Bekijk volle/desktop versie : salam GA JE RECHTSTREEKS NAAR HEL ALS JE NIET BID ?



Pagina's : [1] 2 3

18-02-2010, 13:36
Maar Als Je Wel Een Goed Mens Bent , Maar Je Bid Niet , Ga Je Dan Rechtsreeks Naar Hel ?

18-02-2010, 13:40


je weet het antwoord

18-02-2010, 13:40

Citaat door lieffffmeisje:
Maar Als Je Wel Een Goed Mens Bent , Maar Je Bid Niet , Ga Je Dan Rechtsreeks Naar Hel ?

Het 1e waar je op ondervraagt wordt is het gebed.
Als die niet correct is of niet is verricht dan behoor je tot de verliezers.
Moge Allah ons daarin standvastig maken.

18-02-2010, 13:48
Ik vind dat jullie heel snel zijn in hetgeen jullie zeggen.. wa allahoe a3lam.

IK zit op islamitische cursus en toevallig wordt volgende week maandag de ahadith waarin het gaat om het gebed,. de uitspraken hierover betreffende het verschil tussen een gelovige en ongelovige etc etc besproken.

Insha Allah heb ik daarna meer inzicht in dit onderwerp en deel ik het met jullie. Ik ga verder geen uitspraken doen, daar heb ik niet genoeg kennis voor.

18-02-2010, 13:51



Citaat door masterrapper:
De mensheid is gelijkwaardig... het verschil tussen de gelovige en ongelovige is het Salaat...

Al heb je een hart van goud, als je het gebed niet verricht behoor je tot de verliezers en zul je de hel betreden..


Moge Allah swt. ons leiden op de siraat el Mustakiem, en de Djennah el Firdous binnentreden inshallah..


DjazaakAllahoe Gairan...



MAAAR ALS DIE ENE GELOVIG IS !!!!!

??????????

18-02-2010, 13:57

Citaat door HETONDERZOEK:
Ik vind dat jullie heel snel zijn in hetgeen jullie zeggen.. wa allahoe a3lam.

IK zit op islamitische cursus en toevallig wordt volgende week maandag de ahadith waarin het gaat om het gebed,. de uitspraken hierover betreffende het verschil tussen een gelovige en ongelovige etc etc besproken.

Insha Allah heb ik daarna meer inzicht in dit onderwerp en deel ik het met jullie. Ik ga verder geen uitspraken doen, daar heb ik niet genoeg kennis voor.

Als de pilaar van het gebed omvalt, vallen alle pielaren om!

18-02-2010, 14:03
okii, safe

shokran

18-02-2010, 14:06

Citaat door lieffffmeisje:
Maar Als Je Wel Een Goed Mens Bent , Maar Je Bid Niet , Ga Je Dan Rechtsreeks Naar Hel ?



Je moet je wat afvragen

kunnen we iemand een goed mensen noemen, als deze groot onrecht pleegt, het niet gehoorzamen van de bevelen van Allah Subhana Wa Ta'ala.

Nee, we moeten kijken naar de mate waarin iemand aan de bevelen van Allah voldoet om te bepalen of iemand een een goed mens is.

18-02-2010, 14:09

Citaat door lieffffmeisje:
Maar Als Je Wel Een Goed Mens Bent , Maar Je Bid Niet , Ga Je Dan Rechtsreeks Naar Hel ?



Qor'aan: "Wanneer zij dan berouw tonen, en de salat onderhouden en de zakat geven, dan zijn zij jullie broeders in de godsdienst" (Soerat Attawbah aya 11).


"Maar na hen volgden andere generaties, die de salat achterwege lieten en de begeerten volgden. Daarom zullen zij verlies tegemoet zien Behalve wie berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Zij zijn het die het Paradijs zullen binnentreden en hun zal geen enkel onrecht aangedaan worden." (Soerat Maryam aya 59,60).

Wat te concluderen is uit de verzen van Soerat Maryam is dat Allah zei over degenen die het gebed nalaten en hun begeerten volgen: "Behalve wie berouw toont". Dit duidt aan dat wanneer zij het gebed achterwege hebben gelaten en hun lusten hebben gevolgd niet tot de gelovigen behoren.

Dit wordt bewezen in aya 11 van at-Tawbah, waar Allah drie voorwaarden heeft gesteld voor het bestaan van broederschap tussen ons en de ongelovigen:
Dat zij berouw tonen tegen Shirk (afgoderij).
Het gebed verrichten.
De zakat betalen.

18-02-2010, 14:11

Citaat door Muwaffaq:
Als de pilaar van het gebed omvalt, vallen alle pielaren om!


Ik denk dat het slim is om niet zo zwart wit te denken. Wa allahoe a3lam.

Zoals ik zei, ik ga niet inhoudelijk op deze zaak in voordat ik mijn les heb gehad volgende week!

18-02-2010, 14:14

Citaat door lieffffmeisje:
Maar Als Je Wel Een Goed Mens Bent , Maar Je Bid Niet , Ga Je Dan Rechtsreeks Naar Hel ?

Heb je wel eens niet gebeden? En? Belandde je toen in de hel? Of ben je nog op deze aarde?

18-02-2010, 14:19

Citaat door masterrapper:
Het verschil tussen een Gelovige en een Ongelovige is het Salaat...


Je blijft maar drammen om die hadith terwijl je geen kaas hebt gegeten van de uitleg van deze hadith, de relatie van deze hadith tot andere aspecten in de islam, enz enz.

Waarom dram je dan niet even over deze hadith; 'man ashada bi Allah wa rasoelihi, fa hoewa moslim'

Wat betekent dit? Degene die shahada doet, dus getuigt dat Allah onze god is en rasoel Mohammed s.a.w.s zijn profeet is, is een moslim.

Duidelijke taal. Hoe staat deze hadith dan ten opzichte van de zin die jij maar blijft en blijft herhalen? Heb je een verklaring? Of heb je simpelweg niet genoeg kennis?

18-02-2010, 14:20



Citaat door HETONDERZOEK:
Ik denk dat het slim is om niet zo zwart wit te denken. Wa allahoe a3lam.

Zoals ik zei, ik ga niet inhoudelijk op deze zaak in voordat ik mijn les heb gehad volgende week!

http://www.al-yaqeen.com, vervolgens mediatheek, dan Aboe Ismail, klik daarna op de audio van Ik ben moslims maar ik bid niet

Hier zul je wat aan hebben inshAllah

P.S Ik kan geen link sturen

18-02-2010, 14:22

Citaat door Muwaffaq:
http://www.al-yaqeen.com, vervolgens mediatheek, dan Aboe Ismail, klik daarna op de audio van Ik ben moslims maar ik bid niet

Hier zul je wat aan hebben inshAllah

P.S Ik kan geen link sturen


Bedankt voor de link, als ik thuis ben zal ik er naar luisteren!

18-02-2010, 14:26

Citaat door masterrapper:
je geeft net aan dat je nioet inhoudelijk wil op in gaan maar toch reageer je ??

wat wil je nou ?? aandacht? dan ben je bij mij aan de verkeerde adres..


Je bleef maar doorgaan, dus had geen keus

Maar nu kun je niet meer reageren op de hadith die ik zojuist heb geplaatst? Je hebt geen reactie? Je hebt die kennis nu eenmaal niet?

No worries, iedereen kan leren!

Pagina's : [1] 2 3