Bekijk volle/desktop versie : Advocaat (AZ): 'El Hamdaoui gaat zestien goals maken'



19-02-2010, 16:56
AZ neemt het zaterdag in de 24ste speelronde van de eredivisie op tegen VVV-Venlo. De Alkmaarders moeten het tegen de Limburgers doen zonder David Mendes da Silva, die herstelt van een blessure. ‘David durft nog niet, hij voelt zich nog niet vrij,’ legde trainer Dick Advocaat (foto) vrijdag op de clubsite van AZ uit. Ook Ragnar Klavan speelt niet tegen VVV. De Est kampt met een rugblessure. ‘Voor de rest is iedereen fit,’ aldus Advocaat.

De oefenmeester hoopt zaterdagavond op doelpunten van Mounir El Hamdaoui. De spits is aan een moeizaam seizoen bezig. ‘Hij heeft veel klasse, traint hard en is een van de weinigen de die zichzelf voor het doel kan zetten. Geloof me nou, El Hamdaoui gaat dit seizoen vijftien, zestien goals maken,’ zei Advocaat. De teller van El Hamdaoui staat tot dusver op acht.

Over de tegenstander zei Advocaat: ‘VVV is een mooie, sympathieke vereniging. Hun kracht is dat ze durven te voetballen, ze spelen geen verstoppertje. In het begin van het seizoen haalden ze daar geen punten mee, maar nu wel. Ons voordeel kan zijn dat we tegen dit type voetbal ruimte gaan krijgen.’ (MT)

19-02-2010, 17:01


je was me net voor:P..

Ik geloof dat hij er zelfs meer gaat maken. Let maar op. Hij speelt echt goed en ik vind hem de beste speler van AZ..ik kijk iedere week. Je ziet hem echt uitblinken maarrrr ja geluk is er gewoon niet in alkmaar.. Nu ze gewonnen hebben van Feyenoord en Roda denk ik toch dat ze meer gaan scoren. Elhamdaui is niet slechter geworden dan eerst. Hij was minder fit.. az is gewoon naar de klote en daar heeft het hele team problemen mee gehad.. dan heb je nog het probleem dat Standaard Luik 2 keer de geluikmaker scoort in de allerlaatste seconde van de wedstrijd waardoor ze uit de champions league zijn gekegeld. Dan heb je nog een elhamdaoui die was sterk aan de bal is maar uiteindelijk gewoon pech heeft. Als elhamdaoui niet scoort wie moet er dan scoren.. de rest is echt drama.

19-02-2010, 17:05
Als ie elke wedstrijd scoort komt ie op meer uit