Bekijk volle/desktop versie : weglopen van huis



Pagina's : [1] 2 3

01-07-2004, 10:07
Ik zou het zelf nooooooooooit kunnen... en al helemaal niet voor een jongen! Ik snap niet dat er meiden zijn die hun ouders zoveel verdriet bezorgen door ervandoor te gaan met een jongen
Vooral mijn moeder zou ik het niet aan kunnen doen, die heeft me 9 maanden in haar buik gedragen en altijd voor me klaargestaan...

Als een meisje nou ouders heeft die haar slaan of dingen doen tegen de islam in of zo... dan zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen..


01-07-2004, 10:10


never forget!!


Under your mamma's feet--------------------->>> PARADISE!!

01-07-2004, 10:16
Er is erg veel respect voor ouders bij Marokkanen, maar als ik lees wat diezelfde ouders soms willen/eisen van hun kids (meestal meisjes), dan mis ik af en toe het respect terug.....Kan me wel voorstellen dat dit voor sommige (meiden) erg moeilijk is .....kdenk ook niet dat iemand zomaar wegloopt.


ps een moeder heeft zelf voor die 9 maanden gekozen, een kind wordt ongevraagd op dit bolleke gezet

01-07-2004, 10:37

Citaat:
Origineel gepost door Nour_BrabbIe
Inderdaad, en wij de jongens/mannen wat doen wij walloee alles is denjahanija..
nu nog wel je zegt het goed 'DENJA'hanija ...

01-07-2004, 10:37


Redenen: Kletsen krijgen thuis, ontmaagd worden, zwanger zijn, afvallige zijn (heb ik ook al gezien), sexueel misbruik thuis, de islam juist willen praktiseren :-) Girl power !
Het beste wat ik gezien heb is dat er iemand wegliep van thuis omdat die een beetje geld van de vader had gestolen voor schoolboeken, ze was er bijna zeker van dat ze het gingen ontdekken.
Tieners Toch

01-07-2004, 13:20

Citaat:
Origineel gepost door lella_ouafae
Ik zou het zelf nooooooooooit kunnen... en al helemaal niet voor een jongen! Ik snap niet dat er meiden zijn die hun ouders zoveel verdriet bezorgen door ervandoor te gaan met een jongen
Vooral mijn moeder zou ik het niet aan kunnen doen, die heeft me 9 maanden in haar buik gedragen en altijd voor me klaargestaan...

Als een meisje nou ouders heeft die haar slaan of dingen doen tegen de islam in of zo... dan zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen..

Voor een jongen nog wel....hahahahhah.....NOOIT van me leven!!!

en Ouafae....... YOU GO GIRLIE:boogie:
HELEMAAL GELIJK

xx Najlae

01-07-2004, 13:21

Citaat:
Origineel gepost door Nour_BrabbIe
Inderdaad, en wij de jongens/mannen wat doen wij walloee alles is denjahanija..
:melig:

hahahaahahahahahahaha wallahila!

xx Najlae

01-07-2004, 13:21

Citaat:
Origineel gepost door lella_ouafae
Ik zou het zelf nooooooooooit kunnen... en al helemaal niet voor een jongen! Ik snap niet dat er meiden zijn die hun ouders zoveel verdriet bezorgen door ervandoor te gaan met een jongen
Vooral mijn moeder zou ik het niet aan kunnen doen, die heeft me 9 maanden in haar buik gedragen en altijd voor me klaargestaan...

Als een meisje nou ouders heeft die haar slaan of dingen doen tegen de islam in of zo... dan zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen..


01-07-2004, 13:29

Citaat:
Origineel gepost door lella_ouafae
Ik zou het zelf nooooooooooit kunnen... en al helemaal niet voor een jongen! Ik snap niet dat er meiden zijn die hun ouders zoveel verdriet bezorgen door ervandoor te gaan met een jongen
Vooral mijn moeder zou ik het niet aan kunnen doen, die heeft me 9 maanden in haar buik gedragen en altijd voor me klaargestaan...

Als een meisje nou ouders heeft die haar slaan of dingen doen tegen de islam in of zo... dan zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen..

zou het zelf ook nooit kunnen doen!

01-07-2004, 13:37

Citaat:
Origineel gepost door lella_ouafae
Ik zou het zelf nooooooooooit kunnen... en al helemaal niet voor een jongen! Ik snap niet dat er meiden zijn die hun ouders zoveel verdriet bezorgen door ervandoor te gaan met een jongen
Vooral mijn moeder zou ik het niet aan kunnen doen, die heeft me 9 maanden in haar buik gedragen en altijd voor me klaargestaan...

Als een meisje nou ouders heeft die haar slaan of dingen doen tegen de islam in of zo... dan zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen..

Je hebt weglopen voor je vrijheid of weglopen omdat je gevaar loopt.


Als je puur wegloopt om samen met je vriend te zijn "zahma" hij houdt van je. Of als je bijv wegloopt zodat je lekker uit ken gaan etc etc. Dan ben je fout bezig. En krijg je zowiezo spijt later. (mocht 't natuurlijk niet goed aflopen dan he)

Als je bijv wegloopt omdat je gevaar loopt omdat je pa niet helemaal 100% is bij ze koppie koppie of als bijv je gechanteerd wordt door een of andere leiperd of als je bijv mouhim als je gevaar loopt voor je eigen leven. Dan zou je kunnen weglopen. Je hebt ook ouders dat ik soms denk damnzz mense wa is da.....gewoon vaders die hun dochters/zoons zo strak aanpakken dat ze hun geld afpakken dat ze niets nieuws krijgen etc etc ja dan kan ik 't begrijpen.
Incest/verkrachtingen in de familie al die dingen meer.

Maar hoe je 't wend of keert weglopen is echt iets waar moed voor nodig is. Ik zal nooit te nimmer zomaar weglopen. Omdat men niets voor niets zegt geduld is een schone zaak.

Moge Allah ons hiervoor behoeden.

M3a Salama

01-07-2004, 22:58

Citaat:
Origineel gepost door LadyBerkania
Je hebt weglopen voor je vrijheid of weglopen omdat je gevaar loopt.


Als je puur wegloopt om samen met je vriend te zijn "zahma" hij houdt van je. Of als je bijv wegloopt zodat je lekker uit ken gaan etc etc. Dan ben je fout bezig. En krijg je zowiezo spijt later. (mocht 't natuurlijk niet goed aflopen dan he)

Als je bijv wegloopt omdat je gevaar loopt omdat je pa niet helemaal 100% is bij ze koppie koppie of als bijv je gechanteerd wordt door een of andere leiperd of als je bijv mouhim als je gevaar loopt voor je eigen leven. Dan zou je kunnen weglopen. Je hebt ook ouders dat ik soms denk damnzz mense wa is da.....gewoon vaders die hun dochters/zoons zo strak aanpakken dat ze hun geld afpakken dat ze niets nieuws krijgen etc etc ja dan kan ik 't begrijpen.
Incest/verkrachtingen in de familie al die dingen meer.

Maar hoe je 't wend of keert weglopen is echt iets waar moed voor nodig is. Ik zal nooit te nimmer zomaar weglopen. Omdat men niets voor niets zegt geduld is een schone zaak.

Moge Allah ons hiervoor behoeden.

M3a Salama
weglopen is niet moedig meid... het is juist laf! Je keert je af van de problemen e.d.

01-07-2004, 23:06
salaam,
Ik zal niet zeggen dat ik "nooit" zal weglopen want wie weet wat er mij kan overkomen!
Maar normaal gezien zou ik het niet doen,heb er totaal geen redenen voor!

02-07-2004, 00:32



Citaat:
Origineel gepost door lella_ouafae
weglopen is niet moedig meid... het is juist laf! Je keert je af van de problemen e.d.
weglopen hoeft niet altijd laf te zijn ,bijv voor de meisjes die misbruikt worden door famillieleden en dat hun ouders hun niet geloven
moet zo'n meisje dan thuis wonen

02-07-2004, 03:39
als je ellende en ruzies thuis hebt,dan zouk het wel begrijpen en geduld raakt ook een keer op.ouders moeten net zo goed naar hun kinderen luisteren als kinderen naar hun ouders.respect moet wederzijds zijn.als je erg ongelukkig bent omdat je ouders heel erg ouderwets zijn of ze dwingen je om met iemand te trouwen of ze laten je helemaal geen keuzes maken in je leven,dan geef k je wel gelijk om voor jezelf te kiezen en je leven zelf in te richten hoe je het wil.maar dan heb ik het over een toekomst(huisje,boompje,beestje)maar ik zie soms ook van die wijfen weglope van huis omdat ze erbij willen horen(uitgaan,drinken,roken,enz.)kijk dat zijn dingen die in de puberteit voorkomen en die je in die periode graag wilt doen.maar die wijfen weten niet dat die periode over zal gaaan en dat ze hun ouders toch zullen missen,want de liefde die je bij je ouders krijgt,zul je bij niemand vinden.maar als je oud en wijs genoeg bent om te kiezen voor een toekomst en om te weten waar je mee bezig bent,dan vind ik het niet erg,want als je iets goeds doet waar je geen spijt van zult krijgen,dan zul je er ook geen spijt van krijgen.kortom;het is een kwestie die voor iedereen verschillend is en waar iedereen verschillen mee omgaat.want niemand weet hoe een ander thuis leeft en dus kan niemand zeggen van;kijk dat meisje eens daar lopen,die is weggelopen!!alleen zij weeet waarom en als ze daar een goede reden voor heeft dan geef ik haar gelijk.maar goed.doei doei

02-07-2004, 08:28
ik vind weglopen sowiezo niet moedig... maar of het laf is, verschilt per situatie...

Pagina's : [1] 2 3