou je het vinden als jij zijn vrouw was en hij doet je dat aan? Neeeeeeeeeeeee chick, afkappen die handel. Nu!

(zo praten wij dus letterlijk met elkaar)

20-02-2010, 22:23
Weet jullie dames, vriendinnen kun je afstoten. Bij familie gaat dat inderdaad moeilijker. Ik zou het echter heel erg vinden en mijn zus echt op de nek zitten om er een einde aan te maken. Een stel is niet voor niets getrouwd. Het geeft al aan, aan ieder persoon op de wereld dat die twee bezet zijn! Het is verboden gebied. Een moslima met vrees voor Allah zou niet eens durven nadenken over overspel plegen of als single een relatie aangaan met een getrouwde man. Vriendinnen die mijn advies niet oppakken, kunnen verder gaan met hun leven zonder mij. Ik wil geen Getuige zijn van hun Zonde en verantwoording schuldig zijn op De Dag Des Oordeels. Wat betreft mijn zus zou ik het tot levensdoel maken om haar het idee/daad uit het hoofd te halen. Daar gelden betreft bij: alle middelen zijn heilig. Zelfs ook al mocht ze mij daardoor uiteindelijk gaan haten. Allahouma dat ze mij haat, dan dat zij de Hel in moet geraken.

20-02-2010, 22:28

Citaat door Manana:
tactisch? Ik zou het recht in der face zeggen: Chick, wat doe je? Hij is getrouwd! Hoe zou je het vinden als jij zijn vrouw was en hij doet je dat aan? Neeeeeeeeeeeee chick, afkappen die handel. Nu!

(zo praten wij dus letterlijk met elkaar)


Het hangt ervan af natuurlijk met wie je te maken heeft.
Dit soort dingen moet je niet bagataliseren. je wilt dat men er een einde maakt, en dat moet je dus goed aanpakken, ipv schreeuwen zonder effect.

btw: you understaaaaand chick!?

20-02-2010, 22:29
Ik ben het met je eens.. het lijkt de normaalste zaak van de wereld.. al dat getrouwde vaatdoekjes met die nieuwe lappen.

20-02-2010, 22:31
Ik heb niets te maken met haar relaties dus ik zal om die reden geen vriendschap verbreken. Ik zal haar natuurlijk adviseren maar ik kan haar niet dwingen.

20-02-2010, 22:32



Citaat door Samira222:
Het hangt ervan af natuurlijk met wie je te maken heeft.
Dit soort dingen moet je niet bagataliseren. je wilt dat men er een einde maakt, en dat moet je dus goed aanpakken, ipv schreeuwen zonder effect.

btw: you understaaaaand chick!?



Nee schreeuwen sowieso niet nee. Hangt idd af van met wie je te maken hebt.

btw: ehm what?

20-02-2010, 22:38

Citaat door Samira222:
Het hangt ervan af natuurlijk met wie je te maken heeft.
Dit soort dingen moet je niet bagataliseren. je wilt dat men er een einde maakt, en dat moet je dus goed aanpakken, ipv schreeuwen zonder effect.

btw: you understaaaaand chick!?



Je moet zeker niet schreeuwen. Ik ben er best makkelijk in wat vriendinnen betreft. Als ik tegen jou zou zeggen. Weet dat je hier door een gezin uit elkaar haalt. Dat de kinderen een trauma aan over zullen houden. Weet je dat zijn vrouw waarschijnlijk nooit meer een man zal vertrouwen en jou ook al heeft ze jou nooit gekend zal vervloeken tot de dag dat ze van deze aarbol verdwijnt. Weet je vooral dat je de grootste zonde pleegt? Weet je dat je naast dat gezin ook nog eens je dierbaren zult kwetsen? Zo hebben je ouders nooit gewild dat je zou handelen etc. etc. etc. Als deze reacties na zeg iets van 3 gesprekken haar niets doet. Dan zeg ik op een normale toon. Lieve ........ Ik ben er achter gekomen dat je hart zwarter is dan dat ik in een vriendin wil. Je bent egoistisch en wil nooit iets met je te maken hebben.


BESAH! Mocht ik merken dat het haar wat doet, dan zal ik haar oprecht helpen. Als ze de relatie afkapt zal ik er voor haar zijn.

21-02-2010, 10:18

Citaat door Manana:
Nee schreeuwen sowieso niet nee. Hangt idd af van met wie je te maken hebt.

btw: ehm what?



btw:begrepen wat ik bedoel?

Pagina's : [1] 2