Bekijk volle/desktop versie : Ben jij veranderd door het huwelijk?



Pagina's : [1] 2

18-02-2010, 11:26
Getrouwde ladies, vinden jullie dat het huwelijk je erg heeft veranderd? Ik zie soms vrouwen die na het huwelijk ineens veranderen. De een positief, de ander negatief. Heb jij het gevoel dat het huwelijk echt een verrijking is voor je of heb je meer het gevoel dat het een last is?

18-02-2010, 11:31


ja ik ben veranderd. Toen ik net getrouwd was wilde ik niets missen als mijn vriendinnen afspraken. Ik vergat alles om me heen en ging er heen. Mijn man boos natuurlijk.

Nu denk ik ff een paar keer na en probeer ik het te onderdrukken. Ze vinden het gelukkig prima dat ik er niet altijd bij kan zijn.

Ook slik ik veel meer om de lieve brede te bewaren. Niet over ernstige zaken. maar as het gaat om stomme meingsverschillen.

18-02-2010, 11:42
Ja, ik ben veranderd. Ik ben veel rustiger en serieuzer geworden. Maar ik denk dat het niet alleen met het huwelijk te maken heeft. Ik ben op mijn 23e getrouwd en ik ben nu 27 jaar. Ik ben veranderd omdat ik meer ervaring heb in het leven en omdat ik moeder ben.

18-02-2010, 11:49
ja inderdaad als je moeder wordt.. word je zo iezo volwassener. Heb dat ook gemerkt. En hoe ouder je wordt hoe volwassener je wordt

18-02-2010, 11:52


Wij zijn nog steeds beiden het zelfde, we doen veel samen maar laten elkaar om vrij om met bv mij vriendinnen leuke dingen te doen, verder doen we nog steeds heel veel samen, ik draag nog steeds de zelfde kleren en ben betreft uiterlijk ook niet veranderd....

18-02-2010, 11:57
ben ietsje rustiger en wat verantwoordelijker

dus ja positief

18-02-2010, 15:51
positiever ook ben veel meer bezig met mezelf dan thuis, meer tijd ook om te ontdekken wat ik nu echt wil en leuk vind niet al die verschillende meningen dit je beinvloeden, maar dat heeft meer te maken met niet thuis wonen dan met getrouwd zijn.

Ben dus meer ondernemend geworden op het gebied van vrije tijd.

18-02-2010, 15:55
Ben niet veel veranderd.. vriendinnen zeggen dit ook.
Ik ben trouwens niet meer gaan thuis zitten dan voor het huwelijk ofzo

18-02-2010, 15:57
Ik ben ook veranderd. Ik voel mij verantwoordelijkheid voor het bereiden van het avondeten en het huis. Daarnaast was ik vroeger vrolijker omdat ik veel vriendinnen om mij heen had. Ik heb wel een heel goed huwelijk en wij zijn echt naar elkaar toe gegroeid in ons huwelijk. Ik heb nu een maatje voor het leven. Het huwelijk is leuk, maar vrijgezel zijn was ook leuk...hahaha

18-02-2010, 16:03
positief:
De bewustwording wat nou echt belangrijk is, en wat je doelstelling wordt.


Ik ervaar dit als niet makkelijk. Negatief vind ik een te groot woord dus gebruik ik hier voor dus niet.

Ik heb moeite met niet meer alleen beslissingen nemen., overleg. Is even wennen voor mij heb het jaren alleen gedaan. Maar gair insha allah.

18-02-2010, 16:05

Citaat door amous2010:
Ik ben ook veranderd. Ik voel mij verantwoordelijkheid voor het bereiden van het avondeten en het huis. Daarnaast was ik vroeger vrolijker omdat ik veel vriendinnen om mij heen had. Ik heb wel een heel goed huwelijk en wij zijn echt naar elkaar toe gegroeid in ons huwelijk. Ik heb nu een maatje voor het leven. Het huwelijk is leuk, maar vrijgezel zijn was ook leuk...hahaha


Je haalt de woorden uit mijn mond wollah haha... Het is heerlijk hoor om getrouwd te zijn maar ik mis het oude leventje toch ook wel stiekem..

18-02-2010, 16:06
Ik ben denk ik wel een beetje veranderd..

Niet echt vanwege hem, maar wel vanwege de situatie.
Soms denk ik dat ik het niet aan kan.
Maar verder, elhamdullilah..

18-02-2010, 16:07


Hmm, dat gevoel kan trouwens wel door mn hormonen komen..

18-02-2010, 16:08

Citaat door lil_marocgurl:
Je haalt de woorden uit mijn mond wollah haha... Het is heerlijk hoor om getrouwd te zijn maar ik mis het oude leventje toch ook wel stiekem..



Het zijn de kleine dingen die ik mis, gewoon uren met een vriendin praten. Savonds laat in mijn pyama nog op bezoek bij een vriendin..ze kwamen altijd langs om wat te eten etc. En wat ik vooral mis, zijn gewoon de bekende gezichten om mijn heen, mensen die je goed kent en daarom gewoon jezelf kan zijn en over van alles nog wat praten. Ik heb nu voornamelijk nieuwe mensen om mij heen. Ik heb soms het gevoel dat ik uit mijn oude leven ben verbannen. Klinkt misschien raar, maar alles is gewoon anders.

Ik moet ook uitkijken dat ik mijzelf niet verslons. Ik doe alleen maar moeite in het weekend..

18-02-2010, 16:14

Citaat door amous2010:
Het zijn de kleine dingen die ik mis, gewoon uren met een vriendin praten. Savonds laat in mijn pyama nog op bezoek bij een vriendin..ze kwamen altijd langs om wat te eten etc. En wat ik vooral mis, zijn gewoon de bekende gezichten om mijn heen, mensen die je goed kent en daarom gewoon jezelf kan zijn en over van alles nog wat praten. Ik heb nu voornamelijk nieuwe mensen om mij heen. Ik heb soms het gevoel dat ik uit mijn oude leven ben verbannen. Klinkt misschien raar, maar alles is gewoon anders.

Ik moet ook uitkijken dat ik mijzelf niet verslons. Ik doe alleen maar moeite in het weekend..


Maar dat kan toch allemaal ook als je getrouwd bent? Uiteraard niet dagelijks ofzo. Maar wel gewoon nog vaak genoeg. 1x in de zoveel tijd dat jouw vriendinnen en die bekende gezichten bij jou komen voor een gezellige avond en jij weer bij hen?

Of woon je echt te ver daarvoor?

Pagina's : [1] 2